Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Daewoo Tico SX » Montaż elektrycznych szyb DAEWOO TICO







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Daewoo Tico
  • przebieg 108 490 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2012
  • silnik 0.8
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 4766 razy
Data wydarzenia: 04.08.2013
Montaż elektrycznych szyb DAEWOO TICO
Kategoria: inne
Witajcie :)
Postanowiłem zamontować w Tico elektryczne szyby. Dziś wpis dziennika będzie bardziej opisowy - fanów fotografii przepraszam, miałem mało czasu i nie zrobiłem wielu zdjęć.

Oba silniki elektrycznych szyb, kawałek wiązki elektrycznej kierowcy (kostki) oraz boczki i przyciski udało mi się zakupić u sprzedawcy marduk1964 (allegro). Jako, że wracałem wtedy z dziewczyną Ticolotem z Warszawy to przy okazji zatrzymaliśmy się w Będzinie - tam odebraliśmy je osobiście.
Zestaw kosztował mnie 100zł, myślę, że to nie wiele jak za elektryczne szyby (oryginalne). Z pewnością mogę polecić tego sprzedawcę, odbiór przebiegł bezproblemowo i miło.
Zestaw, który zakupiłem pochodził z Tico, które zakończyło swój żywot na drzewie.
Resztę części kupiłem w sklepie nowyelektronik.pl (na miejscu).

Po zakupie zestawu całość wyczyściliśmy, warto rozebrać wszystkie przełączniki i papierem ściernym oczyścić styki. Brak kostek i instalacji nie jest wielkim problemem, łatwo można zrozumieć jak to działa po rozebraniu. Złożenie przycisków i ich rozbiórka jest prosta i nie stanowi problemu (nie ma żadnych wyskakujących sprężynek, blaszek itp).

Koniecznie należy sprawdzić całość przed złożeniem - wystarczy prosty multimetr i zasilacz/bateria. Zaoszczędzi nam to potem czas - w przypadku gdyby coś nie działało po instalacji.

Koszt całej instalacji to około 140zł (w moim przypadku), do listy zakupów w zdjęciach trzeba doliczyć podstawowe rzeczy jeśli ich nie mamy - lutownica, spoiwo, koszulki termokurczliwe, kostki elektryczne (w przypadku braku oryginalnych), bezpiecznik 30A, drugi bezpiecznik jakbyśmy coś zmaścili, trzeci... :)

Całość instalacji zaczęliśmy od pociągnięcia przewodu 30A od akumulatora do wnętrza pojazdu. Nie chciałem dopinać się do istniejącej instalacji. Kabel (1.5mm) łatwo można przeciągnąć po zdjęciu lewego przedniego boku, bezpiecznik zamontowałem zaraz przed akumulatorem - jakby co to jest łatwy dostęp. Bezpiecznik wkładamy dopiero po zakończeniu lutowania - wtedy zamykamy obwód. W moim przypadku elektryczne szyby według założenia działają po przekręceniu stacyjki w 1 pozycję.

Gdybyśmy podpięli się bezpośrednio pod stacyjkę to duży pobór prądu szyb mógłby po jakimś czasie zużyć styki, które nie są dostosowane do takiego obciążenia, dlatego trzeba zastosować przekaźnik. Ja wybrałem przekaźnik http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep.php?mode=opis&nr=56637 jest mały i działa bardzo dobrze. Posiada styki NO/NC czyli włącza obwód po podaniu zasilania.
Przekaźnik podpięliśmy pod... zapalniczkę samochodową, nie ma dużego poboru i akurat się mieści.
Oczywiście wszystkie połączenia w samochodzie lutujemy, w trakcie jazdy cała elektronika się trzęsie więc tylko takie połączenia są pewne.

Do drzwi kierowcy można łatwo doprowadzić przewody przez fabryczne dziury. Nie trzeba nic wiercić. Jeśli posiadamy centralny zamek to będzie ciężej, ale przewody się mieszczą. Przeprowadzamy więcej przewodu niż potrzebujemy, potem trzeba je mocno i dokładnie owinąć taśmą i cofnąć. Gdy je owiniemy to nie będą o siebie ocierały między drzwiami a samochodem oraz nie będą się wyróżniały.

Do drzwi kierowcy należy poprowadzić przewód plusowy, masę i dwa przewody sterujące szybą pasażera.
Masę należy poprowadzić, nie wolno wpinać się do drzwi (chyba, ze lubimy iskrzące zawiasy).
Do drzwi pasażera należy poprowadzić dwa przewody sterujące (od kierowcy) oraz plus.
Gdy kierowca nie naciska przycisku sterującego szybą pasażera to wtedy oba przewody sterujące podają masę i ta masa jest wykorzystywana, gdy pasażer steruje szybą. Gdy kierowca naciśnie przycisk sterowania to przewody sterujące podają prąd bezpośrednio na silnik pasażera.

Przewody szaro-czerwone w oryginalnej instalacji to plus a czarno-zielone to masa. Reszta jest już zależna od tego czy posiadamy wiązkę oraz czy zestaw jest oryginalny.

Przed instalacją boczków trzeba je dociąć według kształtu mocowania silnika, można to zrobić nożykiem introligatorskim (popularny nożyk do tapet) jest z tym trochę roboty, ale łatwiej wyciąć boczki niż półkę tylną.
Otwory na śrubki silnika są wycięte fabrycznie, więc bez problemu dopasujemy śrubki, boczek przykręcamy też zamiast fabrycznego uchwytu zamykania drzwi.
Nie jest to trudne i prawie każdy kto kiedyś posiedział trochę w garażu da sobie radę.

Warto przesmarować wszystkie prowadnice szyb smarem silikonowym (nie wolno używać WD-40!). Gdy mamy zdjęty boczek można tez przesmarować krzyżak. Ja o tym zupełnie zapomniałem przez co szyba pasażera zamykała się wolniej niż kierowcy. Po przesmarowaniu szyby zamykają i otwierają w takim samym czasie oraz bez oporów. Prędkość otwierania i zamykania można porównać do fabrycznej instalacji w samochodach "wyższej klasy".

Przy okazji w trakcie instalacji zmieniliśmy fabryczne przekaźniki centralnego zamka na RWH-SH-112D, ponieważ zamek działał jak chciał - zależnie od temperatury.

Całość instalacji zajęła nam jeden dzień (od godziny 15 do 22).
Dodano: 10 lat temu
No panie,wypasa teraz masz ;)
Dodano: 10 lat temu
Do wlodarz: Dziękuję :)
Dodano: 10 lat temu
Dobra inwestycja!
Dodano: 10 lat temu
Świetna robota, jestem pod wrażeniem.

I co z tego, że Tico? Mały, lekki, zwrotny, oszczędny. Czy trzeba czegoś więcej?

Ja mogłem kupić "wypasionego" VAGa, a wybrałem budżetowego francuza. Kasy zostało, auto jeździ, a znaczek to mi wisi...

Zaraz się zlecą hejterzy i będą dawać czerwone łapki, ale kto by się przejmował zakompleksionymi pseudofanami motoryzacji...[rotfl]
Dodano: 10 lat temu
elektryczne szyby w samochodach typu tico matiz 126p dla mnie bomba i mam pełen szacun dla ludzi którzy na coś takiego poświęcają czas sam pamiętam ile radochy miałem z malucha jak nie trzeba było kręcić korba :P
Dodano: 10 lat temu
Do kobi83: Ano, niektórzy się dziwią jak po wejściu do auta od razu otwieram na maxa obie szyby bo gorąco - "elektryczne szyby w tico?". Nawet na forach daewoo w dziale elektryczne szyby znajdą się osoby, które na 100% są pewne, że się nie da.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Nie ma za co dziekowac. Musimy tylko pamietac o tym, by na portalu rozmawiac ze soba, dyskutowac, a nie skakac sobie do gardel.

Pozdrawiam.
Dodano: 10 lat temu
Przypomniał mi się kawał o Trabancie:
Jak podwoić cenę Trabanta?
Zatankować go do pełna ;)

A tak na poważnie, świetna robota.
Mina i pytania pasażerów o wersję wyposażenia Tico bezcenne
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Też bym chciał 5 drzwiowe, wybrałem Tico. Nawet w "terenie" dał radę.
Mogę pokazać innym, że moje Tico jest zadbane i z ograniczonymi funduszami można zrobić coś z niczego.
Nie jest to super bryka, ale jest czysty i zadbany.

Najbardziej śmieszyło mnie to jak w zimę stało przed moim Tico Super odpicowane Subaru Impreza (oczywiście niebieskie).
Był wtedy delikatny deszcz i temperatura na minusie = zamarznięte szyby... właściciel i jego znajomy nie mieli drapaczki i drapali auto kartami kredytowymi :D

Ale tak serio co mógłbym kupić innego? Golfa II z licznikiem cofanym 7 razy?

A najczęściej docinki, że Tico to nie samochód, że jazda Tico to Rizko, Tico Tico śmierć za friko, że jedyny plus tego auta to na akumulatorze słyszę od kogo? Od osób, które same nie mają samochodu ani prawa jazdy... a potem wracają do domu autobusem, który u mnie jeździ co godzinę, więc chcąc się dostać do Bielska z przesiadką (Czechowicka 2, potem Bielska 50) muszę poświęcić na to około 1h 30 min... a tak to Ticolotem jestem tam w 12 min.
Dodano: 10 lat temu
Do konradnetpl: No ma kolega też racji wiele w tym co pisze.
Ale prestiż, bezpieczeństwo.... czasem też wazne
Śmiesznie będzie że ja tez jeżdżę rocznie ok 7-9 tys km a mam Golfa w dieslu.
Nie jest mi potrzebny ale sprawia radość.
Dałbym rade mając auto wielkości fiata punto z silnikiem 1.2 - ale nie chce nigdy bo utrzymanie golfa który sie nie psuje jest bardzo tanie, pali mało.
A jak sie cos zepsuje - drogo ale części całe tiry

A z szyb elektrycznych nie zrezygnowałbym.
Powiem koledze na pocieszenie że wolałem dla mojej dziewczyny lanosa z ocynkowanym nadwoziem, 100 konnego, bezwypadkowego, od 1 właściciela i z niskim przebiegiem niż...
opla czy forda po 3 wypadkach, z rdzą, z przebiegiem nie 120 a 220 tys km.

Także różnie bywa.
Chociaż lanos na trasy to porażka, ryczy przy 130 km/h, trzęsie, siedzi tył nawet z 1 torba w bagażniku, nie ma ABS-u, poduszki, klimy.

Do jeżdżenia po mieście ok ale nic więcej.

Matiz to już lepiej ale 3 drzwiowych aut nie chce za nic.
Kolega jest wysoki no a za niską kwotę trudno kupić duże auto.
Zresztą takie Tico to perełka.
Za taki stan to właściciel jest "kimś".

Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Jeździłem Hondą, Citroenem i Oplem, wszystkie te samochody są ciężkie i duże. W Bielsku takimi nie zaparkuję. To małe miejskie auto, nie wymagaj wiele. Elektryczne szyby się przydają, przyznaj - zrezygnowałbyś z nich na rzecz korbki?

Mogłem kupić każdy inny samochód ;) Ale wybrałem Tico. Wolałem kupić tańsze auto i to co zaoszczędziłem włożyć w części. Dzięki temu wiem czym jadę i wszystko mam naprawione na tip-top. Jakbym kupił droższe auto to nie miałbym na części i pewnie kosztowało by mnie o wiele więcej. Marzę o lupo, ale niestety (może akurat w tamtym egzemplarzu) nie mieszczę się do niego :D Tak samo nie mieszczę się w Matizie (1,94cm wzrostu). W Tico dobrze mi się jeździ i wiem, że mnie nie zawiedzie czego nie mógłbym powiedzieć o samochodzie do którego nic bym nie włożył. Nie ma takiego samochodu do którego po zakupie nie trzeba włożyć pieniędzy (w takim przedziale cenowym).
Sąsiad ma Tico tak jak ja - jako tanie wozidełko. Nie wkłada w niego nic od 2 lat, nawet go nie myje. Progi rdzewieją to tylko butem oklepuje rdzę, samochód z punktu A do punktu B - tanio. Czego mam więcej wymagać? Zrobiłem sobie w nim to czego potrzebuję. Centralny zamek - w zimie zamarzały zamki, wygoda otwierania auta i bagażnika z pilota, alarm (wiadomo), radio (umilacz trasy), elektryczne szyby (korbki są be), DRL (podobają mi się i Ticolot mniej się męczy). Całość nie kosztowała wiele a mnie cieszy :)
Jeżdżę z Czechowic do Bielska, 22km dziennie, czasem więcej. Po co mi jakaś super fura, po co mi większe auto? Po to, aby płakać jak go ktoś obije na chodniku?
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: No tak kolego. Nie, nie że każde Daewoo, sam mam lanosa, szydera tez jest, zdrowo podchodząc.
A powiem prawdę że może fan vw ale nie nienawidzę firmy za 2.0 TDI i ostatniego passata.
Trzeba spojrzeć obiektywnie.
Taki vw golf na fotkach to jak dla mnie złom, no chyba że Golf I w GTI. No ale chyba lepszy niż Tico.

Życze koledze z Tico aby poczuł co znaczy coś innego.
No muszę pohamować tą nienawiść do tego wynalazku :)

Bo jeszcze mnie znienawidzą.
Ale dziękuję za życzliwy i miły ton wypowiedzi.
Nagany przyjmuję z kulturą.
Pozdrawiam także użytkowników Daewoo :)
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems:
Bo Tico to tanie wozidełko :)
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Drogi Marku, skad ta agresja. Zaczynasz tutaj hejtowac kazde kolejne, wyhuhane Daewoo jak jakis zaslepiony VAGoFan.

Chlopak piesci swoje, ktos inny starego Poloneza, a sa tacy ktorzy wydaja 9000euro na cos takiego (egzemplarz z mobile.de):

" alt=""/>

Tez ledwo zipie, tez ma silnik od kosiarki i nawet z klima nie bedzie mial zadnej wartosci. Wszak to nie GTI tylko zwykly samochod do wozenia dzieci do szkoly, a doroslych do pracy - tak jak Tico.
Dodano: 10 lat temu
Do konradnetpl: No ma kolega trochę racji, tanio jest i prosto.
Ale skoro ja nienawidzę Tico, źle mi sie kojarzy i boje sie ich na drodze.
Dla mnie Tico = śmierć i nieudacznik !!!
A Seicento już nie pomimo że to tez małe auto.

Dobrze że kolega jest dobrym kierowcą a nie niedzielnym i że świetnie modyfikacje auto i przerabia, za to szacunek.
Ale w Tico niewiele zwojuje na drodze.
Powodzenia życzę i kupna równie taniego w utrzymaniu ale "auta"
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: Tico zdecydowanie mówimy NIE.
Każde inne prawdziwe auto i każda inna marka to samochód.
Mam takie zdanie i mam ku temu argumenty.
Nawet jeśli uważacie że to chore.
Chore to jest takie coś wymyślić jak Tico w XX wieku.
Maluch przestał juz być samochodem w latach 80-tych i nie spieniał żadnych norm bezpieczeństwa, komfortu, ekologi itp.
A w Polsce to był rodzinny pojazd.
Paranoja.
Całe rodziny w nich ginęły, były zawalidrogami i zagrożeniem
Dodano: 10 lat temu
oooo widzę że się arystokracja w Golfie odezwała....
Zaraz tu napisze jakiś właściciel Porsche że Golf to nie samochód i by nim nawet do sklepu po bułki nie pojechał...
Troszkę pokory!
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77:
Wypowiedź przesycona jadem i nienawiścią :D
Co Ci przeszkadza to, że Tico ma 41 koni? Ten samochód jest lekki i wbrew pozorom mało który samochód ma szansę na światłach z Tico przy zachowaniu spalania rzędu 5 litrów/100km.

Zero komfortu? Przejechałem tydzień temu 400km Tico, jechałem 5 godzin (korek, wypadek) i nic mnie nie bolało. Mógłbym napić się herbatki i jechać dalej.
Ba! Moje Tico spaliło uwaga 3,6L/100km na trasie, jadąc tą samą trasę we dwójkę i z bagażami spalanie wyniosło 4L/100km.
Z Czechowic do Warszawy dojechałem za około 50zł.

Nie idzie wyprzedzić traktora? Całą trasę przejechałem z prędkością zwykle 100km/h, bez problemu wyprzedzałem tiry i inne wolniejsze pojazdy na prawym pasie.

Co do wypadkowości - zginąć możesz w każdym pojeździe a szczerze wolę zginąć bez męczarni w Tico niż całe życie być sparaliżowanym :) Jak masz zginąć to i tak zginiesz, chociażby przechodząc przez przejście dla pieszych.

To jest samochód MIEJSKI! Wcisnę się nim wszędzie, zawrócę praktycznie w miejscu, koszt paliwowy jak przy autach hybrydowych, części tanie jak barszcz, kluczykiem 10 i młotkiem naprawię pół auta, 4 drzwi i możliwość przewiezienia większej ilości rzeczy niż w Citroenie C4 - sprawdzone w praktyce, Citroen ma pełno plastików i to co nie wlazło do niego to przewiozłem Tico.
Wkład finansowy? Znajdź mi auto do którego za 140zł zrobisz elektryczne szyby, w którym za 100zł zmienisz rozrząd z pompą wody i za 150zł zmienisz tarcze, klocki i łożyska z przodu...
Dodano: 10 lat temu
Koszt niewielki i modyfikacja potrzebna ale nie w takim aucie !!!
Ludzie to chore i dziwne inwestować w taki wynalazek jak puszka o mocy 41 koni, która ma zero komfortu i zgniata się szybko po wypadku jak Tico i nie idzie nię wyprzedzić traktora.
Szyby elektryczne, szyberdach, nowe audio, alufelgi. Po co to ?
Nawet z klimą to nigdy nie będzie autem. Szkoda pieniędzy.

Nie rozumiem tego i podziwiam upór i wielkość nakładu finansowego właściciela.

Zrozumiałbym odpicowywać poloneza, legendę motoryzacji
Dodano: 10 lat temu
no to teraz możesz klikać;) dobra robota[up]
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003:
Aż taka ciężka ta praca nie jest. Odliczyć trzeba kolację, przerwę gdy pies zwinął mi taśmę izolacyjną i uciekł :) Wredota cisnął się, aby go głaskać a gdy został olany to zwinął taśmę. Znalazłem ją następnego dnia ze śladami zębów :)
Gdy robię coś samemu w aucie wiem, że jest to zrobione porządnie. Jak oddam do mechanika to będzie się starał zaoszczędzić i więcej zarobić w krótkim czasie...
Albo robić coś porządnie albo wcale.
Dodano: 10 lat temu
Do konradnetpl: Czyli jak myślałem koszt robocizny większy niż koszt materiałów.
Zabrało Ci to 7 godzin czyli ponad cztery dychy za godzinę pracy Ci wyszło ;)
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Ja warsztatom nie ufam, niestety słusznie.
Podobno 300zł by mnie to kosztowało.
Elektryczne szyby stanowią podłokietnik, nie kręcę korbką w trakcie jazdy i mogę otworzyć szybę pasażera jadąc samemu.
We wtorek jadę ustawić zbieżność, tego sam nie zrobię. Po zdjęciu zwrotnic zbieżność mi się straciła.
Dodano: 10 lat temu
Dobrze opisane [up]
Przydatne rozwiązanie, szczególnie jak nie ma klimy :), a koszt nie duży. Trochę czasu Ci to wprawdzie zajęło, ale na pewno warto było, za montaż w warsztacie pewnie by Cie trochę szarpnęli.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
35 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl