Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Espace Grand 2.0T » Philips DayLight 8, pierwsze wrażenia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Espace
  • przebieg 87 000 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.0 Turbo
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7291 razy
Data wydarzenia: 22.05.2012
Philips DayLight 8, pierwsze wrażenia
Kategoria: inne
W Espace zagościły światła do jazdy dziennej, Philips DayLight 8. Kupiłem je z kilku powodów:
1) żeby nie było afery, że zapomniałem włączyć światła;
2) żeby nie zużywać niepotrzebnie tych kilkunastu żarówek, które się w ciągu dnia świecą;
3) żebym nie musiał co chwila regulować stopnia podświetlenia deski rozdzielczej, bo w nocy świeci po oczach, a w dzień za ciemno i nic nie widać;
4) i co najważniejsze, żeby zrobić coś samodzielnie w samochodzie :)

Montaż jest banalnie prosty. Przykręciłem uchwyty do plastikowej "kratki" obok halogenów. Wywierciłem dziurę na przepuszczenie przewodów (właściwie wyciąłem ją scyzorykiem, tak miękki jest plastik kratek i zderzaka). Podłączyłem przewody od lamp do przekaźnika, przekaźnik przymocowałem pod maską i podłączyłem (zgodnie z instrukcją) do akumulatora. Najbardziej skomplikowane okazało się podłączenie ostatniego przewodu od przekaźnika do przewodu świateł postojowych i wymiana żarówek postojowych. Wykręciłem reflektory przednie (trzymają się na 2 śrubach, jedna jest pod plastikiem pod maską, druga jest schowana w "grillu" obok znaczka Renault), wymieniłem żarówki postojowe na "ślepaki" dostarczone przez Philipsa i podłączyłem przewód od przekaźnika.

System działa tak, że przy pracującym silniku i wyłączonych światłach mijania DRL świecą pełną mocą jako światła jazdy dziennej. W momencie włączenia "postojówek" lub świateł mijania DRL przechodzą w tryb "postojówki" i świecą z połową mocy. Tak to sobie obmyślił producent i nie znalazłem na razie powodów, dla których nie mogłoby tak być. Nie jest to rozwiązanie idealne, ale jeżeli diagnosta przy badaniu się nie przyczepi to niech tak zostanie.

To wyjaśnia też, dlaczego "nowe" samochody mogą mieć włączone równocześnie światła mijania i LEDy - pełnią one w tej sytuacji rolę "postojówek".

Do poprawy zostało mocowanie lamp, bo choć obecna pozycja spełnia wymogi "rozporządzenia", to trochę wystają przed zderzak i muszę wymyślić jak bardziej je schować. Jestem trochę zawiedziony jasnością świecenia, spodziewałem się więcej szału po 8 diodach, ale mówi się trudno, wydaje się wystarczać. Są jeszcze wersje 4 i 5 diodowe, takie widziałem u znajomych i świeciły znacznie mocniej, ale kształt wersji 8-diodowej najbardziej mi pasował do kształtu "kratki" przy halogenie.

Dziękuję forum www.espacepl.org za pomoc i instrukcje jak zdemontować klosze reflektorów i w paru innych sprawach związanych z Espace.

Model 12824WLEDX1, strona producenta: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=12824WLEDX1&slg=pl&scy=PL
Ostatnia aktualizacja: 22.05.2012 10:34:44
Dodano: 12 lat temu
Do eldorado: Znajomi, którzy widzieli samochód w drodze twierdzą, że jestem zbyt krytyczny i wymagający - światła widać może nieco gorzej niż fabryczne, ale zdecydowanie są zauważalne.
Dodano: 12 lat temu
wygląd jako tako, ale i tak nadal jest ładny. Ja korzystam z forum 406. Nawet nie muszę pytać, wystarczy słowo klucz i są odpowiednie pomocne posty. Skarbnica wiedzy. A już forum audi 80 czy vw golf to już wszystko przebija. Polecam.
Dodano: 12 lat temu
Do gzoom: Powiem szczerze [skromny] i nie ma to nic wspólnego z naszą poprzednią dyskusją ale wygląda to beznadziejnie, uważam wręcz, że szpeci całkiem fajnie wyglądające auto. [helm]
Ja z zasady nie jestem zwolennikiem poprawiania fabryki.
Dodano: 12 lat temu
Do eldorado: Dość trafne podsumowanie :)
Dodano: 12 lat temu
Espace zagościły światła do jazdy dziennej, Philips DayLight 8 , światła których nie widać w słoneczny dzień. [up]
Dodano: 12 lat temu
To faktycznie lipa. Ja tam znawcą wielkim nie jestem, ale Francuzom to ich miłość najlepiej wyszła. Gdyby chociaż miał automatyczne ściemnianie wyświetlacza. Ale problem teraz masz z głowy.
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Żeby w słoneczny dzień odczytać deskę rozdzielczą w Espace (prędkość na przykład) musi być jasność ustawiona na maks. To z kolei w nocy razi, więc muszę ją ściemnić, przez co w dzień nie da się jej odczytać. I tak w koło Macieju. To jeden z wielu genialnych francuskich wynalazków w tym samochodzie.
Dodano: 12 lat temu
3) żebym nie musiał co chwila regulować stopnia podświetlenia deski rozdzielczej, bo w nocy świeci po oczach, a w dzień za ciemno i nic nie widać;

????po jakiego grzyba???
Dodano: 12 lat temu
Wydają się ciemne, ale to pewnie z powodu ostrego słońca.

Ja zrezygnowałem z zakładania dziennych... mam automat świateł mijania, żarówki wszystkie ok po 16 mcach, więc mija się z celem taki wydatek... chyba dobrze francuzy zrobiły wracając w nowym modelu thalii do H4...
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Zgadzam się - powinny świecić mocniej i takich się spodziewałem i oczekiwałem. Niestety były zbyt drogie, żeby je teraz wyrzucić i kupować inne. Takiego świecenia spodziewałbym się po tanich "chinolach", a nie markowych lampach. Ale widocznie tak musi być. Każdy może sam ocenić czy taki poziom "jasności" mu odpowiada, czy nie - i czy warto kupować, czy nie.
Dodano: 12 lat temu
Do gzoom: ..no niby tak, bo powinny w dzień dużo lepiej świecić.. chociaż z drugiej strony takie "dyskretne" ledy może i nawet lepiej się komponują niż takie rażące żarniki.
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Wieczorem/w nocy wyglądają wypas, ale to przecież nie o to chodzi :) Zrobię zdjęcie i wstawię.
Dodano: 12 lat temu
szału ni ma
Dodano: 12 lat temu
Do gzoom: zrób jakąś fotkę wieczorkiem tak dla porównania, chętnie zobaczę;)
Dodano: 12 lat temu
Do jazdy miejskiej ok, choć nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań. Jednak kwestia Twojej widoczności na drodze z tymi światełkami wydaje się być dyskusyjna...
Dodano: 12 lat temu
a widzisz, człowiek się całe życie uczy... :)
Dodano: 12 lat temu
Do morone: W instrukcji jest wyraźnie napisane, że do akumulatora... Tak samo z resztą na wszystkich filmach na youtube.
Dodano: 12 lat temu
Zawsze myślałem, że "-" się do masy przypina, nie do aku.
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Też spodziewałem się większego szału tym bardziej, że u znajomych wersja 5-LED wydaje się świecić znacznie mocniej. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że zdjęcia są zrobione w pełnym słońcu, w "cieniu" widać je lepiej.
Dodano: 12 lat temu
Myślałem,że będą lepiej świeciły a tu ledwo się bżdzi..
Dodano: 12 lat temu
Do gzoom: łeee myślałem, że jakieś większe walki miałeś...
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Nie ma co pokazywać - jeden przewód do "+" w akumulatorze, drugi przewód do "-" w akumulatorze a trzeci przewód do przewodu od świateł postojowych. Prościej się nie da. Ale postaram się dołączyć zdjęcie.
Dodano: 12 lat temu
Szkoda, że nie pokazałeś sposobu podłączenia...
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl