Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen Grand C4 Picasso GP Exclusive 2.0HDi
»
Pikus w serwisie - cos mu stuka... czesc 2
Wpis w blogu auta
Citroen Grand C4 Picasso
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 6088 razy
Data wydarzenia: 20.02.2012
Pikus w serwisie - cos mu stuka... czesc 2
Kategoria: awaria
Po prawie 6 tygodniach przepychanek udalo sie szczesliwie rozwiazac problemy gnebiace moje auto.
Po poczatkowych blednych diagnozach (czyt. tutaj: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/pikus-w-serwisie-cos-mu-stuka-16716/) ustalono, ze przyczyna halasu bylo uszkodzone lozysko w skrzyni biegow. Sama naprawa trwala ok 12 dni, w czasie ktorych jezdzilem uzyczonym przez serwis Citroenem C4 an pozniej Citroenem DS3. Naprawiono skrzynie biegow, wymieniono kolo dwumasowe, przy okazji zdecydowalem sie takze wymienic okladziny sprzegla, bo byly juz troche zuzyte (zaoszczedzi mi to troche na robociznie w przyszlosci
Nastepnego dnia rano wyruszylem do pracy i prawie natychmiast po ruszeniu z miejsca uslyszalem krotkie "biip" i zobaczylem komunikat na wyswietlaczu: "Risk of particle filter blocking". Cisnienie mi troszke podskoczylo. Wygrzebalem ze schowka swoj TurboGauge aby sprawdzic, czy znajde jakies bledy zapisane w ECU silnika. Znalazlem tam blad P0472 (P0472: Suspect areas: Particle filter differential pressure sensor - Hoses - Connectors - Electrical harness). Jako, ze byl to ostatni dzien gwarancji od razu zadzwonilem do serwisu Citroena aby sie zapowiedziec z wizyta i upewnic, ze gwarancja pokryje koszt ewentualnych napraw. 2 dni pozniej samochod juz byl w warsztacie. Okazalo sie, ze sadza ze spalin zablokowala czujnik cisnienia spalin (ktory zostal oczyszczony i przetestowany) i przytkala filtr czastek stalych (DPF). Serwis wykonal "wypalanie" filtra, jednakze zalecono mi dokonanie (jak to nazwal serwisant) "wloskiego serwisu" czyli: wypad na autostrade i ostra jazda
Mam nadzieje, ze to koniec moich problemow z Pikusiem
Na koniec mala rada dla wlascicieli diesla z filtrem czastek stalych: jesli duzo jezdzicie po miescie, zabierzcie swoje auto na "wloski serwis" przynajmniej raz na 1-2 tygodnie
Pozdrawiam!
marek
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Utrudniają życie jak tylko się da
dobrze że mam benzynę
Masz racje - ostra jazda na zimnym dieslu to zabojstwo dla silnika, turbo tez ustawiloby sie w kolejce do zejscia z tego swiata
A to sprzęgło to komplet wymieniłeś? Z tego co wyczytałem to tylko dwumasę i tarczę. Chyba warto było jednak dołożyć do tego docisk i łożysko wyciskowe....
hej
Ja staram się głównie jeździć trasy i materiały eksploatacyjne wymieniam częściej niż ASO podaje w książce serw.