Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016 » No i się doczołgałem do 72 tys.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 971 razy
Data wydarzenia: 15.08.2021
No i się doczołgałem do 72 tys.
Kategoria: serwis
Dla potomnych odnotuję, że przy 72 tys. i po 15 miesiącach od poprzedniego serwisu został wymieniony olej, filtr oleju oraz filtr przeciwpyłkowy.
Udało się od połowy maja, gdy mijało dokładnie 12 miesięcy, zrobić 7 tys. na wakacyjnych trasach czyli plan założony w poprzednim wpisie został zrealizowany ;-)
Dodatkowo przy tym przebiegu VW zaleca wymianę świeć zapłonowych co też zostało zrobione.
Przegląd pozostałych podzespołów nie wykazał zużyć, które by wymagały ingerencji - klocki przód się powoli kończą ale jeszcze 10-12 tys. spokojnie wytrzymają.
Zalany olej to 0w30 bo od pewnego czasu taki olej serwis VW zaleca do tych silników.
Koszt całości zamknął się kwotą 1070 PLN i czasem poniżej 2 godzin.
Dodatkowo na moje życzenie zostały wyłączone wysuwające się ze zderzaka przedniego spryskiwacze przednich reflektorów bo ich specyficzna ruchoma konstrukcja przy dużych mrozach i opadach śniegu niestety nie zawsze chowała je całkowicie w zderzaku po zadziałaniu.
A dodatkowo standardowo napiszę, że nic nie puka, nic nie stuka :-)
Dodano: 4 lata temu
Do misiaczek1281: Nie wiem czy wytrzyma bo nie ja będę się o tym przekonywał tylko kolejny właściciel pojazdu ;-)
Natomiast z dostępnych informacji to silniki tsi w wersji 1,2 są na rynku od 2008 roku a 1,4 tsi były już ze 3 lata wcześniej i o ile te pierwsze w wersji EA111 miały problemy z łańcuchami rozrządu, turbinami, smarowaniem to o wersjach po poprawkach czyli EA211 już takich problemów nie ma a weszły od roku 2012 u VW a potem kolejno u Seata i Skody. Przy ilości sprzedawanych samochodów to by było coś o tym słychać jakby jakoś masowo padały.
A i pewnie wiele zależy od eksploatacji i prawidłowego serwisowania, materiałów eksploatacyjnych itd.
Pamiętne 1,5 dci i ich panewki padające w silnikach gdzie stosowano wymianę oleju co 30 tys. a brak problemów gdy było to 15 tys.
Dodano: 4 lata temu
silnik TSI 200 000 km wytrzyma? ;)
Dodano: 4 lata temu
Kilometry uciekają, ale auto prawie nowe, więc nie ma prawa ani stukać ani pukać! [up] :)
Dodano: 4 lata temu
Jeździ, skręca i hamuje. Ogień!!! [up] ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do JacK: No czyli moje wytrzymały dłużej.
Zobaczymy jak będzie w Audi
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Z tym spokojnie to bym polemizował, to jest drugi komplet klocków bo oryginalne fabryczne zostały wymienione po 45 tys.
Ale faktycznie jeżdżę spokojnie tylko głównie w mieście więc hamowanie jest bardzo częste ;-)
Dodano: 4 lata temu
Widac jezdzisz spokojnie. Moje GTD miało 76.000 km i klicki tez oryginalne i tak sprzedałem

Tylko szkoda ze przy ok . 60 tys km kupiłem nowe michelin crossclimate i kupujacy tez na nich pojezdzi i pocieszy sie sporo czasu

Ale lepiej nie miec 1800 zl a czuc die pewnie i bezpiecznie niz jezdzic na wyzabkowanych Bridgestonach
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl