Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo 6R Black Hawk » Pierwszy przegląd gwarancyjny w ASO







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
  • przebieg 23 091 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.2 TSI
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7168 razy
Data wydarzenia: 15.11.2011
Pierwszy przegląd gwarancyjny w ASO
Kategoria: inne
Witam.

W zasadzie wpis będzie bardziej interesował właścicieli tego samego auta niż resztę, ale jest to na tyle istotne wydarzenie w historii auta, że warto o nim wspomnieć.

Jako, że licznik wskazywał parę dni do przeglądu, umówiłem się w ASO Kulikowski w Gdyni na wtorek 15.11. Wybór padł właśnie na ten serwis, mimo, że alternatywny serwis z Sopotu (gdzie auto zostało kupione) proponował mi mniejszą sumę. Jednak szalę przeważył fakt, że w Gdyni pomogli mi wyeliminować objawy nieprzyjemnego rezonansu w okolicach schowka, o których pisałem w którymś z poprzednich dzienników. W serwisie alternatywnym otrzymałem odpowiedź "ten typ tak ma", co skutecznie określiło ich poziom profesjonalizmu i zniechęciło mnie do dalszej współpracy ;)

Do rzeczy więc. Wszystko trwało ponad 2h, całe szczęście miałem ze sobą laptopa z mobilnym internetem więc miałem się czym zająć. Przegląd sprowadzał się właściwie do inspekcji technicznej pojazdu, wymiany oleju i jego filtra, filtra kabinowego i to właściwie tyle.

Olej przywiozłem swój (Castrol SLX Professional 5W30 PF LLIII), ponieważ stawki ASO: 85 zł/l w porównaniu do mojego 31 zł/l sprawiają, że wybór jest prosty ;)

Podobno miałem strasznie zapyziały filtr kabinowy i stwierdzono, że wentylacja nie dmuchała za bardzo nawet an 3 biegu. Wydawało mi się, że dmuchała, ale faktycznie teraz różnica jest potężna. Najwyraźniej zapomniałem jak to było kiedy samochód był nowy ;) To prawda, przejeździłem prawie 2 lata na tym samym filtrze, teraz już wiem, że warto wymienić co roku, tym bardziej, że koszt takiego filtra jest znikomy, a wymiany można dokonać samemu, co każdemu polecam.

Ogólnie co do stanu technicznego auta wszystko było ok, przynajmniej tak stwierdziło ASO.
Pojawił się jedynie błąd związany z klimatyzacją:
16372 014 - Sterownik uszkodzenie statyczne.
Z mojej strony mogę jedynie stwierdzić, że jak na razie klimatyzacja działa poprawnie. Stanowisko producenta jest takie, że mają świadomość tego błędu, aczkolwiek na razie każą nic z tym nie robić i czekać na oficjalne rozwiązanie. Panowie z ASO powiedzieli, że mimo wszystko skontaktują się w mojej sprawie z producentem i w ciągu niedługiego czasu dadzą znać co dalej.

Ciekaw jestem jak będzie wyglądała ta sprawa u pozostałych właścicieli nowych Polówek, bo ponoć jest to powszechny problem. Dajcie znać.

No i to co na pewno interesuje większość z Was najbardziej, koszt przeglądu, nie wliczając kosztu mojego oleju to 520 zł (części z robocizną). Jak na ASO to ujdzie ;)

Przy okazji wspomnę tylko, że dzień wcześniej wymieniłem także opony na zimowe, więc samochód powinien być teraz w pełni gotowy na zbliżające się ciężkie warunki drogowe.

To by było na tyle, dziękuję za uwagę i pozdrawiam!
Ostatnia aktualizacja: 20.11.2011 13:57:42
Dodano: 12 lat temu
Do ONsea: Hehe no dokładnie. Tak mi w serwisie mówili, że komputer to sobie wylicza na podstawie masy różnych czynników, no i tak jak słusznie zauważyłeś, mój styl jazdy nie należy do najspokojniejszych :) Dlatego też to, że wyliczył sobie przegląd tak a nie inaczej wcale mnie nie dziwi ;)
Dodano: 12 lat temu
Do sPoOn: przejechałeś na swoim oleju 19k km, choć teoretycznie miałeś zrobić 30k km, ale to z powodu Twojego stylu jazdy,który różni się od mojego o 2 litry wyższym spalaniem :, a tak całkiem poważnie to ten komunikat o serwis olejowy wyskakuje na podstawie ilości "zimnych startów" silnika i średniej prędkości bodajże.
Dodano: 12 lat temu
Do ONsea: Do 1.2 TSI wchodzą niecałe 4 litry. Filtr kabinowy warto wymieniać co pół roku, maks co rok. Natomiast wymiana oleju teraz była druga. Pierwsza była na moje życzenie przy 4k km po tak zwanym "ułożeniu" silnika.
Czemu "lipa, że olej wytrzyma 30k"?
Dodano: 12 lat temu
ile oleju wchodzi do 1.2 tsi?
co do filtra kabinowego to polecam wymianę 3x częściej niż w książce piszą. u siebie wymieniłem po 9k km i był cały zasyfiony.
to pierwsza wymiana oleju? czyli to jednak lipa, że ten olej wytrzyma 30k km?
Dodano: 12 lat temu
Widzę, że koszt zbliżony do mojego cee'da. Ja wziąłem olej z ASO ale filtr kabinowy przywiozłem swój ;)
Dodano: 12 lat temu
Bezawaryjnej jazdy cały czas! ;)
Dodano: 12 lat temu
Bezawaryjnej jazdy, przynajmniej do następnego przeglądu! ;)
Dodano: 12 lat temu
Do majcher836: A faktycznie, coś mi się właśnie kołatało po głowie, że ktoś gdzieś o tym pisał już właśnie :) Dzięki za przypomnienie.
Dodano: 12 lat temu
Do sPoOn: Pisałem o tym w moim dzienniku z przeglądu. Mi powiedzieli żeby poczekać na aktualizacje oprogramowania , jak coś to zadzwonią; W sumie zapomniałem już o tym, wszystko jest w porządku;)
Dodano: 12 lat temu
Do majcher836: O, a udało Ci się już o nim coś więcej dowiedzieć, czy producent milczy? ;)
Dodano: 12 lat temu
Cena znośna oczywiście U mnie również wystąpił ten błąd
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
24 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl