Wpis w blogu auta
Mazda 3
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2129 razy
Data wydarzenia: 21.02.2013
MPSa historia... Po grudzie
Kategoria: zmiany w aucie
Co nieco sie dzialo z moim autem przez ten czas.
We wrzesniu 2012 wysadzilem silnik na niemieckiej autostradzie.
Generalnie wysadzilo trzeci gar i zmasakrowalo wnetrze bloku. Wsystko widoac na zdjeciu. Przyczyna? Przyczyn kilka
- uwalona czujka AFR - za malo paliwa, za duzo powietrza, temperatury skoczyly i buum!
- Luzy na tlokach (przebieg 160tys km - moim zdaniem nie do zaakceptowania - Mazda sobie jaja z klientow robi) Cytuje tutaj mojego kolege, ktory przywrocil Mazdzie zycie:
"Zawór nie wpadł na tłoki tylko go wypaliło ( brak luzu na jednej szklance i się nie domykał). Przy okazji upaliło święcę i jednego wtryska. Turbo całe, sprzęgło na wykończeniu, dwumasa również.
Jest spory luz osiowy tłoków we wszystkich cylindrach (naturalne zużycie), oraz luz jeśli próbujemy obracać tłoki w cylindrach ( czyli luz na łączeniu tłoka do korbowodu."
Samochod z czeskiego ASO zostalo przetransportowane do Krakowa, silnik o przebiegu 30tys km zakupiony w Tarnowie i samochod od listopada jest juz na kolach
Obecnie zaczynam projekt dalszych modyfikacji - wiekszosc "custom made by SSG garage":
FMIC (Wydajniejsze chlodzenie), czly uklad wydechowy (Downpipe Cat Baxk Exhaust 3" z jednym tlumikiem).
Upgrade pompy paliwowej, i strojenie ECU
czywiscie nie moge zapomniec o ciaglym monitoringu. Dojda do nic nie wartego miernika doladaowania
Dalsze plany to kucie silnika, wieksze turbo, manifold, sprzeglo i inne pierdoly pozwalajace uzyskac 450-470 WHP.
Samochodu nie sprzedam - biorac pod uwage obecne ceny na rynku - predzej zajezdze go na smierc, niz oddam za pol darmo
Dodaje nieco zdjec czysto poglodowo, wiec zapomnijcie o walorach artystycznych
Ostatnia aktualizacja: 21.02.2013 19:22:39
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Wniosek - nie spryskuj szyb przy duzych predkosciach... To co mam okno otworzyc i leb wywalic na zewnatrz, by cokolwiek widziec?
Dlatego nastepnym krokiem bedzie zakucie tej padaki
Niższe koszty ubezpieczeń, napraw i bardziej przewidywalna awaryjność. W dodatku każdy mechanik sobie poradzi z takim i z dostępem do dobrych zamienników nie ma problemów.
Do autre2003: Niestety teraz wszyscy klepią samochody po najmniejszej linii oporu, bez względy czy Japońcy czy Nimcy.
Nie jestem pewien ale na rynek polski trafiają chyba japońskie Mazdy z Chin, zakłady w Hiroszimie na pewno nie robią wersji "PL".
Z kolei kumpel eksploatuje Mazdę diesla z dpf bez żadnych problemów ładnych kilka lat... przynajmniej jak go odwiedziłem w zeszłym roku nic się nie działo, a auto wypas.
Z drugiej strony jak czytałem ten artykuł, to doznałem lekkiego szoku:
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/silniki/310409,Z-tymi-silnikami-moga-byc-problemy-Mazda-20-MZRCD.html
Uwalona czujka, coz pech.. Ale to tylko przyspieszylo smierc silnika. Jego zuzycie przy takim przebiegu jest nie do przyjecia
Pierwszy etap bedzie zamkniety w pierwszej polowie marca.
Na reszte faktycznie bede musial poczekac, bo to juz bedzie gruba sprawa
To już kolejna Mazda której padł silnik...:/
Kiedyś nie do pomyślenia...