Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Stilo MultiWagon » Likwidacja uciążliwych objawów - wymiana sprężyn, sprzęgła i poduszki pod skrzynią biegów







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Stilo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 7055 razy
Data wydarzenia: 18.06.2013
Likwidacja uciążliwych objawów - wymiana sprężyn, sprzęgła i poduszki pod skrzynią biegów
Kategoria: serwis
W dużej mierze wpis ten kieruję do użytkowników Stilo, ale nie tylko.
Objawy usterki:
1. niski przód - częste ocieranie osłoną silnika o asfalt,
2. gwałtowne wciśnięcie pedału gazu powodowało wzrost obrotów silnika przy jednoczesnym braku przyśpieszenia. Usterka uciążliwa w czasie podróży bo w praktyce uniemożliwiała sprawne wyprzedzenie wolniejszych użytkowników drogi.
Przy pierwszej usterce dość szybko padła diagnoza, pęknięta jedna sprężyna, a druga już nie potrafiła utrzymać silnika. Wymieniłem więc sprężyny na mocniejsze KYB RH2618. Efekt przód auta uniósł się o 5 cm !.
Druga usterka była bardziej skomplikowana, prawidłowa diagnoza wymagała rozebranie skrzyni i sprawdzenie stanu sprzęgła. Po rozebraniu okazało się, że nieszczelny był simmering, który puszczał olej, a to spowodowało zaoliwienie sprzęga i jego ślizganie się przy gwałtownych przyśpieszeniach. Do wymiany więc poszło kompletne sprzęgło, a przy okazji wysprzęglik i poduszka pod skrzynią biegów.
I tu chciałbym polecić wszystkim użytkownikom STILO wymianę poduszki pod skrzynią biegów. Auto wyraźnie się wyciszyło, ustało "drżenie" drążka zmiany biegów. Ogólnie komfort jazdy się podniósł i przy wyższych prędkościach jest bardzo cicho. Teraz z radością czekam na wakacyjny wyjazd i nie mogę się doczekać kiedy będę mógł [car]
Ostatnia aktualizacja: 22.06.2013 15:00:22
Dodano: 9 lat temu
u mnie objawiało się to tym, że zimą wskazówka temperatury dochodziła na wskaźniku tylko do pierwszej lub drugiej kreski i w konsekwencji silnik był niedogrzany. W lecie to nie przeszkadzało bo temperatury są wyższe.
Dodano: 9 lat temu
U mnie drążek nie drży więc reasumuję, że jest OK.
Pytanie: jak bez rozbierania stwierdzić, że posiadam termostat zachowujący się jak napisałeś ??
Dodano: 9 lat temu
Do RedDevil79: klekotanie występuje przy zimnym silniku, ale to standard przy dieslach. Zimą jest to z oczywistych względów bardziej odczuwalne. Mi pomogła "zmiana" termostatu, część modeli ma termostaty otwierające się za wcześnie co powoduje w zimie niedogrzanie silnika i właśnie taką głośniejszą pracę.
Wymiana poduszki pomogła generalnie wyciszyć samochód, chodzi tu o wszystkie odgłosy "pracy" silnika. Efekt najbardziej widoczny to brak "drżącego" drążka zmiany biegów.
Dodano: 9 lat temu
Szybkie pytanko. W trakcie zimy samochód dosyć hałasuje w lecie jest to mnie uciążliwe ale właśnie zimą czuć mocne klekotania. Myślałem o poduszkach ale wszyscy mówią, że JTD tak ma a tutaj piszesz, że tobie pomogła wymiana poduszki skrzyni biegów. Możesz podać więcej konkretów jak było przed i po ??
Dodano: 10 lat temu
Do spake88: najpierw sprawdź czy to na pewno to samo bo fakt 2k piechotą nie chodzi :)
Dodano: 10 lat temu
Zastanawiałem się dlaczego czasem gdy dodaje gazu auto nie idzie... Ale dzięki temu, że opisałeś swój problem w drugim punkcie już mam jasną sprawę. Wchodziłem pod auto i widziałem zapocenie przy skrzyni. To dwa koła nie moje z tego co widzę :D
Dodano: 10 lat temu
Do Arek_Zaba: Miło, że mogłem pomóc w wyborze. Ja swojego nie żałuje i jestem właśnie po podróży, gdzie m.in. w 1 dzień przejeżdżałem po polskich drogach ponad 1.000 km, i pokonałem to bez większego zmęczenia i z pełnym zadowoleniem. Mam nadzieję, że ze swojego Stilonka też będziesz zadowolony. A co do żarówek to kupuj te najzwyklejsze bez żadnych 40 czy 100% więcej światła ;), zwykłe najlepiej firmowe, dobrze się sprawdzają.
Dodano: 10 lat temu
Miedzy innymi dzięki Twoim wpisom zdecydowalem sie na zakup Stilo rok temu i powiem jedno - jestem zadowolony z użytkowania. Szczególnie na dłuższych trasach samochód bardzo wygodny. Jedynie co mi trochę przeszkadza to delikatne zawieszenie. Po roku od naprawy, znowu musze dokonać wymiany koncówek drążków i łączników stabilizatora hmm. Ah i zapomniałem dodać - żarówki a raczej ich wymiana - prawdziwy kosmos
Dodano: 11 lat temu
Widzę, że postąpiłeś wbrew wyznawcom "german style". [rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: [up]
Dodano: 11 lat temu
Do PiotrPWPK: To tak wykombinuj. Potem zrobisz wpis jak to myszy tańcują, kiedy kota nie czują[rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: jak będzie przed maską auta to z automatu się nagra :)
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Same sprężyny to były po 125 zł sztuka. Dwumasy nie ruszałem bo nie ma z nią żadnych problemów. Co do robocizny to koszt bardzo po znajomości ;)
Dodano: 11 lat temu
Do PiotrPWPK: To koszty całkiem w porządku, szczególnie jak na diesla CR [up] . A ile same sprężyny Cię szarpnęły? Dwumase też wymieniałeś?
Za robociznę Ci naprawdę niedużo policzyli, jak na tyle roboty.
Dodano: 11 lat temu
Do PiotrPWPK: Nagraj go, nagraj
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Tył pewnie też za jakiś czas pójdzie do wymiany. Na razie mi to nie przeszkadza bo wożę wyłącznie powietrze Ale czuć różnicę w twardości zawieszenia z przodu i z tyłu.
Z tego co czytałem po forach i mając na uwadze opinię mechanika, to po niedługim czasie przód powinien odrobinę osiąść i się wyrówna.
Dodano: 11 lat temu
Do karol8892: wybierając między "heblarką" a SUV-em, wolę jeździć tym drugim po naszych drogach, nie wspominając już o parkowaniu przy krawężnikach ;)
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: raz bardziej wymagający, dwa droższy :( Minusem obciążającym trwałość zawieszenie i sprzęgła jest niewątpliwy plus tego auta czyli silnik JTD. Jest on bardzo ciężki i przy swoich 255 Nm momentu obrotowego w sposób dość istotny potrafi skrócić żywotność sprzęgła :) Pomimo tych minusów lubię ten motorek ;)
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: czekam na taniec ;)
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: całkowity koszt to 2000 zł z czego 350 to robocizna.
Dodano: 11 lat temu
po wymianie sprężyn stoi jak koza :) Na glebe z nim hehe
Dodano: 11 lat temu
Swojego Stilo sprzedałem przy 290 tys. z oryginalnym sprzęgłem i bez uciążliwych objawów, o których piszesz :). JTD jednak "trochę" bardziej wymagający w obsłudze niż prosta 16-zaworowa benzyna.
Dodano: 11 lat temu
Koleżanka z wpisu powyżej Ciebie na liście dzienników ma problem. Wal do niej śmiało. Jak jej pomożesz to dla Ciebie zatańczy
Dodano: 11 lat temu
Teraz jakby z tyłu przysiadł (chyba, że nie stoi na równym) więc pewnie kolejne sprężyny po wyjeździe na urlop będą do wymiany jak go po dach zapakujesz ;-) Ile części, a ile robocizna?
Dodano: 11 lat temu
A jaki był koszt w/w operacji ?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl