Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 1.4 VTi Seduction » Ocena po pierwszych 3000 km







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3266 razy
Data wydarzenia: 27.03.2012
Ocena po pierwszych 3000 km
Kategoria: obserwacja
Właśnie mojej Cytrynce stuknęło pierwsze 3000 km. To niewiele jak na 4 miesiące, ale ostatnio nie wykorzystuję jej intensywnie. Postanowiłem wykorzystać zakończony okres docierania (choć instrukcja wprost o nim nie mówi), aby przedstawić trochę gruntowniejszą ocenę tego samochodu. Zdaję sobie sprawę, że jeszcze nie sprawdziłem samochodu we wszystkich możliwych warunkach, ale te parę miesięcy pozwoliło już na stworzenie wstępnej listy zalet i wad. Kolejność jest przypadkowa.

Plusy:
1) Samościemniające się lusterko wsteczne
Dzięki niemu praktycznie nie występuje zjawisko oślepiania przez pojazd jadący z tyłu - lusterko automatycznie się ściemnia, gdy jedzie za nami samochód. Dodatkowo nie trzeba pamiętać o ponownym przestawieniu lusterka, gdy powód oślepiania się oddali.
2) Automatyczne wycieraczki
Nie mają wprawdzie regulacji czułości, ale wykonują swoją robotę dokładnie tak, jak tego od nich oczekuję. Duża wygoda.
3) Zestaw głośnomówiący Bluetooth
Obustronnie dobra słyszalność podczas rozmowy oraz automatyczne wyciszanie radia/cd/usb podczas rozmowy
4) 3-stopniowa regulacja siły nawiewu trybu automatycznego (nie mylić z ręcznym ustawieniem prędkości dmuchawy)
Mogę wybrać, czy zależy mi na jak najszybszym osiągnięciu ustawionej temperatury, czy na ciszy i braku przeciągu.
5) Zawieszenie
Nastawione na komfort. Wybieranie nierówności rewelacyjne jak na kompakta. Dobre dla osób ceniących bardziej komfort podróży niż pokonywanie zakrętów z maksymalnymi prędkościami.
6) Tempomat oraz programowany ogranicznik prędkości
Możliwość regulacji z dokładnością do 1 km/h. Ogranicznik spisuje się idealnie w sytuacjach, w których ze względu na warunki drogowe nie możemy utrzymywać stałego tempa, a jednocześnie nie chcemy przekroczyć zadanej prędkości - wtedy w razie potrzeby automatycznie zmniejsza ilość paliwa podawaną do silnika.
7) Dwustrefowa klimatyzacja
Dobre jeśli kierowca i pasażer mają inne upodobania cieplne. Wydajności samej klimatyzacji jednak jeszcze nie miałem okazji przetestować.
8) Komputer pokładowy
Oprócz chwilowego zużycia paliwa ma też dwa liczniki "dzienne" - pierwszy zwykle wykorzystuję dla dystansu przejechanego na jednym baku (np. aby wpisać spalanie z komputera pokładowego do dziennika kosztów), a drugi na konkretną trasę, na której spalanie mnie interesuje. Dzięki temu wiem, że średnio w trasie (spokojna jazda drogą krajową) spala mi 6-6,5 l/100km, a w mieście z częstym tkwieniem w korku potrafi wypić nawet 10-11 l/100km
9) Fabryczne radio z 6 głośnikami
Całkiem ładnie gra. Audiofilem może nie jestem, ale ten fabryczny zestaw w zupełności spełnia moje oczekiwania.
10) Uchwyty na siatki w bagażniku
Sześć uchwytów, o które mogę zaczepić siatki z zakupami - niby drobiazg, a cieszy. Do tego dwie gumy na bocznej ściance, które wykorzystuję do przytrzymywania apteczki oraz kompresora do kół.
11) Bagażnik
Jest duży (380 l.), łatwo dostępny i z w miarę niskim progiem załadunkowym (w porównaniu np. do nowego Fiata Bravo). A do tego jeszcze pod podłogą zmieściło się pełnowymiarowe koło zapasowe.
12) Hill Holder
Bardzo wygodna funkcja, utrzymująca ciśnienie w układzie hamulcowym przez około 2 sekundy od momentu puszczenia pedału, znacząco ułatwiając ruszanie na pochyłości. Wprawdzie nigdy nie miałem problemu z ruszaniem z ręcznego, ale i tak mi się ta funkcja podoba.
13) Ścięta od dołu kierownica
Ładnie wygląda i ułatwia wsiadanie i wysiadanie (przekładanie nóg pod kierownicą)
14) Podłokietnik pomiędzy przednimi siedzeniami.
Wygodny, gdy się go wysunie do przodu, zawiera w sobie niemały schowek.


Minusy:
1) Ścięta od dołu kierownica
Przy kręceniu trochę wkurza, jak się trafi ręką akurat na to spłaszczenie. Zwłaszcza do szybkich manewrów okrągła kierownica jest lepsza.
2) Podłokietnik pomiędzy przednimi siedzeniami
Po wysunięciu do przodu uniemożliwia pełne zaciągnięcie hamulca ręcznego. Podczas postoju na równym to nie problem, ale na podjeździe uzyskana siła hamowania może być za mała.
3) Czujniki parkowania
Piszczą jeszcze po wyłączeniu zapłonu przez nawet pół minuty - ale nie są to czujniki fabryczne, więc można im to wybaczyć.
4) Zestaw głośnomówiący Bluetooth
Nie synchronizuje automatycznie swojej listy kontaktów z moim Androidem (musiałem ręcznie przesyłać wszystkie kontakty). Do tego zawsze automatycznie łączy oba profile: telefon (do rozmów) oraz media (streaming audio przez Bluetooth oraz inne dźwięki produkowane przez aplikacje np. nawigację). Przez to, odpalając nawigację w telefonie, muszę zmienić źródło dźwięku w radiu na Bluetooth (i wtedy nie słuchać radia lub muzyki) lub ręcznie odłączyć profil media z menu radia. Problemy te jednak są chyba spowodowane kulawą obsługą Bluetooth przez mojego Samsunga i5800 Galaxy 3, bo z Nokiami zestaw ten współpracuje bez problemów.
5) Wznoszący się próg przy środkowym słupku
Pewnie ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa przy kolizjach bocznych, ale za to mocno utrudnia wysiadanie na ciasnych parkingach, gdy nie można szeroko otworzyć drzwi.
6) Brak składanych siedzisk tylnej kanapy
Fakt, oparcia składa się banalnie łatwo i nie trzeba do tego wyciągać zagłówków, ale niemożliwe jest uzyskanie płaskiej przestrzeni ładunkowej (po złożeniu oparć powstaje próg), co utrudnia wygodne wykorzystanie powstałej w ten sposób przestrzeni bagażowej.
7) Przycisk na kierownicy do zapalania oświetlenia wnętrza
Zamiast niego o wiele bardziej przydatny byłby przycisk aktywacji zamkniętego obiegu powietrza (jak w C4 Picasso), bo w ten na konsoli środkowej trudno na szybko wycelować bez odrywania wzroku od drogi.
8) Sposób mocowania bagażnika dachowego.
Otwory montażowe są nie na samym dachu (jak np. w poprzednim modelu C5), tylko w górnej krawędzi otworu drzwiowego. Ma to ten plus, że nie da się ukraść bagażnika bez otwarcia drzwi, ale przy dłuższym użytkowaniu na bank uszczelki drzwiowe się poodkształcają. Aby tego uniknąć, trzeba każdorazowo montować bagażnik gdy jest potrzebny i demontować od razu po wykorzystaniu.
9) Brak szóstego biegu
Skrzynia biegów jest dość krótko zestopniowana i szczególnie podczas jazdy autostradowej przydałby się szósty bieg dla obniżenia obrotów silnika (przy 140 km/h silnik ma ciut ponad 4000 obr/min - dla porównania w Bravo miałem 3500 obr/min).
10) Brak wskaźnika temparatury silnika
Nie ma możliwości sprawdzenia, jaka jest temperatura cieczy chłodzącej w silniku. Jest jedynie kontrolka informująca o zbyt wysokiej temperaturze. W C3 Picasso widziałem też kontrolkę o zbyt niskiej temperaturze, ale jak widać w C4 Citroen uznał to za zbyteczny dodatek. Jak kiedyś termostat mi się zablokuje na dużym obiegu, to dopiero dowiem się o tym zimą, jak auto będzie niedogrzane :-/
11) Czasami jak wsadzę pendrive'a z muzyką, to się trochę gubi przy ustawianiu kolejności utworów.
Najgorzej, jak wybiorę sortowanie po katalogach - wtedy jest niemal zupełna dowolność. O wiele lepiej jest, gdy wybiorę sortowanie po tagach wg artystów, choć i tam czasami zdarza mu się zamieszać i np. rozdzielić jeden album na dwa o identycznej nazwie.

Idealnie jak widać nie jest, ale liczba zalet jest większa niż liczba wad, więc chyba nie jest źle :)



DODANO 02.01.2013: W punkcie 4 minusów słusznie podejrzewałem, że problemy z zestawem głośnomówiącym wynikały z kulawej obsługi Bluetooth przez mój telefon. Obecnie mam Samsunga i8160 Galaxy Ace 2 i opisane przeze mnie problemy nie występują: automatycznie łączy się tylko wybrany przeze mnie profil telefonu, a lista kontaktów synchronizuje się bezproblemowo.
Ostatnia aktualizacja: 02.01.2013 21:04:06
Dodano: 12 lat temu
Do columbus69: Jazda w mieście jeździe w mieście nierówna - wszystko zależy od tego, czy poruszasz się po centrum, czy po obrzeżach, w godzinach szczytu, czy poza nimi, czy jeździsz dłuższe, czy krótsze odcinki. Jako ciekawostkę podam, że w czwartek wyzerowałem licznik dzienny, w piątek rano miałem jazdę w megakorku (1,5 km w 25 minut - pieszo bym był o wiele szybciej) i wtedy spalanie skoczyło mi do 10,5 l/100km. Dzisiaj pojeździłem trochę po mieście przy o wiele mniejszym ruchu i od razu spalanie (liczone od czwartku) spadło mi do 9,5 l/100km. W tym czasie oczywiście klima cały czas włączona (tryb auto).

Z tego powodu zawsze z dużą rezerwą podchodzę do deklarowanego przez ludzi spalania. Nie twierdzę, że mi mało pali w mieście, ale wiem, w jakich warunkach jeżdżę i dlatego nie niepokoję się tym zbytnio.
Dodano: 12 lat temu
Moje c4 z silnikiem 1.6 VTI 120km pali w mieście 8,5 l/100km przy przebiegu 2300km wiec twoje spalanie jest rzeczywiscie duze biorac pod uwage mniejszy silnik
Dodano: 12 lat temu
...ładny samochód , masz tam wypas :) , do wszystkiego przyzwyczaisz się , :) szerokości Pozdro.
Dodano: 12 lat temu
Do Resident: Zostawienie na jedynce nic nie da. To jest zestaw czujników przód+tył aktywowany poprzez załączenie wstecznego biegu i utrzymujący swoje działanie jeszcze przez około pół minuty po wyłączeniu wstecznego, aby działać również podczas manewrów na pierwszym biegu. Niestety wyłączenie zapłonu nie powoduje jego dezaktywacji. Ale to w sumie drobiazg - wolę takie rozwiązanie, niż osobny przełącznik do aktywowania czujników.
Dodano: 12 lat temu
Fajnie przeczytać, że porównujesz do Bravo :). Próg załadunkowy nie jest wcale aż taki wysoki ;). Te 500 obr./min. robi zasadniczą różnicę, to prawda :), a tylne siedzenia składają mi się w ten sam, beznadziejny sposób :) i mocowanie bagażnika dachowego też mam takie fatalne :). Ale poza tym też go bardzo lubię [cool].
Dodano: 12 lat temu
Super opis. A i auto widzę, wypasione. Ja nie mam połowy tych wszystkich bajerów ;)
Żeby czujniki parkowania nie piszczały, to może zostawiaj na 1 biegu zamiast na wstecznym? ;)
A brak wskaźnika temp. silnika, to taka moda teraz. Coraz mniej aut go ma. Mój na szczęście ma. :)
Dodano: 12 lat temu
hmmm spalanie faktycznie całkiem spore.... wiadomo coś tam jeszcze zejdzie niżej ale i tak sporo.... ale grunt że kupiłeś sobie dokładnie to co chciałes :)
Dodano: 12 lat temu
Do fjerzy: Nie, nie jestem wyjątkowo wymagający. Tak jak napisał panda05, wady ma każde auto. Starałem się podejść do tematu obiektywnie i wypisać wszystkie rzeczy, które mnie cieszą i wszystkie te, które moim zdaniem mogłyby być lepiej zrobione. Nie zmienia to jednak faktu, że jestem zadowolony z tego samochodu, a wymienione wady nie bolą mnie tak, abym miał z tego powodu rozpaczać.

A co do spalania, to w trasie moim zdaniem pali przyzwoicie. W mieście faktycznie wychodzi dużo, ale jak ma nie wychodzić, skoro większość jazd ma nie więcej niż 2,5 km, a często zdarza mi się utknąć w korku, w którym odcinek 600m jadę 15 minut. Poza tym, instrukcja mówi, że spalanie powinno się ustabilizować po przejechaniu 5000 km.
Dodano: 12 lat temu
Super dziennik, miło się czytało!!! A wady ma każde auto;)
Dodano: 12 lat temu
Albo jesteś wyjątkowo wymagający, albo to auto ma stanowczo zbyt dużo wad. No i żłopie jak smok. Pewnie nie, ale może masz ciężką nogę. Zresztą, 3 tys to jeszcze za wcześnie na rozmowy o średnim spalaniu. Pamiętam, że mój komputer zaczynał wskazania od 12,8 litra na 100 km.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl