Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Vento » Pierwszy rzetelny pomiar zużycia paliwka i inspekcja autka na VAG'u







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Vento
  • przebieg 191 565 km
  • rocznik 1996
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.8
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 807 razy
Data wydarzenia: 07.01.2011
Pierwszy rzetelny pomiar zużycia paliwka i inspekcja autka na VAG'u
Kategoria: obserwacja
W końcu doczekałem się wypłaty i zatankowałem autko do pełna, aby policzyć faktyczne zużycie paliwka. Od sylwestra (bo wtedy tankowałem) przejechałem 365 km na trasie Słupsk-Gdańsk Wrzeszcz i z powrotem, oraz troszkę po pokręciłem się po trójmieście. Na oko patrząc się na wskaźnik paliwa autko spaliło około 8l/100km ale po obliczeniach wyszło ładniejsze spalanie na poziomie 6,7l/100km. Jak dla mnie wynik rewelacyjny mając na uwadze że było zimno, jechałem na zimowych oponach oraz prędkość nie była wcale niska bo większość trasy pędziłem z prędkością 110-120km/h przy około 3tys obrotów. Na dłuższej prostej pojawiło się nawet 170 (nie jest to jeszcze maksymalna prędkość autka, osiągnę ją pewnie jak będą odpowiednie warunki atmosferyczne i dzień, bo jechałem wieczorem a raczej nocą). Spalanie na poziomie 7l/100km jest też w samochodzie mojego ojca (thalia 1,2 16V 75KM) i z tego wynika że większy silnik nie zawsze pali więcej. Dynamika jazdy obydwu aut jest porównywalna (z lekką przewagą thali, która jest z 2006 roku... czyli 10 lat młodsza).

Oprócz tego Venciaka podczepiłem dziś do VAG'a i mam je błąd.
Address 01: Engine
Controller: 3A0 907 311 A
Component: 1,8l R4 MONO 1.2.3 DGC
Coding: PMC 01
1 Fault Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A

Błąd skasowałem oraz inspekcje serwisową też. Zobaczymy czy za jakiś czas ten błąd powróci. Jeżeli tak trzeba będzie pomyśleć nad dokładną przyczyną i usunięciem awarii. Ale myślę ze to po prostu błąd, bo autko pracuje już równo i nie ma problemów z odpalaniem.

Zakupiłem też dziś 2 przekaźniki bo jutro będę montował centralkę alarmową aby auto otwierać z pilota. Przekaźniki są niezbędne ponieważ moja centralka Cyklop wyciągnięta z Jettki podaje impuls masy na wyjściach sterujących, a oryginalna centralka vento potrzebuje +12V w impulsach. Jak będzie cieplej to zamontuje też syrenę i alarm. Może jutro też zostanie zamontowana część sprzętu audio (ale tylko przód). Suba zamontuje później, bo skrzynie mam laminowaną do kształtów poprzedniego klekota i trzeba będzie ją przerobić aby ładnie pasowała w boczek Venciaka.
Dodano: 13 lat temu
Do djjack: Autko niestety nie jest wyposażone w komputer pokładowy, a polskie drogi nie pozwalają na podróżowanie taką prędkością. Może kiedyś na niemieckich drogach to sprawdzę ale to raczej w chwili obecnej tylko marzenia. Nie wiadomo jest czy prędzej udam się na jakąś wycieczkę do niemiec Venciakiem czy prędzej zmienie na wymarzoną C-klase W203 :) Ale strzelam że ciągnie coś około 15l/100 :)
Dodano: 13 lat temu
No no...napisz ile będzie Ci palił na 100 przy 170km/godz,pozdro.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl