Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Nissan Almera Niu-Nia » Niedzielny serwis olejowy z płukanką :-)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Nissan Almera
  • przebieg 182 995 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2022
  • silnik 1.5 16V
Dodano: 2 miesiące temu
Blog odwiedzono 194 razy
Data wydarzenia: 02.10.2022
Niedzielny serwis olejowy z płukanką :-)
Kategoria: awaria
Dziewczyny kilometry robią, tarcze i klocki ostatnio im wymieniłem - przyszedł czas na serwis olejowy. Zima za pasem, zatem olej wg. specyfikacji 10W40 API-SN. Zatem Mannol (75zł / 5l) nie ma sensu przepłacać, wymiany robię co 7-8tyś km (2x w roku), a niczym nie odbiega ten olej od droższych - jest dobry i wystarczający.

Z rana na bazę, zalana płukanka Luqui Moly Pro-Line w ilości 0.25l (Nissan ma małą miską olejową, na 3litry) więc taka ilość wystarczy. Płukankę dolewamy do rozgrzanego silnika, nigdy do zimnego oleju... Odpalamy autko na 20 min i na biegu jałowym rozpoczyna się proces wypłukiwania nagaru i czyszczenie silnika. Na bagnecie olej nie był za czysty, delikatnie brązowawy - więc na pewno wypłynie czarna smoła.

Płukanka zakończona, spuszczam olej - tak jak myślałem, czarny ale bez zanieczyszczeń metalowych. Płukanka przed wymianą to bardzo ważna czynność której raczej w warsztacie nie robią, przede wszystkim roźluźnia pierścienie tłoka.

Olej spuszczony, nowy filtr założony, motor odpalony na 10 minut na biegu jałowym do nagrzania oleju, sprawdzenie bagnetu - w silniku tak czysto, że go ledwie na nim widać.

Przy okazji rzut okiem na podwozie, konserwacja robiona 3-lata temu trzyma się idealnie, autko ma 18 lat a jak na Japończyka korozji nie znajdziemy - progi i podłóżnice w stanie fabrycznym :-) jak i lakier dobrze się jeszcze trzyma.

Tym optymistycznym akcentem kończę relacje i wracam do domu na niedzielną jajecznicę.
Ostatnia aktualizacja: 02.10.2022 10:36:24
Dodano: 1 miesiąc temu
Dobra robota! [up] Płukanka dobra rzecz, ale do tej pory nie spotkałem się, żeby ktoś to robił! JA wymiany robię wg zaleceń ASO z tym, że biorę poprawkę, na eksploatację w trudnych warunkach, czyli nie co 30kkm tylko co 20kkm, ae nie co rok. Mnie wychodzi co 1,5 roku. :)
Dodano: 1 miesiąc temu
Do FranzMaurer: grunt, że spoty zostały. [bigok]
Dodano: 1 miesiąc temu
Do Maarten73:
Każdego diesla od samego początku obchodziłem szerokim łukiem. Patrząc przez swój pryzmat uważam, że źle na tym nie wyszedłem ;)

Te awantury to też nie było nic dobrego. Rycerze klawiatury...[los2]

Miał, to prawda. Ale... Wszystko się zmienia. Też uważam, że szkoda...
Dodano: 1 miesiąc temu
Do FranzMaurer: może gdybyśmy mieli tego nieszczęsnego diesla 1.5 dCi, gdzie wadliwe panewki się obracały... ale na szczęście nie mieliśmy. [los2]

Pamiętam, że awantury na awc osiągnęły nieakceptowalny dla mnie poziom i na jakiś czas dałem sobie spokój. ;)

A dziś? Człowiek czeka na jakiegokolwiek bloga. Do tego doszło... [boshe] Ten portal miał niesamowity potencjał.
Dodano: 1 miesiąc temu
Do Maarten73:
Potwierdzam Twoje słowa i poglądy [up] Wszystkie moje auta serwisowałem zgodnie z interwałami producenta i żadne z nich nie sprawiało ani nie sprawia kłopotów w tej kwestii.

Nie powielajmy stereotypów. Osobiście, częste wymiany mają uzasadnienie np. w jednym przypadku. Jeździmy autem do samego końca. Naszego lub auta ;)
Dodano: 1 miesiąc temu
Do powerTGS440: auto zrobiło 142 tys km (głównie w mieście) i nic się nie dzieje. Kumpel śmigał swoimi wozami w trasy, robił po 200 tys km, wymieniał co 30 tys i też nic. Więc... trzymam się zaleceń producenta.

Widziałem u mecha co zlewali po 60 tys (pierwsza wymiana przy 30 tys była w ASO, to mnie nie wpuścili na halę) z mojej Thalii. Ciemne było, ale na pewno nie woda. Auto śmiga bezawaryjnie 11ty rok i silnik działa. Chodzi równo, zawory w porządku, niczego nie przepuszcza, nawet kompresja ok. Silniki D4F słyną z trwałości (choć mają swoje bolączki, doświadczyłem jednej z własnej winy, jest wpis), a wymiana jest co 30tys lub 2 lata (5W40, Elf).

Co do Dacii to się nie wypowiem, bo zbyt świeża, ale i tam jest zalany Long Life (Castrol).

Filmik znam, szanuję Łysego - ale wymiana oleju wg zaleceń producenta nie spowodowała niczego złego.

Dodam jeszcze, że po zakupie Thalii w 2011 roku szły ostre dyskusje na awc odnośnie wymiany oleju po pierwszych 5 tys km. A później po 10 tys km. Ostrzegano mnie, ba, robiono mi awantury, że zatrę silnik, że metalowe opiłki będą niszczyć gładzie, że olej zamieni się w wodę, itp, itd. No i byli w błędzie, a producent miał rację... [hihi]
Dodano: 1 miesiąc temu
Do Maarten73: Olej po 10.000 km przechodzą w związki kwasowe, po 20.000km nie mają już swoich właściwości smarnych, po 30.000 to woda, ale to Twój samochód. Pooglądaj opinii na ten temat tego człowieka : https://www.youtube.com/watch?v=5lKBRsv2Q_U&t=286s
Dodano: 1 miesiąc temu
Do giernal: nie. W każdym (w którym jest takie zalecenie) tak robię i nie ma żadnych problemów. Zresztą nie tylko ja, wielu tak robi. I nic silnikom nie dolega. ;)
Dodano: 1 miesiąc temu
Do Maarten73: Nie szkoda Ci auta?
Dodano: 1 miesiąc temu
Ale zupa... [boshe] Nieźle wypłukało syf. [up]

Ja się trzymam wytycznych producenta, znaczy co 30kkm.
Dodano: 1 miesiąc temu
Do powerTGS440: Nie akceptuje wymian typu longlife z żadnym filtrem.
To wymysł eko idiotów tak jak olej 0W20 do ktorego zmuszaja mnie bo mam gwarancje (to eko olej do filtra w silnikach benzynowych) niskopopiołowy czy jakis gówniany typu woda
Dodano: 1 miesiąc temu
Do MaArek77: Z każdego silnika (choćby nawet na bagnecie jest ładnie) po płukance wypłynie czarny, nagar zbiera się wszędzie - wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i można się niemile zdziwić. Druga sprawa, nic nie stoi na przeszkodzie jeśli auto robi w rok 20.000km i raz na rok wymienia się olej, ale ... musi mieć stosunkowo duży filtr olejowy, longlife w głównej mierze zależy od jego pojemności.
Dodano: 1 miesiąc temu
To tez jest sposób wymieniać tańszy olej a częściej
Spełnia przecież wymagane normy

Tylko żeby taki zabieg pomógł i płukanie to wszystko musi być robione od nowości lub tych np. 50 tys km przebiegu aż do teraz, do okolic 200 tys

No bo jeśli kupujemy auto mające 160 tys km przebiegu to już "całe zło" które się stało przez innych użytkowników nie odstanie się

A dzisiaj kupno używanego auta gdzie mając 170 tys km przebiegu auto miało olej wymieniany tylko 5 razy...

Nie kupować
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Maarten73
Dzień dobry. Krótkie podsumowanie eksploatacji Renault Thalii drugiej generacji. Zbliżał się termin przeglądu, ale był jeszcze czas. Ostatnio nic się z autem nie działo, po prostu ...
12 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Tejlor
Witam, Natknąłem się na ciekawego newsa i przekazuję dalej. Tak często mówi się dziś o odchodzeniu od ropy i gazu i końcu aut elektrycznych. Tymczasem w dobie konieczności ...
17 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Volfodzio
Pierwszy raz Toyota zasugerowała mi konieczność sprawdzenia czy silnik jest na miejscu. Był.
7 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl