Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Freemont
»
Pierwszy przegląd gwarancyjny - podsumowanie oraz trochę o Forum
Wpis w blogu auta
Fiat Freemont
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3574 razy
Data wydarzenia: 20.01.2014
Pierwszy przegląd gwarancyjny - podsumowanie oraz trochę o Forum
Kategoria: serwis
Wymieniono wszystkie filtry (powietrza, kabinowy, oleju) oraz oczywiście olej. Za materiały zapłaciłem ok. 480 zł. ASO wyceniło usługę przeglądu na 400 zł. Filtry powietrza i kabinowy zakupiłem we własnym zakresie ponieważ w ASO są 100-300% droższe niż w typowym sklepie. Do Freemonta z dieslem można zakupić filtry, których producentem jest nasz poczciwy FILTRON. Silnik został nakarmiony olejem stosowanym przez FIATA tj. marki SELENIA WR 5W30 Pure Energy dedykowany do silników diesla tzw. nisko popiołowy, co zapewne nie jest bez znaczenia dla DPF-a. Dlatego właśnie stosuję ten olej w silniku. Wbrew temu, co nakazuje instrukcja obsługi olej zmieniam co 15 tys. km zamiast co 30 tys. km. Jest to więc druga wymiana oleju w tym samochodzie.
Sprawdzono w sumie 22 punkty diagnostyczne w samochodzie i według ASO nic nie wymagało poprawki lub naprawy. Na ten temat miałem trochę inne zdanie i sprawę załatwiłem w innym ASO. Być może napiszę o tym w następnym wpisie.
Dobra wiadomość jest taka, że samochód nie wymagał żadnych napraw mechanicznych. Mniej dobra wiadomość jest taka, że potrzebna jest aktualizacja programu sterującego pracą silnika. Przy okazji przeglądu zgłosiłem incydentalne przypadki falowania obrotów w zakresie 900-1000 rpm. Zdarzyło mi się to może 4-5 razy na przestrzeni 15 miesięcy i trwało w każdym przypadku ok. 30 sekund. I tutaj spotkała mnie niespodzianka. Okazuje się, że FIAT odnotował takie przypadki i jest na to rozwiązanie serwisowe. Samochód otrzyma nowy program sterujący do silnika. Cieszy mnie to ponieważ usterki silnika, które nie są udokumentowane zapamiętanymi błędami (u mnie błędów nie było) zazwyczaj są przez ASO ignorowane chyba, że samochód przyjeżdża z usterką. Tymczasem FIAT stanął na wysokości zadania i rozwiązał problem.
Poza tym wypuszczono kolejną poprawkę oprogramowania do radia.
Jak widać, użytkownicy samochodu nie są zostawieni sami sobie. Trzeba jedynie dopytywać się o rozwiązania serwisowe lub zgłaszać usterki jeśli ktoś ma wątpliwości do zachowania samochodu. Czasem może się okazać, że problem został już rozwiązany.
Ze spraw nie związanych z moim samochodem. Na koniec grudnia 2013 r. Fiat mógł się pochwalić sprzedażą 926 Freemontów (od premiery, 491 w 2013 r.). W ostatnich miesiącach 2013 r. sprzedawało się ok. 50 samochodów na miesiąc, co jak na samochód ze znikomym wsparciem reklamowym jest wynikiem nadzwyczaj dobrym. Dobrze sprzedają się Freemonty z silnikami 3.6 Pentastar 280 KM w wersjach najlepiej wyposażonych oraz z silnikami diesla 170 KM. W pierwszej grupie są dostępne tylko automaty. W drugiej grupie dominują silniki połączone z manualnymi skrzyniami biegów. W ofercie pojawił się też silnik 2.4 170 KM z automatem. Sprzedaż Freemonta z tym silnikiem jest marginalna, ale użytkownicy którzy go zakupili są zadowoleni z dynamiki i zużycia paliwa.
Na Forum Freemont Klub Polska zarejestrowało się już 242 użytkowników. Spośród nich 169 zadeklarowało posiadanie samochodu. Na forum jest więc ok. 18,2% wszystkich użytkowników tego samochodu w Polsce. Forum działa w sumie 16 miesięcy więc wynik również bardzo dobry z czego jak opiekun forum bardzo się cieszę
To tyle. Byle do wiosny
Ostatnia aktualizacja: 20.01.2014 12:55:17
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Co 30 ma sens i w turbobenzynach - drugą już jeżdżę
A nawiasem mówiąc popieram i zgadzam się, że nikt kto jeździ Fiatem nie rozumie Jego polityki - trafiłeś w sedno
Olej zmieniam według swojego uznania czyli co 15 tys. km. Może współczesne oleje są w stanie zapewnić odpowiednie warunki pracy do przebiegu 30 tys. Może ma to sens w silnikach wolnobrotowych. Np. TDI lubi wolne obroty. Multijet we Freemoncie jest zestrojony na wyższe obroty ponieważ samochód jest ciężki i silnik lepiej utrzymuje moc przy obrotach wyższych od TDI średnio o 400. Sprawdzone na dwóch silnikach o tej samej mocy. Dlatego zmieniam olej dwa razy częściej niż nakazał producent. Zakładam, że olej szybciej się przepracowuje więc wymaga częstszych wymian. Jeżdzę głównie po mieście lecz min. 15-20 km w jednym przelocie, gdzie korzysta się z szerszego zakresu obrotów niż w trasie. Ot i i faktyczny powód częstszych wymian.
DAMIAN_CC7 - dzięki za dobre słowo.
sajeks - dziękuję i wzajemnie
Czyli jak można było się spodziewać, sukces pełną gębą...
Co do częstszych wymian oleju, to nie preferuję takowych i trzymam się wytycznych Producenta i jak do tej pory nie miałem z tego powodu żadnych przykrości w kolejnych Fiatach