Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Signum Zielony Smok » opony zimowe







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Signum
  • przebieg 175 355 km
  • rocznik 2006
  • kupione używane w 2010
  • silnik 3.0 V6 CDTI ECOTEC
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 969 razy
Data wydarzenia: 29.11.2010
opony zimowe
Kategoria: serwis
Założyłem dzisiaj zimowe opony, które były na stanie. Ale w kopnym śniegu auto nie daje rady, muszę kupić nowe. Nowe markowe to od ok 400 zł w górę, kuźwa, ale da po kieszeni. Chyba że kupię dwie tylko na przód, generalnie te co mam nie są całkiem zajechane, do ogranicznika 4 mm.
Letnie poszły też w pizdu, miały niecałe 2 mm do ogranicznika.
Dodano: 13 lat temu
Kupiłem kanałem od znajomego z serwisu oponiarskiego Pirelli Sotto Zero, jednosezonowe. Bieżnik 6-6,5mm. Jaka to półka jakościowa i cenowa to możecie zerknąć na necie, ja dałem 250 za szt.
Dodano: 13 lat temu
trafiłem u znajomego na jednosezonowe Pirelli Sotto Zero w moim rozmiarze. Za 250 zł szt. Ile kosztują nowe i jaka to półka można znaleźć w googlarce
Dodano: 13 lat temu
Opony zostają do końca zimy. Przetestowałem je na torze do ćw. i płycie poślizgowej (która i tak była pokryta śniegiem i lodem). System IDS+ nie pozwala na zarzucenie tyłem o obrót wokół własnej osi, kapitalna sprawa. Co do głębokiego śniegu to trochę będziemy uważać ale też nie jest źle. Pod górkę na lodzie widziałem sporo aut nie potrafiło ruszyć po wcześniejszym zatrzymaniu się na STOPie. Ja wyjeżdzałem powoli, ale bez problemu. Zimówki mam 225/50, czyli szersze o 10mm niż letnie takie jak powinny być 215/55, przeżyję.
Dodano: 13 lat temu
Do fjerzy:
Pisząc "słabe" z przodu miałem na myśli "słabsze" od opon założonych na tył. Czyli: Jeśli ktoś zakłada "dobre" na przód, a "lepsze" na tył, wg mnie postępuje głupio (abstrahujemy cały czas od bezdyskusyjnie optymalnej sytuacji, gdzie wszystkie 4 zimówki są tej samej, dobrej jakości).
Niemniej zaskakuje mnie twierdzenie, że "trzymasz się tej zasady". Tzn. że konsekwentnie zakładasz lepsze opony na tył, a słabsze na przód (zamiast 4 kapci jednakowej, dobrej jakości) i przez przynajmniej kilka zim empirycznie potwierdziłeś przewagę takiej opcji nad konfiguracją "lepsze na przód"?
Kwestia dociążenia przodu przez silnik: Obstawiam, że więcej zdarzeń na zimowych drogach przy przednionapędówkach, które nie "wyrobiły się" w zakręcie, wynika z tego, że podsterowny i jednak niedostatecznie dociążony ;) przód poprowadził auto do rowu tudzież w barierki ... Dzisiejsze obserwacje łódzkich dróg (i nie tylko) wręcz idealnie potwierdzają, na którą oś warto założyć te lepsze opony.
Dodano: 13 lat temu
Do depe74: Z tym "głupia zasada" to bym uważał, bo to oznacza, że ci, którzy ją ukuli się pomylili, lub są głupkami, a to odważna teza oględnie mówiąc. Słusznie Tomaski zauważa, że "gorsze", absolutnie nie oznacza "złe".

Przy tym pozostając, ja znam jeszcze jeden powód, dla którego lepsze na przód. otóż z przodu jest silnik , który skutecznie dociąża auto i nawet nieco gorsza opona lepiej trzyma. Tył jest "lekki" i potrzebuje gumy która będzie się mniej ślzgać i tym samym lepiej wykorzysta działanie hamulca.

Trzymam się tej zasady względem opon, bo przekonują mnie argumenty do niej podawane. Zmienię to jak siła innych argumentów, będzie to uzasadniać. Przykro mi, ale argument, "ruszania pod górkę" czy "wyjazd z zaspy" choć prawdziwy, nie ma wagi wcześniej podanych przez Tomaskiego na przykład.
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski:
Jednak to Ty mnie źle zrozumiałeś. W każdym razie dla mnie kwestia, czy lepsze/lepsiejsze/najlepsiejsze opony założyć na przód czy na tył, pozostaje oczywista. Jak pogoda ekstremalnie wredna, to nawet na "dobrych" kapciach z przodu nie złapiesz przyczepności przy ruszaniu pod górkę, podczas gdy te lepsiejsze jakoś poniosą.
Przy okazji: "opatrznie" czy "opacznie"? :)
Dodano: 13 lat temu
Do depe74: Opatrznie rozumiesz "lepsze na tył"... Posiadanie lepszych z tyłu nie oznacza, że przednie mogą być łyse, stare i popękane... I będziemy w zgodzie z zasadami;-) A oznacza tylko to co czytamy = lepsze zawsze z tyłu. Tzn, że w zakręcie tył będzie stabilniejszy i nie ucieknie tyłek w kogoś lub do rowu. Jeśli masz z przodu lepsze(bo na nich lepiej hamuje, lepiej wydziera się z zaspy...), a z tyłu gorsze nie oznacza to nic innego jak potrzebę wymiany tylnych opon na dobre.
Czy przedni czy tylny napęd lepsze opony zawsze z tyłu. AWD wiadomo, wymienia się kompletami. Ot cała filozofia... i nie ma tu "różnych szkół", a wystarczy testy ze sprzętem zrobić - poszukać w sieci bo są.
Dodano: 13 lat temu
Dam znać co zrobię, przeliczę. Chcę jeszcze jeden komplet felg kupić by nie przekładać niepotrzebnie opon 2x w roku po 80 zł.
Do morone: nie palę, nie piję dużo- gruszkowica z Chorwacji z czerwca stoi niewypita do dzisiaj.
Do depe74 i fjerzy: są dwie szkoły- przód czy tył. W moim przypadku musiaby byc przód ze względu na ciężar auta i niewyłączalny TC.
Jadę na Sylwestra do Chorwacji, może się szarpnę na 4x nowe opony.
Dodano: 13 lat temu
Do depe74:

Niestety, na paczkę fajek i 3 piwa na dzień kasa jest, raz na parę lat na opony nima
Dodano: 13 lat temu
Do fjerzy:
Ogromna większość trudnych sytuacji zimą wymaga bardzo dobrych opon na przodzie (przy przednionapędówce): trakcja przy ruszaniu pod górkę/wyjazd z zaspy, hamowanie przed pojazdem jadącym z przodu itp. A więc ta zasada wg mnie jest błędna, żeby nie powiedzieć - głupia. Cóż z tego, że mam dobre opony z tyłu i auto nie będzie robiło bokiem w zakręcie, gdy przesadzę z prędkością, skoro przy słabych oponach na przodzie nawet nie podjadę pod najbliższą górkę czy nie ruszę spod świateł ...

Inna sprawa, że jak ktoś w obliczu ciężkich zimowych warunków zastanawia się, czy kupić dobre opony na jedną oś, a na drugiej zostawić stare i łyse, to lepiej niech sprzeda auto i w ogóle nie pojawia się na drodze. Jak się kupuje auto, trzeba kalkulować również zakup 4 dobrych opon letnich i zimowych. Zaznaczam, że nie oceniam tutaj autora wątku, bo oczywiście nie wiem, jak dobre/słabe są te obecne zimówki.
Dodano: 13 lat temu
4 mm to może być trochę mało, nie ze względu na przepisy tylko na ich użyteczność. Takie zimówki to ja dojeżdżam latem nie zmieniając kapci po sezonie zimowym.

Drugi problem. Jest zasada, że lepsze opony idą do tyłu (przy przednim napędzie). Tak więc masz problem. Taką kasę to wypada organizować sobie duużo wcześniej niestety, wiem coś o tym.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl