Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volvo S60 duży Rudzielec » Letni problem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volvo S60
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 833 razy
Data wydarzenia: 12.04.2014
Letni problem
Kategoria: inne
Przyszła wiosna ,więc pora zmienić oponki na letnie.Kupiłem drugie felgi żeby szybciej zmieniać koła i łatwiej je przechowywać.Niestety pojawił się problem.Pomimo wyważenia kół ,przy większych prędkościach wyczuwalne były drgania na kierownicy które przenosiły się na nadwozie. Kolega podpowiedział mi ,żeby spróbować zoptymalizować koła .Poszperałem w internecie i znalazłem w pobliżu warsztat robiący takie usługi.
Panowie szybko i sprawnie wykonali niezbędne prace. Okazało się ,że po optymalizacji jedno z kół nie potrzebuje ani grama odważnika gdzie wcześniej założono po obu stronach felgi 80g ciężarków łącznie.Pozostałe zadowoliły się ciężarkami po kilka g.
Tak więc okazuje się ,że czasami samo wyważenie nie wystarczy ,a człowiek uczy się przez całe życie .
Dodano: 10 lat temu
Do kilex: Zgadza się,trwa to dłużej. Ja trafiłem na okienko,kiedy nie było innych samochodów.Przy moim robiło trzech chłopaków.Każdy z nich robił inną czynność, więc dla tego napisałem ,że wcale nie trwa to dużo dłużej niż normalne wyważanie. Sorki jeśli wprowadziłem kogoś w błąd .
Dodano: 10 lat temu
Do Shinobi1978: teoretycznie tak jest, opony z wyższym indeksem prędkości mają mocniejszą budowę. Wiem że niektóre firmy mają z tym problem, szczególnie te co mają swoje fabryki w Rosji albo Rumunii
Dodano: 10 lat temu
Do kilex: Czyli teoretycznie używając opony o wyższym indeksie prędkości powinienem mieć mniejszy problem z biciem na kierownicy, ponieważ zakładam,że opona do wyższych prędkości musi być lepiej wykonana czyli - bardziej okrągła jakkolwiek śmiesznie to zabrzmi?
Dodano: 10 lat temu
taka maszynko to fajnie ogarnia
http://www.hunter.com/balancer/roadforce/
czasem trzeba się namęczyć, nieraz trzeba zdjąć oponę i spróbować na innej feldze.
Dodano: 10 lat temu
Do patiomkinA: nie masz racji ,nie raz robiłem to nie raz.
Sam proces sprawdzenia to pikuś, gdy wyważarka po teście drogowym wykryje bicie to szybciutko sprawdza się bicie felgi po przez przyłożenie do dwóch zewnętrznych krawędzi felgi specjalnych ramion które mierzą bicie.
Po tym ,wyważarka wskazuje ci punkty na feldze i oponie które musisz zaznaczyć.
Zdejmujesz koło z wyważarki ,montujesz na montarzownicy (po wcześniejszym spuszczeniu powietrza i zluzowaniu opony z krawędzi felgi)i przesuwasz oponę na feldze tak aby punkty się zgrały.
Tak więc zajmuje to więcej czasu, czort z tym jak to tylko jedno koło ale czasem wszystkie 4 trzeba tak jechać.
Wszystko zależy od jakości opon.

Dodano: 10 lat temu
Do RAKUS1: Dzięki . Mi też się podobają .
Dodano: 10 lat temu
Do kilex: Koszt usługi wynosi ok.200 zeta a wcale nie trwa dłużej niż zwykłe wyważanie.W wielu warsztatach idą na łatwiznę i żeby było szybciej ,robią przeciwwagę na kole i koło teoretycznie jest wyważone,a bicie nadal występuje .Tak było u mnie.To wina pośpiechu ,bo czeka już następny klient.
Dodano: 10 lat temu
Do Shinobi1978:
co ty , ostatnio miałem kilka przypadków że zakładałem markowe opony na nowe felgi i bicie było ponad 180N a norma jest max 70N. Mowa tu o oponach Pirelli i Continental.
Dodano: 10 lat temu
Zawsze myslałem,że bicie na kierownicy bierze się z tego,że opony zostały mocno "zhamowane" i nie mają odpowiedniej geometrii a tu się okazuje,ze można zoptymalizować. No to teraz tylko lać i jeździć. A tak na marginesie to piękno masz to Volvo. Szerokości.
Dodano: 10 lat temu
Ostatnio mówili o optymalizacji na TVN Turbo. ;)
Kosztowny, ale bardzo sensowny zabieg. :)
Dodano: 10 lat temu
ile kosztuje taka usfiuga?
Dodano: 10 lat temu
Fajny Rudzielec :) [up] do pracy trzeba się przyłożyć inaczej nic z tego [rozpacz]
Dodano: 10 lat temu
Fajne felgi.
Dodano: 10 lat temu
zawsze można wyważyć na samochodzie . Sa specjalne maszynki do takich rzeczy wszystko się kreci tarcz a koło piasta półoś
Dodano: 10 lat temu
Widocznie byłeś u partaczy. dobry zakład powinien przy wyważeniu zwrócić na to uwagę.
Dodano: 10 lat temu
Optymalizację powinni robić przy każdy zakładaniu opony. Tylko im się nie chce :(
Ta prędkość kiedyś ich zgubi.
Dodano: 10 lat temu
Do oloron: dzięki
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: W uproszczeniu "układa" się oponę tak aby najlepiej pasowała do felgi poprzez obracanie jej na feldze.
Dodano: 10 lat temu
Możesz powiedzieć na czym ta optymalizacja polega?
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl