Wpis w blogu auta
Volvo S60
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 971 razy
Data wydarzenia: 12.04.2014
Letni problem
Kategoria: inne
Panowie szybko i sprawnie wykonali niezbędne prace. Okazało się ,że po optymalizacji jedno z kół nie potrzebuje ani grama odważnika gdzie wcześniej założono po obu stronach felgi 80g ciężarków łącznie.Pozostałe zadowoliły się ciężarkami po kilka g.
Tak więc okazuje się ,że czasami samo wyważenie nie wystarczy ,a człowiek uczy się przez całe życie .
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
14
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 20 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

http://www.hunter.com/balancer/roadforce/
czasem trzeba się namęczyć, nieraz trzeba zdjąć oponę i spróbować na innej feldze.
Sam proces sprawdzenia to pikuś, gdy wyważarka po teście drogowym wykryje bicie to szybciutko sprawdza się bicie felgi po przez przyłożenie do dwóch zewnętrznych krawędzi felgi specjalnych ramion które mierzą bicie.
Po tym ,wyważarka wskazuje ci punkty na feldze i oponie które musisz zaznaczyć.
Zdejmujesz koło z wyważarki ,montujesz na montarzownicy (po wcześniejszym spuszczeniu powietrza i zluzowaniu opony z krawędzi felgi)i przesuwasz oponę na feldze tak aby punkty się zgrały.
Tak więc zajmuje to więcej czasu, czort z tym jak to tylko jedno koło ale czasem wszystkie 4 trzeba tak jechać.
Wszystko zależy od jakości opon.
co ty , ostatnio miałem kilka przypadków że zakładałem markowe opony na nowe felgi i bicie było ponad 180N a norma jest max 70N. Mowa tu o oponach Pirelli i Continental.
Kosztowny, ale bardzo sensowny zabieg.
Ta prędkość kiedyś ich zgubi.