Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 1.4 VTi Seduction » Mandat, fruwająca piłka i akcja serwisowa







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 3190 razy
Data wydarzenia: 20.04.2013
Mandat, fruwająca piłka i akcja serwisowa
Kategoria: sytuacja na drodze
Jeden wpis - parę historii. Niestety przy małym dziecku nie ma czasu na regularne pisanie, a nie ma sensu teraz rozbijać tego sztucznie na kilka wpisów.

1) Mandat

Pierwsza z opisywanych historii wydarzyła się trochę ponad miesiąc temu. Jadę sobie drogą 92 z Poznania w kierunku Warszawy. Za kierownicą jestem spokojny i zwykle staram się jeździć zgodnie z przepisami, pozwalając sobie jedynie na minimalne zawyżenie prędkości (< 10km/h). Ograniczenie? Zwalniam. Teren zabudowany - podobnie. Nie raz przez to naraziłem się na irytację kierowców zarówno w osobówkach, jak i ciężarówkach, którzy nie przykładają większej wagi do ograniczeń.

Na odcinku Poznań - Września droga 92 ma dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu, więc dopuszczalna na niej prędkość to 100 km/h. Jechałem, mając na tempomacie ustawione 107 km/h (licznik zawsze zawyża, więc nie powinno być tragedii). Przed zjazdem na autostradę we Wrześni droga zwęża się do jednego pasa i na odcinku kilkuset metrów przed rondem jest ograniczenie do 70 km/h. Ruch był wtedy niewielki, a na tym odcinku, na którym obowiązuje ograniczenie, nie ma żadnych skrzyżowań. Postanowiłem więc zrobić małe odstępstwo od zazwyczaj stosowanych reguł i zamiast przy użyciu hamulców wyhamować do 70 zaraz za znakiem, po prostu wyłączyłem tempomat i bez naciskania gazu postanowiłem wytracić prędkość. Pech chciał, że za łukiem, pod wiaduktem (autostradą) stał sobie patrol policji, który postanowił mi pomachać. Jak można się domyślić, nie chodziło im o przyjacielskie pozdrowienie, więc zatrzymałem się na poboczu zaraz za innym samochodem, który również odbywał tam przymusowy postój.

Panowie byli całkiem mili, ale nieugięci. Dwukrotnie zmierzyli moją prędkość. Za pierwszym razem przed ograniczeniem (105@100 km/h), a drugi raz tuż za znakiem. Niestety samochód nie wytracił jeszcze zupełnie prędkości i drugi strzał dał wynik 95@70 km/h. Panowie oczywiście skupili się na tym drugim pomiarze i za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 25 km/h zostałem uszczęśliwiony mandatem w wysokości 100 zł i 4 punktami karnymi. Wina ewidentna, więc nie kłóciłem się i mandat przyjąłem. Czuję jednak niesmak z powodu wybranego miejsca kontroli. Patrol ustawił się w miejscu mało niebezpiecznym (brak skrzyżowań i innych zagrożeń), a w dodatku za łukiem, więc trudno było ich dostrzec. Sami jednak przyznali, że ktoś musi łatać tę dziurę w budżecie :-( Dziura musi być spora, bo w centrum Wrześni widziałem jeszcze patrol ITD, a tuż za Wrześnią kolejny patrol policji, tym razem w nieoznakowanym samochodzie, jak kogoś zatrzymywał.


2) Spotkanie z inną C4-ką

Druga sytuacja miała miejsce w centrum handlowym. W sumie nic nadzwyczajnego, ot zwykłe spotkanie z inną złotą C4-ką, nowszą (świeże numery rejestracyjne), lepiej wyposażoną (Exclusive z dokupionymi ksenonami) i niestety czystszą od mojej. Miejsc wokół było parę wolnych, więc właściciel tamtej C4-ki pewnie nieprzypadkowo zaparkował obok mojej. W sumie się nie dziwię, bo sam zrobił bym tak samo :) Szkoda tylko, że nie było dane mi spotkać właściciela tego auta. Niewiele nowych C4-ek widuje się na mieście, więc zawsze zwracam uwagę, jak trafi się jakiś egzemplarz, szczególnie w moim kolorze. No i cała sytuacja zachęciła mnie do szybszego odwiedzenia myjni :)


3) Potencjalnie niebezpieczna piłka

Kolejna sytuacja miała miejsce tydzień temu w Poznaniu. Jechałem sobie z rodzinką ulicą Bukowską w kierunku centrum. Stoję sobie spokojnie na światłach przed skrzyżowaniem z ulicą Przybyszewskiego, a tu nagle coś z dość dużą prędkością przeleciało mi przed przednią szybą, uderzyło w maskę, odbiło się i poleciało dalej. To coś okazało się piłką, którą ktoś trochę za mocno kopnął na boisku, które znajduje się po lewej stronie. Boisko oczywiście jest odgrodzone płotem od ulicy, ale jak widać dla niektórych nie jest to problem, aby tak kopnąć piłkę, aby przeleciała górą. Huk był spory, więc wysiadłem i obejrzałem maskę. Na szczęście nie dostrzegłem żadnego wgniotu lub uszkodzenia lakieru, więc wróciłem do auta, światło zmieniło się na zielone i pojechaliśmy dalej. Tak sobie myślę, że miałem w tym wszystkim sporo szczęścia, że nie stałem z metr lub dwa bliżej, bo wtedy piłka trafiłaby w boczną szybę, a że miała ona sporą prędkość, to myślę, że była by w stanie ją zbić. A za mną w foteliku siedziała moja niespełna roczna pociecha. Tak więc ufff...


4) Akcja serwisowa

Ostatnią rzeczą, o której chciałem napisać, jest akcja serwisowa, jaką została objęta moja C4-ka. Wszystko zaczęło się od listu poleconego, który otrzymałem. Informował on o konieczności bezpłatnej wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Umówiłem się więc na wizytę w ASO i dzisiaj o 9 stawiłem się na rzeczoną wymianę. Cała akcja zajęła może z godzinę, którą wykorzystałem na spacer z synem i samochód był gotowy do odbioru. Z ciekawości poprosiłem o pokazanie wymienionego czujnika. Wtedy przyszedł mechanik, który się tym zajmował i powiedział, że nie może on pokazać starego czujnika, bo nadal go mam w samochodzie i w zamian dał mi zaślepkę do odpowietrzania termostatu. Trochę się zdziwiłem, ale wtedy wyjaśnił, że oryginalny czujnik jest zintegrowany z obudową termostatu i aby nie wymieniać całej obudowy, Citroen zadecydował, że będzie montować drugi czujnik w miejsce zaślepki do odpowietrzania. Kabelki przełączyli, więc teraz aktywny jest tylko ten nowy czujnik. Ciekawe mają metody. Ze starym czujnikiem nie miałem problemów, więc mam nadzieję, że z tym nowym również ich nie będę miał. Zresztą w razie czego mam jeszcze pół roku gwarancji.
Ostatnia aktualizacja: 20.04.2013 21:14:14
Dodano: 10 lat temu
Otóż nie zwalniamy w miejscowościach lub przed znakami ale tam gdzie występują radary ,stacjonarne bądź przenośne.A cytryna jest cacy nie wiem dla czego nie chciał się z tobą spotkać ,może się wstydził i był nieśmiały.
Dodano: 10 lat temu
Odkąd Citroen stosuje elektrykę Hitachi jakoś nie obawiam się jej padu :D A co do francuzów: nie jestem przesądny. Od dwóch lat auto jeździ bezproblemowo, rdzy nie łapie (w poprzednim japońcu wystarczył kamyczek by w ciągu tygodnia pojawił się wykwit rudej), a ceny wersji świetnie wyposażonych są bardzo rozsądnie skalkulowane (oczywiście te w salonie, bo cennik raczej odstrasza)...
Dodano: 11 lat temu
Maćku, zawsze to jednak lepiej mieć auto, które jest wyjątkowe na ulicy, z drugiej strony szkoda,że jesteśmy w mniejszości na drogach... Pokutuje pewnie obiegowa opinia o awaryjności, która owszem jest prawdziwa dla zajeżdżonych we Francji , obitych i poskładanych w PL. Metody chałupnicze powodują, że zdarzają się potem awarie elektryki... Mijałem się ostatnio w Karpaczu z drugą C-czwórką, mrugnięcie świateł i pozdrowienie. Kierowca drugiego autka wiedział o co chodzi :-). Niedługo wrzucam zdjęcia mojej w dieselku. Chciałbym również poprowadzić tak jak Ty dziennik pokładowy tym bardziej, że jest to moja trzecia Cytryna. Pozdrowienia dla Ciebie przyjacielu!
Shinobi
Dodano: 11 lat temu
Do pejotpe: Ja miałem okazję jechać wersją Attraction (Vitamin to przecież Attraction + parę dodatków) i zgadzam się z Tobą - różnica jest naprawdę spora. Mnie najbardziej raziła ta plastikowa kierownica i dziura zamiast radia. Bez elektrycznego hamulca da się żyć, o ile ma się Hill Hold Assist, ale to chyba dopiero od wersji Seduction dają.
Dodano: 11 lat temu
Do maciej_mw: u mnie też była wymiana w miejsce zaślepki. Dodatkowo wyszły po prawie dwóch latach purchle na masce. Decyzja ASO: wymiana maski i lakierowanie w kolorze. Do tego zbiegło się to z małą przycierką (ocynk pięknie chroni przed rdzą, o ile nie zostanie naruszony) i kolejną wymianą szyby czołowej po trafieniu kamulcem (dobrze, że dokupiłem ubezpieczenie szyb).
Od wtorku cytryna stoi w ASO, a ja dostałem zastępczą Vitaminę. Brakuje mi w niej najbardziej: składanych lusterek (mam wąski garaż), skórzanej kierownicy, automatycznej klimatyzacji, elektrycznego hamulca pomocniczego i podłokietnika. Samo wnętrze też wygląda dużo gorzej niż exclusive'a: gdybym wsiadł w salonie do Vitaminy, to bym jej nie kupił...
Dodano: 11 lat temu
Do maciej_mw: Oby Ci służył jak najdłużej, oczywiście bezawaryjnie :)
Mam nadzieję że nasz egzemplarz też już będzie grzeczny :)
Ja na szczęście takich problemów jak tata, w Astrze nie mam :)

Pozdrawiam i szerokości :)
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Tak, jestem zadowolony. W zasadzie nic się nie dzieje. Przez półtora roku raz dolałem płynu chłodniczego. Poza tym raz dostałem na mrozie -20 komunikat, że mam sprawdzić światła, ale nic nie było i po restarcie silnika komunikat nigdy więcej się nie pojawił. Raz też mu się zdarzyło po całej nocy na srogim mrozie nie odryglować drzwi kierowcy, ale pomogłem sobie kluczykiem i, podobnie jak poprzednio, problem nigdy więcej się nie pojawił.

Nie użytkuję zbyt intensywnie samochodu (13 tys. kilometrów w półtora roku to przecież niedużo) i jak na razie nie daje mi żadnych powodów do zmartwień. Może akurat przyzwoity egzemplarz trafiłem.
Dodano: 11 lat temu
Do maciej_mw: A z ciekawości spytam, jesteś zadowolony z autka ?
Nie sprawia problemów ? Bo nasz egzemplarz również 2011r miewa różne humory. A to świateł nie włączył, a to ustawienia się zresetowały, a to mruga kontrolka od czujników parkowania i parę innych rzeczy można by wymienić :(
Ciekaw jestem jak to u Ciebie wygląda, tak czytałem twoje dzienniki i muszę jeszcze sprawdzić gałkę zmiany biegów z ciekawości ;)
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Czyli prawdopodobnie zrobili analogicznie jak u mnie, ale nie chcąc wdawać się w szczegóły używali określenia "wymiana". No bo na dobrą sprawę dostajesz nowy czujnik, który będzie działał w zastępstwie starego, czyli pod termin "wymiana" da się to podciągnąć. A obudowa termostatu może być czysta, bo ją dokładnie wypucowali, aby przypadkiem podczas wymiany nie dostał się do środka żaden syf. No ale to już tylko moje domysły.
Dodano: 11 lat temu
Do maciej_mw: Byłem, sprawdzałem i nie wiem co myśleć ;(
Sprawa wygląda tak : Widać czujnik wkręcony w najwyżej położony punkt obudowy termostatu (czyli w teoretycznie miejsce odpowietrznika), ale nie jestem pewien czy jest tam gdzieś jeszcze inny bo po prostu nie ma tam dojścia bez demontowania aku i obudowy filtra. Ale zastanawia mnie też inna rzecz, cały silnik jest brudny, węże, kable, sam silnik a obudowa termostatu lśni jak nowa choć to może być efekt odpowietrzania. Tak więc sam teraz zwątpiłem.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003:
Zgadzam się bezapelacyjnie. Najgorzej, że po podjęciu przez rząd w osobie ministra transportu walki z przekraczaniem prędkości, będzie tylko gorzej... Analogicznie jak z rowerzystami łapanymi nagminnie pod pijalniami 'U Zenka' (z całą sympatią do wszystkich Zenków ;) ) w imię poprzedniego rządowego programu walki z pijanymi kierowcami... Nad którym zresztą odtrąbili już sukces po analizach statystyk i na jego miejsce wprowadzili program 'prędkość'...
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Sprawdź, jestem ciekaw, jak to u Ciebie było. U mnie też mówili o wymianie dopóki nie poprosiłem o pokazanie starego czujnika.
Dodano: 11 lat temu
Do maciej_mw: Tak, jestem pewien, chyba że pracownicy ASO kłamali.
Gdy ja odstawiałem C4 taty, inny egzemplarz z tej samej akcji odbierał jakiś facet, słyszałem rozmowę pomiędzy pracownikami serwisu która brzmiała mniej więcej tak:
- Marek, w tej c4 na akcji było sprawdzenie czy wymiana czujnika ?
- Wymiana.

Również przed naprawą dopytywałem się o sposób naprawy i pracownik powiedział że czujniki idą na jednej magistrali i jeden z nich zostanie wymieniony, nie wspominano nic o wstawieniu zastępczego czujnika. Również po naprawie pytałem ponownie już mechanika który to robił czy czujnik został wymieniony, odparł że tak.
Również na kopii protokołu widnieje wpis "wymiana"
Ogólnie rzecz mówiąc, cała atmosfera, jak i rozmowy między mechanikami wyraźnie świadczyły o wymianie.
Ale z ciekawości jutro sprawdzę i dam Ci znać :)
Dodano: 11 lat temu
Ja zawsze jeżdżę zgodnie z przepisami,no chyba że po piwku lub dwóch to jadę jeszcze wolniej niż przepisy pozwalają.
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: Ja bym postawił że 99% kontroli prędkości w naszym kraju nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem tylko służy zasilaniu budżetu. Sporo jeżdżę po mieście i w pobliżu szkoły/przedszkola w godzinach pracy tych placówek tylko raz widziałem kontrolę prędkości. W dodatku było to co najmniej 10 lat temu. Za to w miejscach nowo ustawionych znaków, bądź nie zdjętych ograniczeń po robotach drogowych, szczególnie na bezpiecznych drogach wielojezdniowych takich kontroli nie brakuje. W Łodzi zresztą właśnie na takich drogach najłatwiej spotkać radiowóz ITD lub policji z wideorejestratorem lub mobilnym fotoradarem. Ciekawostką jest iż są to drogi wyremontowane, gdzie po remoncie ograniczono prędkość. Jak były dziurawe i nierówne można było po nich jeździć szybciej ;). Dodatkowo by załapać się na zieloną falę trzeba jechać szybciej niż pozwalają ograniczenia, jakoś trudno uwierzyć, że to przypadek.
Dodano: 11 lat temu
Do maciej_mw: Ty się zastanawiasz nad fachowością wykonanej pracy, a ja mam identyczny silnik i zapewne nigdy nie będę miał nic poprawione.

Z tymi czujnikami to ogólnie jest coś nie tak, bo mają tendencję do przepuszczania płynu chłodniczego, który siłą rzeczy dosyć szybko znika ze zbiornika wyrównawczego. :(
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Przyznam, że w ostatnim czasie trochę się pojawiło w Poznaniu C4 II, ale dopiero w tym roku to zaobserwowałem. W zeszłym roku był to naprawdę nieczęsty widok.

A co do akcji serwisowej, to jesteś pewien, że nie zrobili u Twojego taty analogicznie jak u mnie? W końcu ja też dostałem nowy czujnik. Silniki 1.4 i 1.6 są w zasadzie identyczne, więc bardzo prawdopodobne jest, że tam też czujnik jest zintegrowany z obudową termostatu i dołożyli dodatkowo drugi czujnik.
Dodano: 11 lat temu
Dlatego trzeba jeździć szybko żeby wiedzieć za co się mandaty dostaje ;-) A przede wszystkim trzeba być czujnym i zwalniać nie w miejscach potencjalnie niebezpiecznych tylko w okolicy takich gdzie łatwo się patrolom schować. Tak nas uczą jeździć bezpiecznie... [niewiem]

target=_blank rel=nofollow>http://imageshack.us/photo/my-images/707/mabycogien.jpg" alt=""/>/

[smiech2]
Dodano: 11 lat temu
Co do punktu 2 w Opolu na przykład nie jest wielką rzadkością spotkanie C4 II gen na ulicach :) Całkiem sporo się w Opolu pokazało :)

A co do akcji serwisowej, odstawiałem C4 II taty do ASO na taką samą akcję serwisową tyle że w silniku 1.6 16V VTi i tu czujnik został wymieniony na nowy, mechanik przy mnie pobierał część z magazynu, więc rozwiązanie pomiędzy silnikami troszkę inne :)
Oby więcej akcji nie było :)
Dodano: 11 lat temu
Cóż, w znakomitej (niestety) większości miejsca kontroli prędkości przez ruch drogowy mają mało wspólnego z bezpieczeństwem czy prewencją w miejscach niebezpiecznych...

A akcja serwisowa w wydaniu Citroena bardzo interesująca...;) Można odnieść wrażenie, że byle odfajkować po kosztach...
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl