Wpis w blogu auta
Volkswagen Bora
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1056 razy
Data wydarzenia: 14.09.2014
Montaż LPG
Kategoria: zmiany w aucie
Czekałem tylko na zastrzyk $$ a w między czasie myślałem gdzie będę to montował. Radom czyli miejsce gdzie robiłem to wcześniej był na pierwszym miejscu (koszt 2400 PLN), ale zawsze mam problem z czasem, więc pomyślałem że poszukam w Warszawie. Dobrych i ogarniętych gazowników jest tutaj jak na lekarstwo. Jedyne znane mi miejsce, polecane i zaufane to Power Gaz System na Burakowskiej. Pomyśłałem że pojadę i pogadam.
Rozmowa potwierdziła że mam do czynienia z profesjonalnym człowiekiem, który nie powie Ci że to Pan przyjedź i montujemy. Najpierw Pan sprawdza stan samochodu, spaliny, błędy, sondy lambda...
Dopiero po zweryfikowaniu stanu przeszliśmy co i kiedy. Wybrałem to samo co w Fabii, czyli:
- Stag 4 Plus
- Wtryski Hana
- Reduktor KME
- Zbiornik 50l
W porównaniu z Fabią jedynie reduktor się zmienił. KME ma większe możliwości i stosowany jest do większych pojemności.
Montaż trwał 1 dzień. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda schludnie i dobrze zmontowane. Obecnie jestem w trakcie weryfikowania spalania. Mam nadzieje że 10-11l będzie maksem...
Według obliczeń ma mi się to zwrócić w ok. 7-8 miesięcy...
Ostatnia aktualizacja: 14.09.2014 17:46:51
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Pozdrawiam i Szerokości!!
Do przyjęcia, a czas dla Ciebie
Ostatnio jak zatankowałem do pełna to spalił mi 7,89 litra. Ale jeździłem bardzo oszczędnie i były to godziny wieczorne, gdzie ruch jest mniejszy. Normalnie wychodziło mi ok. 9 - 10 litrów
Gdyby tylko paliwo było dobrane do naszych zarobków to uwierz mi że nawet bym nie myślał o gazie. Ale jako że żyjemy w kraju w którym kupuje się mało litrów paliwa w stosunku do zarobków to nie ma innego wyjścia jak szukanie taniości...
P.S. A przy okazji dbam o środowisko
Silnik optymalny do gazu, więc spodziewać się można samych korzyści.
Koleś powiedział że to, że w poprzek to było ważne w starszych generacjach instalacji, obecnie przy tym skomputeryzowaniu nie ma to znaczenia.
To miejsce wybrał także aby był łatwiejszy dostęp do samego reduktora, jak i do podzespołów silnika.
Ale nie pomyślałem że będzie na niego "wiało". Zwrócę mu uwagę na przeglądzie...
Sam montaż instalacji i jej położenie jest bardzo dobry i schludny. Wszystkie kable są w otulinie i położone tak, że nie zasłaniają różnych elementów silnika. Widać że z głową robione, a nie na odpierd....
A jeśli o mnie chodzi, to co prawda nie przepadam za LPG, ale widzę, że już od lat ludzie są zadowoleni, więc to już raczej nie to samo co 10 lat temu i może warto zmienić zdanie? Choć ja przy swoich przebiegach tego nie planuję, bo mi się to nie zwróci w 8 miesięcy tylko w dwa lata jak kiedyś sprawdzałem na jakiejś stronie. A gdzie tam zysk na tym..
Zbiornik ma 50 litrów a wejdzie pewnie niecałe 40. Można było zamontować większy 60 litrowy, ale spowodowało by to wywalenie wszystkich plastików gdzie był zapas i podłoga bagażnika nie była by płaska. Bez sensu...
Zbiornik ma 50 litrów pojemności, czy tyle faktycznie da sie zatankować?