Wpis w blogu auta
Citroen C5
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 14682 razy
Data wydarzenia: 26.10.2013
LDS - pierwszy kontakt
Kategoria: inne
Kiedy ostatnio zajrzałem do zbiorniczka, okazało się, że podpierając się instrukcjami, poziom płynu LDS w moim C5 jest za niski. Najprostsza z wykładni, każe uzupełnić poziom płynu tak by przykryć dno 'sitka' przy wlewie zbiorniczka.
Procedura dolewania też jest bardzo istotna.
1. Wymiany lub kontroli poziomu płynu należy dokonywać wyłącznie na najniższym "serwisowym" poziomie zawieszenia. Należy maksymalnie opuścić auto by obniżyć ciśnienie w układzie. Dla nowych użytkowników hydrowozów to wiedza iście tajemna.
Po opuszczeniu samochodu proponuję kilka minut poczekać by rzeczywiście LDS zgromadził się w zbiorniku.
2. Po otwarciu maski demontujemy plastikową obudowę po lewej stronie.
Wlew zbiorniczka LDS jest ukryty pod czarną maskownicą, powoli odkręcamy korek i zwyczajnie kontrolujemy
3. Po zamknięciu zbiorniczka, najlepiej podnieść i opuścić auto kilka razy.
W moim przypadku po dolaniu płynu, pompa pracuje znacznie krócej i działa efektywniej. Auto podnosi się i opuszcza sprawniej.
Zastanawiam się tylko jak to jest z prawidłową eksploatacją hydro. Wg jednej szkoły, płyn wymienia się co 200 kkm, a kontroluje co 30 kkm, inna mówi, że trwałość płynu jest znacznie dłuższa i wystarczą bieżące dolewki.
Jeszcze większe zdziwienie wywołała we mnie instrukcja serwisowa Citroena, nakazująca utylizację niezużytego (nie wlanego) płynu LDS po 2 tygodniach od otwarcia pojemnika. WTF?
http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/2007_c6/c6_page_246_ctrl_mise_niv_fluide_lds.pdf
Za Citroenem nie trafisz, ale przyznaję - lubimy się
Ostatnia aktualizacja: 26.10.2013 11:44:57
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

A odnośnie utylizacji - płyn może być mocno higroskopijny i najnormalniej w świecie się nie nadawać do użytku...
W C5 i HydroActive 3/3+ zastosowano bursztynowy LDS