Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Stilo MultiWagon W.O.L.F
»
Piszczenie na jałowym i wycie podczas jazdy
Wpis w blogu auta
Fiat Stilo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 4923 razy
Data wydarzenia: 16.07.2011
Piszczenie na jałowym i wycie podczas jazdy
Kategoria: awaria
Podczas pracy samochodu siedząc w kabinie słychać dziwne popiskiwanie, podczas jazdy ten sam dźwięk staje się jeszcze bardziej nieznośny.
Po ściągnięciu paska wielorowkowego problem występuje w dalszym ciągu. Wina leży zatem albo na pasku rozrządu, ale jeszcze gdzieś indziej.
Nie wiem czy to nie zacierająca się pompa wody, bo doświadczam od czasu do czasu również spadków obrotów jakby pojawiał się jakiś dodatkowy opór.
Wymieniałem również łożysko w przednim kole - brak poprawy, piszczy dalej.
Kończą mi się powoli pomysły, może ktoś z kolegów miał podobny przypadek świergolenia na wolnych obrotach, oraz wycie na większych ?
Dźwięk z świergolenia na biegu jałowym:
Ostatnia aktualizacja: 16.07.2011 19:43:41
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Niestety poprawy brak. Efekt świergolenia występuje nadal.
Może być też tak (ja mam tak w Astrze III) ze jezeli panuje duzy upal (ok 30st C) to sprezarka wykonuja tak ostra prace (duza roznica temperatur) ze az cala piszczy i wyje ze silnikiem. Gdy temp spada kilka stopni piski/wycia znikaja.
Jako ze sprezarka wlacza sie i wylącza stad te zmiany obrotów i narastający opór na silniku.
Ewentualnie masz za duzo/malo czynnika gdy ostatnio uzupelniales po wymianie lozyska.
Tak to sobie tlumacze w racjonalny sposob :D
jedynie piszczał mi Clio gdy wymieniłem nowy pasek klinowy
i przestało po ile 700km.
Jeśli masz atlernator to sprawdz czy nie masz
czasami za mocno pasek klinowy jak będziesz miał za mocno to przekręć od atlernatora i wymień też rolki.