Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy bachus1 » Od Łysej Góry do Jasnej Góry cz. II

Wpis w blogu użytkownika bachus1
Data wydarzenia: 02.08.2010
Od Łysej Góry do Jasnej Góry cz. II
Kategoria: inne
Słowo wstępu.
W ciągu dwóch dni uwieczniłem czas na blisko 300-u zdjęciach. Po wstępnej selekcji pozostało 90. Oczywiście nie wszystkie, ale chociaż część z nich chciałem Wam zaprezentować. Ze względu na obszerność materiału podzieliłem wpis na dwie części. Oto co zobaczyliśmy z żoną w trakcie naszej wyprawy…
Część II

Nowa Słupia jest położona u podnóży Łysej Góry i słynie z odkrycia na jej terenach ogromnego centrum metalurgicznego z przed 2000 lat. Dawne piece hutnicze tak zwane dymarki można dzisiaj zobaczyć w miejscowym muzeum będącym zabezpieczonym fragmentem wykopalisk archeologicznych. Z Nowej Słupi wystartowaliśmy na Łysą Górę, drugi co do wysokości po Łysicy szczyt Gór Świętokrzyskich. Zwabiłem tu żonę podstępem, aby poddać ją ostatecznemu testowi. Nie chodziło tu o to czy wyjdzie na szczyt. W czasach pogańskich na Łysej Górze odbywały się sabaty czarownic. Podobno jeszcze dzisiaj się tam zlatują. Jak się okazało żona wcale nie odleciała na miotle, czyli można spać w nocy spokojnie. Na szczycie po pogańskich obrzędach pozostały tylko niewielkie wały usypane z kamienia. Dominuje natomiast średniowieczny klasztor Świętego Krzyża. Można zwiedzać, można odnaleźć w sobie powołanie do habitu, można spróbować klasztornego przysmaku – pysznych Ciasteczek Świętokrzyskich oraz Krówek Dąbrówek. Na szczycie mijając wierzę telewizyjną doszliśmy do kolejnej atrakcji Gór Świętokrzyskich – gołoborza. Jest to malownicze usypisko luźnych głazów powstałe podczas zlodowaceń. Podziwianie gołoborza oraz pejzaży województwa świętokrzyskiego umożliwia specjalnie do tego zbudowany podest. Po powrocie do Nowej Słupi wyruszyliśmy w dalszą drogę, do Częstochowy.
W drodze do Częstochowy skusiliśmy się na kolejną atrakcję tym razem ruiny średniowiecznego zamku w Olsztynie. Zamek w Olsztynie położony jest niedaleko Częstochowy na wapiennych skałach będących częścią Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Zwiedzanie niestety utrudniały coraz niżej schodzące chmury, które z czasem całkowicie spowiły zamek.
Przed samym wieczorem udało nam się w końcu dojechać do Częstochowy. Oczywisty cel to Jasna Góra i odnowa duchowa. Kilka nocnych fotek i powrót do Jaworzna.
Cała wyprawa zajęła nam 2 dni. Przejechaliśmy 560km, plan zwiedzania zrealizowany został w stu procentach, pozostało nam mnóstwo zdjęć i niezapomnianych wrażeń
Świetna wycieczka.
Pozdrawiam i
Do scanner: tak to właśnie ten Emeryk! Dobra pamięć!
Do mucko1: Jestem za takim przewodnikiem! Trzeba poddać pomysł na forum AWC. Jest mnustwo ciekawych miejsc zapomnianych przez autorów popularnych przewodników turystycznych.
Witaj ponownie w drugiej części.
Opis jak i poprzednio świetny i fotki również. Przyszedł mi do głowy pewien pomysł, aby zbierać gdzieś w jednym miejscu wszystkie tak odwiedzane miejsca z kilkoma najciekawszymi fotkami,(oraz miejsca okolic zamieszkania - znamy je najlepiej) mógłby powstać w ten sposób nasz AwC "przewodnik turystyczny". Nie jednokrotnie mamy ochotę ruszyć szlakiem najpiękniejszych polskich miejsc, a brakuje pomysłu. Przy takiej ilości nas w Awc jesteśmy w stanie stworzyć świetny kącik pomocy turystycznej. Pozdrawiam - Waldek [puchar]
Brawo :)
[puchar] [puchar] [puchar]
ciekawy opis, zdjęcia oddające charakter wycieczki
pozdrawiam
Rewelacyjny opis dalszej części wyprawy,z Łysą Górzą gdzie odbywały się sabaty czarownic to prawda,moja teściowa zawsze tam lata.[rotfl]Foto powala [guru]
Fotki obejrzalem, ale czytac to juz mi sie nie chce Fajna wyprawa tez takie lubie
Oooo.. Właśnie! Emeryk! Gdzie ja zapodziałem moje "Czarne Stopy" Szmaglewskiej ??
Do grzegorzd8: Gorąco polecam! Ze względu na ograniczony czas nie odwiedziłem jeszcze wielu ciekawych miejsc w świętokrzyskim. Trochę dzisiaj zapomniana kraina.
Super wycieczka. Piękne zdjęcia. Opis bardzo wyczerpujący. Obejrzałem i przeczytałem wszystko z wielkim zainteresowaniem. Wybieram się na Łysą Górę jeszcze w tym roku./ oczywiście autem a nie na miotle !./ Pozdrawiam