Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf GOLF MK 4
»
Naprawa tylnego spryskiwacza w GOLFIE MK 4 !!
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 26999 razy
Data wydarzenia: 15.06.2011
Naprawa tylnego spryskiwacza w GOLFIE MK 4 !!
Kategoria: inne
Obraca Ci się dysza spryskiwacza razem z wycierwczką zamiast stać nieruchomo ?
W końcu płyn wylewa się z klapy bagażnika i dziwisz się skąd to cieknie ?
PROBLEM ZAZWYCZAJ TKWI W UKRĘCONEJ MIEDZIANEJ RURCE, KTÓRA DOPROWADZA PŁYN DO DYSZY !! - Znajduję się ona w mechaniźmie wycieraczki tylnej
1.) Rozkręcamy tapicerkę bagażnika, śruby znajdują się w "uchwytach" pomagających zamknąc bagażnik
2.) Tapicerka posiada zaczepy, więc delikatnie na własną odpowiedzialność albo odrywasz ją rękoma, albo w początkowej fazie delikatnie podważasz śrubokrętem, aż parę zaczepów popuści.
3.) Przechodzimy do wycieraczki, podważamy maskownicę/zaślepkę tylnej wycieraczki i ujrzymy śrubę. Odkręcamy ją śrubokrętem płaskim 13 (zdj.1)
4.) Zazwyczaj ramię wycieraczki bywa bardzo zapieczone !! Ja Popsikałem ramię w miejscu zdjętej śruby WD40 i po 5min DELIKATNYMI ruchami w lewo i w prawo, delikatnie pociągając do siebie ramię zdjąłem.
5.) Przechodzimy do bagażnika i odkręcamy 3 śruby, mocujące mechanizm kluczem/śrubokrętem z nasadką 10mm.
6.) Odpinamy wężyk i wtyczkę
7.)Mamy mechanizm tylnej wycieraczki na ziemi. (zdj.3)
8.) Wykręcamy śrubki w mechaniźmie.
9.)Zdejmujemy odkręconą metalową osłonę mechanizmu.
10.)Wyjmujemy czarny plastik, do którego wpinany jest wężyk (wychodzi on już zazwyczaj razem z naszą UKRĘCONĄ RURKĄ)
11.) Ponieważ rurka się ukręciła jakaś jej część została w TRZPIENIU NA KTÓRYM MONTUJE SIĘ WYCIERACZKĘ, DO KTÓREGO WKRĘCANA JEST DYSZA, musimy rozwiercić trzpień.
12.) Więc do momentu "popuszczenia"
13.) Teraz należy wykonać zestaw naprawczy !!
14.) Mój zestaw naprawczy to RURKA OD BALONA i RURKA OD LIZAKA, rurka od balona jako grubsza umieszczona została na samym dole, rurka od lizaka ładnie wsuwa się bez klejenia w r. od balona (UWAGA, CZASAMI RURKI OD BALONA SĄ ZA DUŻE, WTEDY MOŻNA RURKĘ OD LIZAKA WPRASOWAĆ W KOSZULKĘ TERMOKURCZLIWĄ KTÓRA ZASTĄPI BALONONĄ RURKĘ). Wtedy w rurkę od lizaka na samym końcu wprost IDEALNIE WKRĘCIMY DYSZĘ SPRYSKIWACZA !! (zdj. 4,5)
15.) Wsunąłem "zestaw naprawczy w osłonę, prowizorycznie bez skręcania złożyłem mechanizm, aby zobaczyć jak to by wyglądało. (zdj. 6,7)
16.) Rurka od lizaka wystaje, więc trzebą ją obciąć na równi z trzpieniem.
17.) Składamy mechanizm, skręcamy ; przykręcamy go do klapy (narazie PROWIZORYCZNIE, żeby w razie niepowodzenia nie męczyć się z ponownym rozkręcaniem wszystkiego)
18.) Jeżeli nic nie cieknie wszystko działa ROBOTA SKOŃCZONA
Ostatnia aktualizacja: 15.06.2011 22:49:48
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Bolączka typowa tak, czeka mnie jeszcze wymiana mikrowłącznika w klapie, bo cieknący płyn chyba mu "pomógł"
Pozdrawiam