Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A6 » Minęło 7 miesięcy od kupna...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A6
  • przebieg 223 747 km
  • rocznik 1998
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.8
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1816 razy
Data wydarzenia: 21.11.2011
Minęło 7 miesięcy od kupna...
Kategoria: obserwacja
Witam
Właśnie mam nieco czasu i postanowiłem napisać kilka słów na temat mojego auta.
Swoje Audi zakupiłem ok. 7 miesięcy temu, pokonałem nim w tym czasie ok. 7 tys. km.
Po takim okresie mogę już chyba śmiało napisać co nieco na temat tego co zaobserwowałem podczas eksploatacji.
Przede wszystkim audica sprawuje się wprost rewelacyjnie. Jest użytkowana głównie przez moją żonę, która jest normalnie zauroczona warunkami technicznymi oraz możliwościami tego auta.
Ale zacznijmy od początku.
Krótko po zakupie stwierdziłem wyciek oleju z maglownicy po lewej stronie na skutek pęknięcia gumowej osłony. Po wstawieniu auta do warsztatu okazało się, że wyciek jest na tyle intensywny, że należy wyciągnąć maglownicę i prawdopodobnie oddać do regeneracji. Wyjęta maglownica trafiła do Słupska do firmy specjalizującej się w regeneracji podzespołów. Diagnoza: maglownica nie nadaje się do regeneracji z powodu zbyt głębokich wżerów na listwie. Poprzedni właściciel nie zauważył pęknięcia gumowej osłony, jeździł dalej, a przez pęknięcie dostawał się piasek i inne zanieczyszczenia, które w kontakcie z gładzią listwy zrobiły swoje. W efekcie stara maglownica na złom, a została założona inna po regeneracji. Łączny koszt powyższego zamknął się w kwocie 1070 pln.
Następna rzecz jaką zauważyłem to to, że pojawiał się się wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów z z tyłu po prawej stronie nad rozrusznikiem.
Podczas dokładnych oględzin silnika stwierdziłem nieszczelności w postaci popękanych rurek plastykowych w układzie odpowietrzania silnika. Doszedłem do wniosku, że brak szczelności powoduje nadmierny wzrost ciśnienia pod pokrywą zaworów co może być przyczyną wypychania oleju spod uszczelki. Kupiłem w ASO kompletny układ służący do odpowietrzania pod pokrywą zaworów oraz skrzyni korbowej. Koszt zakupu części nieco ponad 400 pln. Naprawa wykonana samodzielnie, wymagała niestety zdjęcia kolektora ssącego(brak dostępu). Następny etap to wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów oraz wymiana oleju.
Efekt przerósł moje oczekiwania. Silnik suchy, żadnych śladów zapocenia, od wymiany oleju auto pokonało ok. 7 tys. km i nic! Z silnika nie ubyło nic oleju, na miarce niezmiennie ten sam stan!
Reasumując, jestem bardzo zadowolony z auta. Syn powiedział, że pewnie jeszcze raz kupiłbym te samo auto nawet wiedząc o zaistniałych usterkach. Pewnie ma rację...ha
Ostatnia aktualizacja: 21.11.2011 14:16:40
Dodano: 12 lat temu
Wymagała nieco nakładów, ale za to odwdzięczy Wam się z nawiązką! ;)
Dodano: 12 lat temu
Solidna maszyna!
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
13 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl