Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volvo V40 "Dzika Locha"
»
Naprawa lampy przeciwmgłowej
Wpis w blogu auta
Volvo V40
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 4896 razy
Data wydarzenia: 27.03.2011
Naprawa lampy przeciwmgłowej
Kategoria: awaria
Dziś wykorzystując słoneczną pogodę i trochę wolnego czasu postanowiłem zrobić coś co chodziło mi po głowie już od jakiegoś czasu.
Wybierając się na parking zabrałem ze sobą swoją skrzynkę z przydatnymi gratami i przetwornicę napięcia. Cały ten inwentarz miał posłużyć do przeróbki instalacji w aucie a dokładniej do "obudzenia niedziałającej tylnej lampy przeciwmgłowej"...
...aby przedstawić wszystko bez zbędnego wodolejstwa wykonane czynności przedstawię w punktach:
Użyte narzędzia to:
1. Mały płaski wkrętak/śrubokręt (niepotrzebne skreślić),
2. Ostry nóż do kabli,
3. Multimetr,
4. Lutownica pistoletowa + cyna + pół aktywny topnik RF800 (zamiast kalafonii),
5. Opaski nylonowe (bliżej znane jako popularne TRYTKI),
6. Taśma izolacyjna,
7. Przetwornica napięcia z 12V na 230V - podczas lutowania trzeba było uruchomić silnik bo włączało się zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora przez inwerter,
8. Żubr schłodzony i czekający w lodówce - to najważniejsze
Wykonane czynności to:
1. Wyjęcie z lamp wkładów z żarówkami
2. Sprawdzenie na którym kablu pojawia się napięcie +12V po włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych,
3. Przylutowanie do kabla zasilającego światło przeciwmgłowe dodatkowego przewodu przekroju 1,5mm i poprowadzenie go do drugiej lampy,
4. Zabezpieczenie miejsca lutowania taśmą izolacyjną oraz opaską aby zapobiec przemieszczaniu się dodatkowego kabla względem oryginalnej wiązki,
5. Przeplecenie odizolowanego przewodu przez kostkę drugiej lampy w miejscu gdzie powinien być podany "plus" (+12V) - w oryginalnej wiązce tego przewodu nie było,
6. Montaż kostki do wkładu z żarówkami,
7. Montaż wkładu z przerobioną kostką w lampie,
8. Stwierdzenie poprawnego działania lampy,
9. Powrót do domu na posiedzenie przy żubrze
Poniżej mała fotogaleria zrobiona telefonem na szybko:
Ostatnia aktualizacja: 27.03.2011 18:03:57
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

P.S. Co do instruktora to sam nie wiem co mnie pcha w tą stronę ale chciałbym spróbować, zwłaszcza, że moja druga połowa jest instruktorem i dodatkowo kończy właśnie kurs na egzaminatora (zawsze to dodatkowe kwalifikacje).
P.S. Sama usterka polegała na tym, że fabryczna instalacja nie przewidywała dwóch lamp przeciwmgłowych a ja postanowiłem zrobić tak aby świeciły dwie.
Pozdrawiam
Przetwornica też fajna, dużo za nią dałeś? bo najtańsze chińczyki chodzą po 20 złotych i się poważnie zastanawiam, czy nie kupić sobie takiego cuda.
Mam znajomego instruktora nauki jazdy i - to jest naprawdę ciężka praca, szczególnie, jeśli chcesz faktycznie ludzi czegoś nauczyć. On się do tego przykłada (sam się u niego uczyłem, to wiem) i ma niezłe efekty - najwyższą zdawalność w ośrodku, ale całymi dniami go nie ma w domu. Co innego egzaminator - kasa dużo większa, stres mniejszy, w ogóle - luuuuzik
P.S. W obecnej pracy na zarobki nie narzekam (jak na Koszalińskie warunki) ale wiesz jak to jest... dzisiaj jest dobrze a jutro to może być zupełnie co innego... Ja chciał bym mieć w zanadrzu jakiś dodatkowy "fach".
Pozdrawiam
Pozdrawiam