Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy JacK » Nadwozie samonośne







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika JacK
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 729 razy
Data wydarzenia: 21.05.2020
Nadwozie samonośne
Kategoria: obserwacja
Już dawno miałem o takiej ciekawostce napisać i w końcu się udało :-)

W Sportsvanie, jak zresztą w większości samochodów klapa tylna bagażnika, a w zasadzie dolna jej krawędź, kończy się kilka milimetrów nad poziomem zderzaka tylnego.
Fabrycznie jest tam równa pozioma szczelina na długości całej klapy o wysokości ok.7-8 mm.

Niedługo po zakupie samochodu na płaski tylny fragment zderzaka nakleiłem aluminiowa nakładkę jako osłonę by nie porysować lakieru na zderzaku przy wkładaniu czegoś do bagażnika.
Przez co szczelina zmniejszyła się do 5 mm.

I wygląda na to, że jest to graniczna odległość ponieważ podczas jazdy nadwozie musi na tyle mocno pracować na skręcanie, że na końcach tej listwy widać, że krawędź klapy delikatnie naciska na tą nakładkę.
Na tyle delikatnie, że farba z krawędzi klapy się nie starła ale na aluminium pozostał trwały ślad ocierania.

Być może wynika to z zastosowania akurat w tym słabszym silniku tradycyjnej tylnej belki zamiast wielowahacza, który jest montowany seryjnie w mocniejszych silnikowo modelach albo po prostu taka jest sztywność nadwozia, że o te 5 mm się skręca.
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Też prawda :)
Dodano: 3 lata temu
Do _luckyboy_: No lepsze dwie i 70 tys niz 6 wymian i 180 tys
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: 75.000km czyli teoretycznie dwie wymiany oleju 😁
Dodano: 3 lata temu
Do _luckyboy_: pusałem co 15.000 bez przesady.
Niektore duesle maja zalecenia co roku jak mój.

Dlatego nie kupue nigdy auta majacego duzy przebieg. 75 tys km to maksimum
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Pokaż mi Niemca/Holendra co wymienia olej co 10.000km
Dodano: 3 lata temu
Do JacK: Starym prykom ocierania się zachciało [smiech2]
Nastolatkowie od "stówy" w dół wiosnę i kwitnące kasztany poczuli [rotfl]

I rzepak ;-)

Dodano: 3 lata temu
Do _luckyboy_: No tak. Ale czy 100 czy 300 tysiaków to jak rzadko wymieniane płyny i filtry to i tak pirażka
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: To zależy gdzie auto jeździło, bo 100.000km w mieście bardziej odciska piętno w samochodzie, niż 400.000km po autostradach.
Dodano: 3 lata temu
To mnie uspokoiliście bo już chciałem się pozbyć tego wyginającego się samochodu :-)
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP:
Piotrek okleił ją okleiną? nie szkoda Mu było? wypukłości też???
Dodano: 3 lata temu
Ciekawy temat, dlatego uważam że jednak jak auto ma 300-500 tys km to miało 99887777554433 zamykane drzwi i jest zużyte.
Tak samo dupa siedziała 282876252 razy na fotelu i macano gałkę od biegów 865274735 razy. Liczby w przybliżeniu

Im droższe auto to by się chciało aby dłużnej służyło i mniej się zużywało.
Dlatego mam dwa na wycierki i takie cacuszko które zima odpoczywa. Owszem obydwa użytkuje tak samo, na codzienne dojazdy do racy i trasy
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: O ciara! Ta Ciara? Od ciar? ;-)



https://youtu.be/Fw_crqWYBCM

Dodano: 3 lata temu
Do _luckyboy_: W moim C4 Picasso też ociara, w trzech miejscach: po bokach i na środku. Dlatego też nie mogłem zastosować i nakleić tam żadnych ozdobnych listew natomiast Poradziłem sobie z tym problemem bezbarwną okleiną!
Dodano: 3 lata temu
Car-amba ;-)

Znam takich co twierdzą, że zamykanie drzwi zużywa auto, a jakbym im i o tym powiedział to chyba samobójstwo by popełnili. Żebyś widział jak pracowało nadwozie mojej "Francy" niemające podłogi w bagażniku tylko jakąś plastikową wytłoczkę uszczelnioną dziwną mazią. Woziłem nią płyty chodnikowe gdy ojciec podjazd na kostkę przerabiał. Pakowałem do oporu aż koła o błotniki tarły. Później zobaczyłem ten plastik i położyłem w bagażniku płytę OSB opartą dookoła na ramie konstrukcyjnej. Gdy jechałem to sam czułem, że na nierównościach auto wygina się i skręca. Ale bym miał srania gdyby ta podłoga się zarwała...
Dodano: 3 lata temu
Dokładnie, klapa pracuje "w zamku" na dziurach. W wielu modelach z powodu ciasnego spasowania klapy i zderzaka, klapa koroduje od rantu, gdzie ściera się lakier i ocynk np. Fiat Bravo II
Dodano: 3 lata temu
Klapa pracuje jak w każdym pudełkowatym aucie. Zawieszenie nie wpływa na sztywność nadwozia, jest masą nieresorowaną i jest zamocowane elastycznie.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl