Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo » Pierwszy przegląd okresowy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
ZGR
Jeździ: Volkswagen Polo
Wcześniej jeździł: Ford Focus
  • przebieg 26 409 km
  • rocznik 2011
  • silnik 1.2 TSI
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 5311 razy
Data wydarzenia: 15.10.2013
Pierwszy przegląd okresowy
Kategoria: serwis
We wtorek 15/10, odwiedziłem pobliskie ASO w celu wykonania pierwszego przeglądu okresowego. Ostatecznie trafiłem w przebieg 26409 km, z zapasem 5 dni i 1000 km.

Poszło dość szybko, bo samochód po nieco ponad dwóch godzinach był już do odebrania. Według listy przeglądu, poza doładowaniem akumulatora i korekcie ciśnienia w kole zapasowym, skończyło się na czynnościach kontrolnych.

Sam zgłosiłem dziwne białe zacieki pod przednią szybą (jeszcze nie wiem co to jest) oraz głuche stukanie z lewej strony z przodu. Stuki, które występują sporadycznie na nierównościach poprzecznych, są trudne do odtworzenia, więc mechanicy przyjrzeli się zawieszeniu i poduszkom silnika, ale nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości. Mimo to, przypomnę się jeszcze w tej kwestii.

W przypadku szyby jest to sprawa rozwojowa. Tajemnicze zacieki zauważyłem niedawno, więc przez najbliższy miesiąc będę je obserwował, aby jeszcze przed końcem gwarancji zgłosić problem do producenta, bo w ASO też nie wiedzą co to może być.

Całość kosztowała mnie 465 zł. Składa się na to robocizna, mój olej (Castrol EDGE 5W30), filtr oleju VW, korek (śruba) miski olejowej i materiały pomocnicze.

Mała dygresja na temat gwarancji mobilności. Przy okazji wpisu ,,Drugi przegląd serwisowy Longlife w VW ASO Lubin" autorstwa majcher836, poruszyłem temat stawiania pieczątki w dedykowanej temu rubryce w książce przeglądów serwisowych. W moim przypadku doradca sam z siebie wstawił pieczątkę w odpowiednie miejsce, więc moja (być może przesadna) dbałość o takie szczegóły została zaspokojona bez żadnej ingerencji :).

Kolejny przegląd planuję w grudniu 2014, bo wtedy wypada przegląd podstawowy, którego głównym celem jest wymiana płynu hamulcowego. Przy okazji, czy ktoś wie na ile skuteczna jest metoda odsysania starego płynu stosowana w serwisach VAGa ? Czy urządzenie odsysa płyn aż do zacisków ?
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2013 17:23:58
Dodano: 10 lat temu
ONsea-lepiej nie zglaszaj jesli masz po gwarancji bo ci beda chcieli pol auta rozebrac,jedz do jakiegos dobrego diagnosty i dopioro dzialaj.Tez mam termin przegladu podstawowego i wymiany plynu,ale cos sie zebrac nie moge:)Laczniki komplet w Aso moze kosztowac nawet 300zl za komplet,za tan sam komplet TRW lub Febi 150zl i tez na 1-wszy montaz ida.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Akurat olej wymieniam co roku. A najczęstsza trasa (w jedną stronę) to płynne 10 km w terenie zabudowanym, 6 km autostrady, ok. 5 km poza terenem zabudowanym i kolejne 10 km w Szczecinie

Do darhad i matti5d: Ok, dzięki za informację - będę dalej badał temat.

Stuki słychać z okolic zawieszenia czy właśnie poduszek. Sam silnik działa bez zarzutu.
Dodano: 10 lat temu
Tak jak piszą przedmówcy, szyba ma wadę fabryczną, rozwarstwia się. W sumie to szok, że coś takiego dzieje się nie po 20 latach jak zwykle to bywa, a po 2.
Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: Mają pojęcie, ale liczą, że zanim się połapie może ktoś łaskawie strzeli mu kamykiem spod koła i będzie uszkodzenie machaniczne, za które ASO nie odpowiada:) Tysiak z hakiem za wymianę piechotą nie chodzi:)

Ktoś tu zdaje się opisywał, że ASO olało stukanie z silnika (też TSI) tuż przed końcem gwarancji, a potem silnik do wymiany już na koszt użytkownika.
Dodano: 10 lat temu
Szybę masz do wymiany, te "białe zacieki" to rozwarstwienie szyby do którego dostaje się wilgoć.
Nie da się tego naprawić, a będzie tylko gorzej.
Aż dziwne że w ASO nie mają pojęcia co to jest.
Dodano: 10 lat temu
Dla mnie ten olej "Long Life" jest zbyt rzadki.
Niemcy tak preferują wymieniać co 30 tys. km.
Jeżdżąc po mieście a nie po autostradach to raczej powinno stosować się wymianę co 15 tys. km i olej 5W/40 spełniający normę Vw 505 00.

Olrj droższy i niby starcza na 30 tys km i nawet dwa lata.
Dla mnie fałszywa oszczędność a raczej niszczenie auta.
Nie żebym negował serwis czy działania kolegi ale w moim ASO Vw powiedzieli że w Polsce Vw wycofuje sie z tego oleju.
Dodano: 10 lat temu
Przebieg - ROTFL. Taniej by było takse brać za każdym razem.
Dodano: 10 lat temu
u mnie takie stuki dobrze słychać przy cofaniu po nierównościach poprzecznych, praktycznie za każdym razem jest taki pojedynczy, głuchy stuk. w sumie mam to po pierwszych powiedzmy 5k km przebiegu. może to łączniki stabilizatora? też to zgłoszę na przeglądzie po 3 latach, który mam w grudniu.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl