Wpis w blogu auta
Alfa Romeo 156
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1580 razy
Data wydarzenia: 23.03.2013
Pęknięty przewód hamulcowy.
Kategoria: sytuacja na drodze
Dojeżdżam powoli do Bielska i zaczyna mi mrugać kontrolka płynu hamulcowego/ręcznego. Z początku myślałem, że jakieś zwarcie przy czujniku ręcznego, ale kiedy musiałem gwałtownie zahamować, czułem jak pedał wchodzi w podłogę. Godzina 20 w sobotę, gdzie tu teraz coś kupić (pękł metalowy przewód od zacisków do elastycznego). Na szczęście wyciek nie był duży i jakoś dojechałem do domu. Ale podróż powrotna, jak załadowanym tirem z górki. Minimum hamowania hamulcami i głównie silnikiem. Dobrze, że było pusto a światła przeważnie mrugające żółte, więc przez 70km użyłem hamulca tylko 3 razy
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 28 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 29 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

1. przed zakrętem z górki(silnik nie dawał rady)
2. przed domem znajomej
3. w swoim garażu
W sobotę o tej porze to mogłem sobie ewentualnie piechty te 70km przejść. Wolałem zaryzykować, a gdybym zauważył, że z hamulcami coraz gorzej, to na pobocze, awaryjne i zastanawiałbym się co dalej.
Po 1. przewody aluminiowe nie korodują. Powłoka korozyjna na alu jest jednocześnie powłoką antykorozyjną. Musiał o coś obcierać ścierając tą warstwę. Te przewody raczej od tak sobie nie niszczeją. Chyba że pękł, bo to jest też częsty problem w AR.
Po 2. Przewody wspomagania nie prowadzą do koła, ale do maglownicy i raczej nie ma tu jakiejś dużej różnicy miedzy prawym a lewym.
Z hamulcami miałem akcję podobną do Twojej w Uno. Tak długo nie zmieniłem klocków, że starły się ta tyle mocno, że tłoczek rozszczelnił się przy mocniejszym hamowaniu i płyn wyciekł w momencie. Też jechałem dalej. Dojechałem do pracy, wystawiłem ogłoszenie i następnego dnia auto było sprzedane tak jak stało za 300 pln
Skorodował i poszedł. Myślałem, że na łączeniu przepuszcza, ale jak złapałem kluczem śrubkę to odłamał się całkowicie.