Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra » Po latach (?) airbag przywrócony do stanu używalności







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
KR
Jeździ: Volvo S60
Wcześniej jeździł: Opel Vectra, Opel Vectra, Ford Escort, Opel Astra
  • przebieg 275 550 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2012
  • silnik 1.4 i
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1304 razy
Data wydarzenia: 26.06.2014
Po latach (?) airbag przywrócony do stanu używalności
Kategoria: serwis
Jeżeli ktoś czytał moje poprzednie wpisy w dzienniku pokładowym lub opis auta, to wie,że wspominałem tam o wypadkowej przeszłości mojego samochodu. Od razu zaznaczam- nie wiem, co gdzie i jak, kto był winien i kiedy to dokładnie nastąpiło. Zdarzenie to pozostawiło jednak trwałe ślady na Astrze. Jednym z nich jest mocno zużyta blacha z przodu. Drugim, byłym śladem był grill oraz lampy przednie. Atrapa pierwotnie była koloru niebieskiego, ale ktoś pomalował ją na kolor zielony (swoją drogą całkiem nieźle). Lampy przednie wyglądają na oryginalne, ale po dokładniejszych oględzinach można było dostrzec na nich napis "Silti", który świadczył o tym, że mieliśmy do czynienia z zamiennikami. Zdecydowanie najwyraźniejszym śladem kolizji była jednak kierownica mająca na sobie ślady dawno zaschniętego kleju, który maskował pęknięcia powstałe po wystrzale poduszki. Ponad rok temu postanowiłem się tym zająć. Zakupiłem poduszkę powietrzną pochodzącą ze szrotu i wstawiłem (a raczej mechanik wstawił)na miejsce tej dawno wystrzelonej. Było przy tym trochę roboty, ponieważ ktoś, najprawdopodobniej poprzedni właściciel, przykręcił starego airbag'a tak nieumiejętnie, że konieczne było przycinanie śruby szlifierką (!). Nie byłem obeznany w temacie poduszek powietrznych, więc uznałem, iż jej wymiana spowoduje przynajmniej zapalenie się kontrolki. Tu zonk, bo założenie poduszki na niewiele się zdało poza poprawą wyglądu kierownicy. Kontrolki jak nie było tak nie ma, więc dałem sobie z tym spokój. Nie oznacza to jednak, że całkowicie olałem sprawę. Pogadałem z kilkoma mechanikami i koszt przywrócenia systemu airbag do życia oscylował w granicach 400 zł. Jak na tak stary samochód to zdecydowanie za dużo. Dopiero parę dni temu przypadkiem natrafiłem na warsztat specjalizujący się w naprawie poduszek powietrznych. Uznałem,że można tam pojechać i zapytać się o cenę. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu sympatyczny pan na miejscu powiedział, że koszt naprawy wyniesie maksymalnie 150 zł. Tak też było. Na przywrócenie systemu airbag do życia składało się usunięcie crash daty ze sterownika, wstawienie żarówki od kontrolki oraz jakieś zabiegi przy samym sterowniku. Voila! Chwilę później po włączeniu zapłonu poza standardowymi kontrolkami od ciśnienia oleju, układu elektronicznego silnika, alternatora i zaciągniętego hamulca ręcznego zapaliła się także ta od poduszki, by po paru sekundach zgasnąć. W ten oto sposób airbag został przywrócony do życia i być może kiedyś uratuje mi życie :)
Ostatnia aktualizacja: 27.06.2014 02:18:53
Dodano: 9 lat temu
Do Volken: hmmm empirycznie sprawdzcie chociaz jedną ;))))
Dodano: 9 lat temu
Do pioneerek: Nie dodałem kolejnego wpisu, ale sprawa airbag-u już zaczyna mnie męczyć. Przez trzy dni było OK, po trzech dniach zapaliła się kontrolka, więc pojechałem z powrotem do mechanika. Wymienił wtyczkę, ale kontrolka po dwóch kilometrach jazdy ponownie się zapaliła. Sprawdził poduszkę, a tu zonk- jej oporność (tak to się nazywa? :P) wynosiła 0,7. Podobno prawidłowa wartość wynosi około 3. W porządku, kupiłem drugą poduszkę, została zamontowana na miejsce tej niesprawnej i kontrolka zgasła... na 2 dni :P. Dzisiaj parę minut po północy znowu się zapaliła :(. Druga niesprawna poduszka? Nie wiem, ale facet w tym warsztacie chyba mnie zabije jak pojawię się tam po raz czwarty w przeciągu tygodnia :P
Dodano: 9 lat temu
Standardowy retraktor to R27. Są jeszcze inne, droższe. Najważniejsza jest szpula. Musi być rodzaj LL. Ma szerszą ramę od pozostałych. Myślę, że w sklepach z pasami spokojnie znajdą odpowiedni pas. Najlepiej w ASO Opla. A z tego co wiem, to w ASO do starych aut można kupić podzespoły za mały piniądz ;P
Dodano: 9 lat temu
Ważne, że w ogóle cokolwiek chce robić, wydaje mi się, że większość ludzi całkowicie zaniedbuje sprawy bezpieczeństwa w samochodach, szczególnie starszych.

Do Nex1130: A skąd mogę się dowiedzieć, jaki mam typ w samochodzie. Może głupie pytanie, ale nie wiem, a z ciekawości bym sprawdził.
Dodano: 9 lat temu
Do pioneerek: :-)
Dodano: 9 lat temu
Jak ktoś niżej napisał zmień sobie pasy. Myślisz, ze czemu niemiec sprzedaje swojego Gólfa czy tam Audi? Tam mają po każdej kolizji obowiązek wymiany wszystkich poduszek oraz pasów. Nieniec bogaty woli nowe auto kupić :P Jak miałeś poduszki to w retraktorze (zwijacz) jest mechanizm, który się łamie po to byś mógł się odpowiednio zamortyzować na poduszce. Pasy pewno nie wymienione. Nie pamiętam jaki typ retraktora idzie pod poduszkowce :P

Dodatkowo sprawdź działanie systemów bezpieczeństwa. Taki WS to wystarczy 2x raz po razie mocno pociągnąć pas do przodu. Możesz siedzieć w nim zapięty. Jak się szybko zablokuje to działa. Jak nie to amba fatima. System CS natomiast na przechyle 27' blokuje wysuwanie się pasa. Na lewarku spokojnie taki przechył się osiąga :P O KiSi i Interlock może nie będę już prał mózgów :P

Niechcący tak się składa, że pracuję w firmie zajmującej się produkcją systemów bezpieczeństwa :P Więc wiem co z czym się je :P i smutno mi, że w Poldku nie mam gdzie AB powsadzać ;)
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: co za pytanie czy to nie oczywiste ? ludzie smiertelnie powazni bedziemy 2 mtr pod ziemią
Dodano: 9 lat temu
Do pioneerek: żartujesz sobie he?
Dodano: 9 lat temu
hmmm a może to tylko kontrolka jest teraz sprawna ? trzeba było namówić mechanika aby za te 150 złociszy wykonał test doświadczalny ;)
Dodano: 9 lat temu
Popieram dzilania wlasciciela i brawa za to. Niestety nie moge pochwalic systemu jaki w Polsce obowiazuje. Na zachodzie auto po stluczce musi przejsc powazny przeglad gdzie jest sprawdzane absolutnie wszystko wtedy dopiero zostaje przywrocone do ruchu drogowego. Tak jest przynajmniej w UK. Rezultat to brak zlomu na ulicach a jesli juz takowy jest to w znikomym procencie
Dodano: 9 lat temu
Fajnie, że Airbag już sprawny ;)
Ale co z napinaczami pasów bezpieczeństwa ?
Jeżeli uderzenie było na tyle mocne, że odpaliła poduszka, to na 99% odpaliły też napinacze.
Dodano: 9 lat temu
Bardzo dobrze zainwestowałeś kasę. [up]
Dodano: 9 lat temu
A lepiej by się ten element wyposażenia nie przydawał nigdy.
Najnowsze blogi
Dodano: 18 godzin temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
21 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl