Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016 » Morderca akumulatorów







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 262 razy
Data wydarzenia: 17.08.2022
Morderca akumulatorów
Kategoria: awaria
Samochód zakupiony w lipcu 2016.
W lipcu 2019 czyli po 3 latach padł nagle fabryczny akumulator i został zastąpiony kolejnym.
Wtedy serwis nie znajduje żadnego odstępstwa w układzie elektrycznym, napięcia, prądu ładowania itd.
Sierpień 2022 i pada ten założony w lipcu 2019.
Objawy identyczne jak poprzednio, zupełnie nagle w ciągu dnia zaczyna słabo kręcić, komputer podaje komunikat "niskie napięcie akumulatora", jest próba podładowania prostownikem ale rano już nie jest w stanie odpalić.
Założony kolejny nowy tym razem renomowanej firmy Hart ;-)
Podłączony komputer brak błędów od strony instalacji, napięcie ładowania wzorcowe.

Co ciekawe to nie używam systemu start-stop bo go zawsze od razu po odpaleniu deaktywuje więc to nie ta przyczyna.
Elektryk ze sklepu z akumulatorami sugeruje, że mimo wyłączania systemu start-stop to przy niewielkich przebiegach oprogramowanie stara się "mocno" ładować akumulator w sensie wysokim prądem co powodowuje jego przyspieszone zużycie.
Ostatnia aktualizacja: 17.08.2022 13:35:17
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: Ja bym zrobił test niedrogi, żadnych dedykowanych akumulatorów. Miałem to w Astrze IV i zasranym Start/Stop. Kup klasyczny i najtańszy akumulator pseudo-ukraiński dopasowany "nominałami" (nie pamiętam nazwy, bo paragon oddałem sprzedając auto), ale kosztował 260 + 20 wymiana z dowozem pod domem. Zwykły i normalny, a po dwóch wymianach tego jednego aku"komputer" auta nie był w stanie uwalić .
Dodano: 1 rok temu
Do Egontar: [smiech2]
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Stawiam na to trzecie! 🤣
Dodano: 1 rok temu
Hm, a w głupiej Francy turecki aku (firma Mutlu) działa od grudnia 2010... dwa lata temu wydawało się, że padnie, a się myliłem. Ciekawe ile jeszcze pociągnie...? Auto jeździ tylko w mieście po kilka km dziennie. Kiedyś kilka tras w roku robiło, obecnie w ogóle. Stoi pod chmurką.

Albo u Ciebie gdzieś prąd "ucieka" albo faktycznie aku mocno jest ładowany.

Albo wina Rudego... [rotfl]
Dodano: 1 rok temu
Do Egontar: zapomniałem dodać że w Golfie 5 centra futura plus czyli ten najlepszy model z 3 letnia gwarancja wytrzymał mi 4 lata

A co do wadliwej instalacji miałem Golfa 7 a to to samo. Nikt w siodemkach nie zgłaszał ze jest wada. Bywały inne problemy.

Też uważam że TVP potwierdzi, wina Tuska
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: No tak, zapomniałem! [up]
Dodano: 1 rok temu
Do Egontar: to niemiecki samochód się jak nic wina Niemców no i Tuska.
Dodano: 1 rok temu
To jakieś czary! Czyli co, akumulatory takie teraz produkują czy auta mają wadliwe instalacje elektryczne [niewiem]
Dodano: 1 rok temu
Do MaArek77: Dokładnie taki sam był fabryczny u mnie EFB - Exide 59Ah.
Potem wsadziłem niespełna roczny wyjęty z alfy jakiś no name to był ale 74Ah a teraz 65 Ah też nie jakis markowy.
Nie inwestowałem w jakieś EFB bo nie widzę takiej potrzeby.
Oprogramowanie samochodu nie wymaga wpisania pojemności akumulatora do systemu więc po jego wymianie adaptacji nie trzeba przeprowadzać.
Dodano: 1 rok temu
Mogę powiedzieć- mamy to samo i tez wyłączamy system "Stop&start" czy jak zwał

Sytuacja dziwna.
W ojca Sportsvanie 1.4 TSI dokładnie po 25 miesiącach padł akumulator fabryczny. Samochód z lutego 2016, obecnie przejechane ok 45.000 km

Fabrycznie był akumulator typu EFB - Exide 59 Ah - 1 SO 915 105 A, prąd rozruchu 640 A EN
Już po gwarancji, kazali przyjechał na testy czy prąd nie ucieka (bo jest założony alarm)

Ale z doświadczenia nawet jakby była gwarancja to na 100 reklamacji wymieniają 2 akumulatory. Głupka zrobią z człowieka.
Owszem ojciec jeździ mało ale stara się raz w miesiącu doładować baterię.
Teraz auto stało i przy sporych mrozach akumulator nie wytrzymał, doładowanie nie pomaga, sprawdzone, nie ładuje zbytnio, nie trzyma prądu po doładowaniu więc po imprezie

Kupił następny podobno najlepszy bo firmy takiej jak dają na pierwszy montaż czyli firmy MOLL także z systemem EFB o paramerty nie chodzi, sa dobre.

I ten akumulator takze po 2-3 miesiącach zimowych padł

Ojciec ma miernik ładowania i włożony jest w gniazdo zapalniczki (może i gadżet) i widać ze często jest zmieniany parametr ładowania przez alternator (od 11,7 Volt do nawet ponad 15 Volt)

Po prostu kolejny akumulator nie trzyma zbytnio pradu po doładowaniu. Tylko latem jest lepiej.

Podsumowując - ten typ tak ma
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl