Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta FSO Polonez Polonia
»
Naprawa durszlaku w podłodze i wyciszenie podłogi
Wpis w blogu auta
FSO Polonez
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 8349 razy
Data wydarzenia: 15.02.2015
Naprawa durszlaku w podłodze i wyciszenie podłogi
Kategoria: zmiany w aucie
Tuż przed Bożym Narodzeniem 2014 jechałem sobie drogą gminną i nagle słyszę stukanie z tyłu, z prawej strony. Zatrzymuję się na marketowym parkingu i patrzę, co tak hałasowało. Okazało się, że mocowanie pod podnośnik dyndało sobie radośnie. Chwyciłem w rękę... i już mi w ręce zostało, odsłaniając dziurę wielkości około 10 x 25 cm :D
Wróciłem do domu, przystąpiłem do rozbierania wnętrza - wyleciał fotel pasażera, wykładzina w górę i oglądam szkody zadane przez rudą ("tańczy jak szalonaaaa..."). Drucianka na wiertarkę i do roboty z czyszczeniem. Jak to bywa, dziura powiększyła się. Po oczyszczeniu stwierdziłem, że dobrze zajrzeć na drugą stronę mocowania, czyli na stronę kierowcy. I hehe, tam też okazało się, że jest dziurka w kształcie litery L, ale dużo dużo mniejsza. Obie dziury powstały wokół mocowań podnośnika m.in. z powodu tego, że znajdowały się tam okrągłe otwory technologiczne , które najpewniej miały służyć za odprowadzanie wody z nadwozia.
Po oczyszczeniu zarówno od wewnątrz, jak i od strony podwozia (baranka trzeba było się pozbyć), przystąpiłem do wymiarowania łatki z blachy. To hehe jedyne ocynkowane elementy w tym aucie ! :D :D :D Podnośnik typu żaba, spawarka uruchomiona i do dzieła. Po spawaniu od dołu i od góry (w celu wypełnienia szczelin), przystąpiłem do odtłuszczenia blachy i nałożenia podkładu epoksydowego Novola. Zapomniałem, że jeb... śmierdzi on potwornie, ale jakoś wytrzymałem ten odór. Po wyschnięciu zabezpieczyłem od spodu masą bitumiczną. Baranka położę na wiosnę jak wróci z remontu progów.
Gdy usunąłem fabryczne wygłuszenia bacznie się im przyglądałem. W miejscach, gdzie pojawiły się dziury w podłodze, wygłuszenia były zgnite. No cóż, warstwa wełny z filcem (tzw. poroso) lubi wodę chłonąć.
Podjąłem szybką decyzję i udałem się do producenta mat wygłuszających w Częstochowie (firma Apama, polecam - tanio i dobrze). Kupiłem dziesięć mat bitumicznych (po 4,90 zł/szt.), wielkości 25 x 50 cm. Są samoprzylepne, ale w łapę wziąłem opalarkę i dokładnie wykleiłem podłogę.
Na to poszła pianka poliuretanowa o grubości 10 mm - całe dwa metry kwadratowe. Dociąłem ją na wzór oryginalnego wygłuszenia, porobiłem dziury na mocowania pasów i gotowe. Po położeniu wykładziny całość musi się jeszcze ułożyć. Pianki trochę zostało, tak na 1/4 bagażnika.
Efekt? Jest ciszej, szyby mniej parują. Jestem zadowolony
Ostatnia aktualizacja: 15.02.2015 21:55:03
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
53
komentarze
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Wkrótce będzie tu więcej wpisów, jak tylko progi wymienię i drzwi. Pozostanie wtedy już niewiele tematów do ogarnięcia