Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016
»
No i się doczołgałem do 72 tys.
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 971 razy
Data wydarzenia: 15.08.2021
No i się doczołgałem do 72 tys.
Kategoria: serwis
Udało się od połowy maja, gdy mijało dokładnie 12 miesięcy, zrobić 7 tys. na wakacyjnych trasach czyli plan założony w poprzednim wpisie został zrealizowany
Dodatkowo przy tym przebiegu VW zaleca wymianę świeć zapłonowych co też zostało zrobione.
Przegląd pozostałych podzespołów nie wykazał zużyć, które by wymagały ingerencji - klocki przód się powoli kończą ale jeszcze 10-12 tys. spokojnie wytrzymają.
Zalany olej to 0w30 bo od pewnego czasu taki olej serwis VW zaleca do tych silników.
Koszt całości zamknął się kwotą 1070 PLN i czasem poniżej 2 godzin.
Dodatkowo na moje życzenie zostały wyłączone wysuwające się ze zderzaka przedniego spryskiwacze przednich reflektorów bo ich specyficzna ruchoma konstrukcja przy dużych mrozach i opadach śniegu niestety nie zawsze chowała je całkowicie w zderzaku po zadziałaniu.
A dodatkowo standardowo napiszę, że nic nie puka, nic nie stuka
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Natomiast z dostępnych informacji to silniki tsi w wersji 1,2 są na rynku od 2008 roku a 1,4 tsi były już ze 3 lata wcześniej i o ile te pierwsze w wersji EA111 miały problemy z łańcuchami rozrządu, turbinami, smarowaniem to o wersjach po poprawkach czyli EA211 już takich problemów nie ma a weszły od roku 2012 u VW a potem kolejno u Seata i Skody. Przy ilości sprzedawanych samochodów to by było coś o tym słychać jakby jakoś masowo padały.
A i pewnie wiele zależy od eksploatacji i prawidłowego serwisowania, materiałów eksploatacyjnych itd.
Pamiętne 1,5 dci i ich panewki padające w silnikach gdzie stosowano wymianę oleju co 30 tys. a brak problemów gdy było to 15 tys.
Zobaczymy jak będzie w Audi
Ale faktycznie jeżdżę spokojnie tylko głównie w mieście więc hamowanie jest bardzo częste
Tylko szkoda ze przy ok . 60 tys km kupiłem nowe michelin crossclimate i kupujacy tez na nich pojezdzi i pocieszy sie sporo czasu
Ale lepiej nie miec 1800 zl a czuc die pewnie i bezpiecznie niz jezdzic na wyzabkowanych Bridgestonach