Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Kia Ceed pro_cee'd Optimum+ Kijanka
»
Nie taki eko ten "eko" driving
Wpis w blogu auta
Kia Ceed
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 858 razy
Data wydarzenia: 19.01.2016
Nie taki eko ten "eko" driving
Kategoria: obserwacja
Dystans przejechany 764 kilometry. Średnie spalanie: 6,52 litra.
Albo nie umiem jeździć "eko" albo nie ważne co robię to auto pali od 6,5 do 6,8 litra. Jest ok. Wiem, że nie powinno lać się pod korek do X odbić ale zrobiłem to w ramach testu. Zwykle leję do 2 odbić.
Co do stacji na której zatankowałem - nie mam zastrzeżeń ani co do ilości ani co do jakości paliwa. Na "co dzień" odwiedzam raczej stacje Auchan i Tesco.
Ostatnia aktualizacja: 20.01.2016 18:27:02
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
36
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024
miejscowość Zawiercie
ul..
ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
No to jesteśmy zgodni w tej kwestii
Grubą masz tą rurę wlewową
Ja jak wiem, że po zatankowaniu jadę dalej, a nie odstawiam auto na parking, to też leję do przelewu Inaczej paliwo stoi w rurze wlewowej, a po co? W razie jakiejkolwiek nieszczelności, może to być bardzo niebezpieczne. Ostatnio pod własnym blokiem na parkingu znalazłem peta na masce Lanosa, a pod nim beżową przypieczona plamkę. Przecież jak bym złapał popaprańca, to tego peta by zeżarł To już drugi raz
POZDRAWIAM
A co do samej jazdy eko to jest bardzo dużo niuansów, których się nie spodziewa. Przykład: ruszając, ekonomiczniej jest wciskać gaz na ok 70% skoku, zmieniać biegi przy 2500 obr (dla średniego diesla / 3000 dla wolnossącej beznyny) i szybciej osiągnąć prędkość docelową, po czym wbić możliwie najwyższy bieg, niż przyspieszać powoli, ale dwa razy dłużej.
Nie widzę różnicy oprócz ceny w paliwach BP, Orlen itd. w porównaniu do tańszych stacji.
POZDRAWIAM
Ale nie podajesz czy to była jazda w mieście czy trasa lub autostrada.
Zależy też jak dynamicznie się jeździ.
Pomimo wszystko możesz chyba być zadowolony z wyniku?!
POZDRAWIAM