Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 5471 razy
Data wydarzenia: 15.10.2013
Pierwszy przegląd okresowy
Kategoria: serwis
Poszło dość szybko, bo samochód po nieco ponad dwóch godzinach był już do odebrania. Według listy przeglądu, poza doładowaniem akumulatora i korekcie ciśnienia w kole zapasowym, skończyło się na czynnościach kontrolnych.
Sam zgłosiłem dziwne białe zacieki pod przednią szybą (jeszcze nie wiem co to jest) oraz głuche stukanie z lewej strony z przodu. Stuki, które występują sporadycznie na nierównościach poprzecznych, są trudne do odtworzenia, więc mechanicy przyjrzeli się zawieszeniu i poduszkom silnika, ale nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości. Mimo to, przypomnę się jeszcze w tej kwestii.
W przypadku szyby jest to sprawa rozwojowa. Tajemnicze zacieki zauważyłem niedawno, więc przez najbliższy miesiąc będę je obserwował, aby jeszcze przed końcem gwarancji zgłosić problem do producenta, bo w ASO też nie wiedzą co to może być.
Całość kosztowała mnie 465 zł. Składa się na to robocizna, mój olej (Castrol EDGE 5W30), filtr oleju VW, korek (śruba) miski olejowej i materiały pomocnicze.
Mała dygresja na temat gwarancji mobilności. Przy okazji wpisu ,,Drugi przegląd serwisowy Longlife w VW ASO Lubin" autorstwa majcher836, poruszyłem temat stawiania pieczątki w dedykowanej temu rubryce w książce przeglądów serwisowych. W moim przypadku doradca sam z siebie wstawił pieczątkę w odpowiednie miejsce, więc moja (być może przesadna) dbałość o takie szczegóły została zaspokojona bez żadnej ingerencji
Kolejny przegląd planuję w grudniu 2014, bo wtedy wypada przegląd podstawowy, którego głównym celem jest wymiana płynu hamulcowego. Przy okazji, czy ktoś wie na ile skuteczna jest metoda odsysania starego płynu stosowana w serwisach VAGa ? Czy urządzenie odsysa płyn aż do zacisków ?
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2013 17:23:58
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Do darhad i matti5d: Ok, dzięki za informację - będę dalej badał temat.
Stuki słychać z okolic zawieszenia czy właśnie poduszek. Sam silnik działa bez zarzutu.
Ktoś tu zdaje się opisywał, że ASO olało stukanie z silnika (też TSI) tuż przed końcem gwarancji, a potem silnik do wymiany już na koszt użytkownika.
Nie da się tego naprawić, a będzie tylko gorzej.
Aż dziwne że w ASO nie mają pojęcia co to jest.
Niemcy tak preferują wymieniać co 30 tys. km.
Jeżdżąc po mieście a nie po autostradach to raczej powinno stosować się wymianę co 15 tys. km i olej 5W/40 spełniający normę Vw 505 00.
Olrj droższy i niby starcza na 30 tys km i nawet dwa lata.
Dla mnie fałszywa oszczędność a raczej niszczenie auta.
Nie żebym negował serwis czy działania kolegi ale w moim ASO Vw powiedzieli że w Polsce Vw wycofuje sie z tego oleju.