Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta FSO Polonez Polonia
»
Naprawa durszlaku w podłodze i wyciszenie podłogi
Wpis w blogu auta
FSO Polonez
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 8331 razy
Data wydarzenia: 15.02.2015
Naprawa durszlaku w podłodze i wyciszenie podłogi
Kategoria: zmiany w aucie
Tuż przed Bożym Narodzeniem 2014 jechałem sobie drogą gminną i nagle słyszę stukanie z tyłu, z prawej strony. Zatrzymuję się na marketowym parkingu i patrzę, co tak hałasowało. Okazało się, że mocowanie pod podnośnik dyndało sobie radośnie. Chwyciłem w rękę... i już mi w ręce zostało, odsłaniając dziurę wielkości około 10 x 25 cm :D
Wróciłem do domu, przystąpiłem do rozbierania wnętrza - wyleciał fotel pasażera, wykładzina w górę i oglądam szkody zadane przez rudą ("tańczy jak szalonaaaa..."). Drucianka na wiertarkę i do roboty z czyszczeniem. Jak to bywa, dziura powiększyła się. Po oczyszczeniu stwierdziłem, że dobrze zajrzeć na drugą stronę mocowania, czyli na stronę kierowcy. I hehe, tam też okazało się, że jest dziurka w kształcie litery L, ale dużo dużo mniejsza. Obie dziury powstały wokół mocowań podnośnika m.in. z powodu tego, że znajdowały się tam okrągłe otwory technologiczne , które najpewniej miały służyć za odprowadzanie wody z nadwozia.
Po oczyszczeniu zarówno od wewnątrz, jak i od strony podwozia (baranka trzeba było się pozbyć), przystąpiłem do wymiarowania łatki z blachy. To hehe jedyne ocynkowane elementy w tym aucie ! :D :D :D Podnośnik typu żaba, spawarka uruchomiona i do dzieła. Po spawaniu od dołu i od góry (w celu wypełnienia szczelin), przystąpiłem do odtłuszczenia blachy i nałożenia podkładu epoksydowego Novola. Zapomniałem, że jeb... śmierdzi on potwornie, ale jakoś wytrzymałem ten odór. Po wyschnięciu zabezpieczyłem od spodu masą bitumiczną. Baranka położę na wiosnę jak wróci z remontu progów.
Gdy usunąłem fabryczne wygłuszenia bacznie się im przyglądałem. W miejscach, gdzie pojawiły się dziury w podłodze, wygłuszenia były zgnite. No cóż, warstwa wełny z filcem (tzw. poroso) lubi wodę chłonąć.
Podjąłem szybką decyzję i udałem się do producenta mat wygłuszających w Częstochowie (firma Apama, polecam - tanio i dobrze). Kupiłem dziesięć mat bitumicznych (po 4,90 zł/szt.), wielkości 25 x 50 cm. Są samoprzylepne, ale w łapę wziąłem opalarkę i dokładnie wykleiłem podłogę.
Na to poszła pianka poliuretanowa o grubości 10 mm - całe dwa metry kwadratowe. Dociąłem ją na wzór oryginalnego wygłuszenia, porobiłem dziury na mocowania pasów i gotowe. Po położeniu wykładziny całość musi się jeszcze ułożyć. Pianki trochę zostało, tak na 1/4 bagażnika.
Efekt? Jest ciszej, szyby mniej parują. Jestem zadowolony
Ostatnia aktualizacja: 15.02.2015 21:55:03
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Wkrótce będzie tu więcej wpisów, jak tylko progi wymienię i drzwi. Pozostanie wtedy już niewiele tematów do ogarnięcia