Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Laguna Privilege 2.0dCi 150 » Ocena auta i silnika po wakacyjnych podróżach.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3488 razy
Data wydarzenia: 28.07.2011
Ocena auta i silnika po wakacyjnych podróżach.
Kategoria: obserwacja
Wskazania licznika zbliżają się do 15tys.km i niedawno wróciłem z wakacji, na których przejechałem 6630km. Czas na pierwszą ocenę. Dlatego przy tej okazji, chciałbym podzielić się moją subiektywną oceną auta a w szczególności silnika.
Po pierwsze na całej trasie (autostrady, drogi zwykłe, górskie i miejskie) średnie zużycie paliwa w tej wyprawie wyniosło 6,1 l/100km. Ten parametr jest raczej zadowalający, bowiem trudno oczekiwać przy dynamicznej jeździe lepszych wyników. Chciałbym jednak podkreślić, że 90% zużytego paliwa to paliwo niemieckie, francuskie i hiszpańskie. W Polsce tankuję w BP, Shell, Orlen i Statoil, czyli wybieram raczej dobrych dostawców a jednak i tak różnica jest ogromna na niekorzyść polskich sprzedawców.
Inna obserwacja - przejeżdżając tak dużą ilość km w ciągu 2 tygodni daje się odczuć, że silnik dCi 2.0 150KM - wymaga wysokich obrotów dla komfortowej i dynamicznej jazdy. W zasadzie obroty nie powinny spadać poniżej 1800 obr./min. aby mieć jakiś fan ze 150-cio konnego silnika z momentem 320Nm.
Auto zapewnia dobry komfort. Przejeżdżałem np. jednym ciągiem odcinki w granicach 1400km (z tym, ze większość po autostradach) i po zakończonej podróży nie czułem zmęczenia, pomimo lat :), np. chciało mi się zwiedzać miasto. Kabina jest cicha (z wyjątkiem kabelka, o którym już wcześniej pisałem), można komfortowo w czasie jazdy słuchać muzyki. Klimatyzacja działa perfekcyjnie i wydajnie nawet przy ręcznie ustawianych niskich obrotach wentylatora.
Oświetlenie, chyba też warto wspomnieć - ksenony plus skrętne reflektory, powiem krótko - rewelacja.
Dla systemu audio w zakresie współpracy z telefonem, Mp3 daję ocenę bardzo dobrą. Dałbym celującą gdyby nagłośnienie było wyposażone w duży głośnik nisko tonowy (subwoofer).
Nawigacja TomTom (z aktualnymi mapami) jest bardzo dobra a asystent pasa ruchu, np. w "zakręconym" Lyonie zapewnia komfortowy przejazd przez miejskie węzły autostrad. Na całej trasie tylko raz we Francji brakowało kilkunastu kilometrów nowej drogi.
Zawieszenie, trakcja i hamulce na górskich drogach i szybkich niemieckich autostradach dają poczucie bezpieczeństwa. A propos bezpieczeństwa - zapomina się o zapiętych pasach, maja doskonale wyważone napinacze.
Ocena podsumowująca bardzo dobra, z tym że trzeba pamiętać że to silnik wysokoobrotowy.
Dodano: 12 lat temu
Do skygela:
Racja, jednak sądzę że w małych sieciach lub prywatnych stacjach jest gorzej z procedurami. Mam na myśli np. czyszczenie zbiorników czy zdolność do kontroli dostarczonego paliwa przez firmę transportową. Ponieważ przejechałem już sporo kilometrów to opieram swoją opinię na doświadczeniu.
A z komponentami też różnie bywa, to chyba zależy od silnika. Np wcześniej posiadany Audi A4 2.0 TDI (ostatni silnik z pompowtryskiwaczami) więcej spalał BP Ultimate niż zwykłego oleju BP. Jeszcze wcześniej jeździłem Fordem Mondeo 2.0 Benzyna, który znacznie mniej spalał gdy tankowałem Ultimate.
Sądzę, że właściwy wybór paliwa do silnika kryje tajemnicę niższego zużycia. Niemniej trudno jest mi do końca zrozumieć dlaczego już po pierwszym zatankowaniu w Niemczech spalanie znacznie spadło. Możliwe, że płynność ruchu ma na to ogromny wpływ, jak zaznaczył tkm2004.
Pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Co do paliwa opisanego w dzienniku:
BP, Shell i inne w Polsce to wszystkie paliwa biorą z Orlenu lub Lotosu. Lotos ma lepsze paliwa ze względu że obowiązkowe biokomponenty zużywa w innych produktach ponieważ ma swoją rafinerię.
Dodano: 12 lat temu
Do tkm2004:
Co do prękości - stosowałem zasadę - prędkość dozwolona na danej drodze +10km/godz. I max. używam tempomatu z ustawioną prędkością (oczywiście poza obszarem zabudowanym).
Dodam, że wynik 6,1 L/100km - to odczyt z komputera pokładowego a nie wartość wyliczana.
Pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Nie wiem z jaką prędkością podróżowałeś, bo ja na odcinku 180 km jazdy do Białego Stoku ok 110 km/h, spalanie mi nie spadło poniżej 7,1, fakt że płynnej jazdy było może 100 km a reszta to tir, teren zabudowany i inne pierdoły, a co do obrotów to fakt od 1800 zaczyna być czuć jak wciska w fotel bo od dołu to tak nie zaspecjalnie.
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: 1800 obr./min to dużo? [totalszok]
Dodano: 12 lat temu
Fajnie że nie tylko ja jestem zadowolony z tego modelu/marki.;)
Dodano: 12 lat temu
Co to za diesel co potrzebuje wysokich obrotów do dynamicznej i komfortowej jazdy [niewiem]
Dodano: 12 lat temu
150-konny diesel i nie "ciągnie" od razu?

I pomyśleć, że ja mam połowę koników Twojego auta... oj tu trzeba wysoko kręcić, ta benzyna lubi 4-5 tys... a ludzie się dziwią co tak wyje...;)

Życzę dalszego zadowolenia z eksploatacji.:)

Dodano: 12 lat temu
Czyli pełna satysfakcja z zakupu a to najważniejsze jeśli wydaje się niemałą kasę na nowe auto.
Dodano: 12 lat temu
Fajne, duże auto.
Dodano: 12 lat temu
Świetna krótkie rzeczowe podsumowanie Mały mały sentymencik do tego autka - po prostu bardzo mnie się podoba;)
Dodano: 12 lat temu
Tylko pogratulować takiego auta!
Najnowsze blogi
Dodano: 8 godzin temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl