Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Saab 9-5 Zły » Kupno i początki nowego Saaba







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Saab 9-5
  • przebieg 158 000 km
  • rocznik 2006
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.9 TiD
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1854 razy
Data wydarzenia: 25.02.2014
Kupno i początki nowego Saaba
Kategoria: serwis
Witajcie,

mój Saab nareszcie ma towarzystwo - dołączył do niego młodszy brat, nieco większy, z silnikiem o zapłonie samoczynnym.

Początki zapowiadały się nie łatwo. W aucie wypadał zapłon, trzęsło całym samochodem. W pracy zasugerowali mi abym wymienił silnik (wtryskiwacze ok, pompa ok, no to może coś z kompresją, ale nie było jak sprawdzić, bo nie było potrzebnych narzędzi.

W ramach tego że auto jest niesprawne, mogłem je kupić w bardzo korzystnej cenie.

Auto kupione, bez przeglądu, musiało poczekać tydzień aż się za nie wziąłem.

Wymiana silnika zajęła dwa weekendy. Miała zająć jeden, lecz po wyjęciu jednostki okazało się, że koło dwumasowe jest w rozsypce, a że była niedziela, to części nie idzie kupić.

Silnik otrzymał nowy rozrząd z pompą wody, koło dwumasowe i sprzęgło wraz z łożyskiem oporowym, olej, płyn chłodzący i wszystkie filtry. Musiałem także niestety wymienić chłodnicę wody, którą przedziurawiłem wyjmując silnik.

Niestety po złożeniu auto dalej szwankowało.

Ponieważ pompa i listwa common rail zostały ze starego silnika, padło na nie. Wymiana listwy - nic. Dopiero wymiana pompy dała efekt, więc wstępna diagnoza była błędna.

Z jednej strony dużo roboty, ale z drugiej auto zostało kupione znacznie taniej, niż gdyby było sprawne.

Poza tym wymieniłem termostat oraz płyn hamulcowy.

Auto miało też parę innych ubytków, m.in. brakujący spryskiwacz świateł, niedziałający system wspomagania parkowania, jedno lusterko nie chciało się składać, stacyjka się zacinała, oraz uszczelka w oknie w drzwiach kierowcy się wywinęła.

W tej chwili została już tylko uszczelka (pękła rolka prowadząca, więc po jej zakupie wszystko doprowadzę do stanu używalności) oraz wspomaganie parkowania (trzeba wymienić jeden z sensorów).

Auto śmiga bardzo ładnie, jeszcze parę detali i będzie można zacząć polować na ulepszenia.

Pozdrawiam!
Dodano: 10 lat temu
Powodzenia w dalszym bezawaryjnym użytkowaniu.

Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
Auto, wraz z silnikiem, oraz części, czyli: dwumasowe koło zamachowe, komplet sprzęgła, wysprzęglik, rozrząd z pompą wody, płyn chłodzący i olej, wszystkie filtry, termostat, zawór egr, dwie opony, regeneracja filtra cząstek stałych i pasek osprzętu wyniosły mnie około 12 tys zł. Więc jest to połowa ceny którą trzeba zapłacić za podobne, sprawne auto. Dodatkowo musiałbym wymienić kolektor dolotowy (popsute klapy wirowe), który i tak wleciał z nowym silnikiem.

Ja to traktuję jako coś do nauki, to mój pierwszy samodzielnie wyjęty i wstawiony silnik. Pewnie, że gdyby człowiek od razu sprawdził i wymienił pompę to miałby mniej roboty, bo tylko wymienić dwumasę i sprzęgło oraz kolektor dolotowy i rozrząd, ale to mój pierwszy diesel w życiu i niespecjalnie znam się na diagnostyce.

Grunt że auto jeździ bezproblemowo.
Dodano: 10 lat temu
Kierownice tez przemieniałeś? Zakres prac szeroki, ale dzięki temu jeszcze pojeźszi, a i tak z kasiora jesteś do rzodu.
Dodano: 10 lat temu
Czasu trochę straciłeś, a opłaciło się to choć finansowo? Inna sprawa, że kupno używki to zawsze jakieś ryzyko i płacąc cenę rynkową wcale nie mamy pewności że nie czekają nas jakieś wydatki...
Dodano: 10 lat temu
Kupno tzw okazji czyli auta rozbitego lub uszkodzonego mechanicznie może czasem okazać sie zła inwestycją. Czasem nie da sie oszacować kosztów i zamiast 5 tys zł taniej może być 5 tys.zł drożej.

Powodzenia
Dodano: 10 lat temu
To trochę tak jak by cie oko bolało, a nogę Ci ucięli....
Dodano: 10 lat temu
Diagnostyka była, tylko ze nie trafna. A ja nie będę kupował przyrządów do sprawdzania kompresji by użyć ich jeden raz ;) ale dzięki za mega cenne porady.
Dodano: 10 lat temu
na drugi raz gdy cos bedzie szwankowac wymien dwa kola i choinke zapachowa - zwykle pomaga. :)

wypadajace zaplony w dieslu, ciekawe... generalnie zasada jest taka, ze najpierw sie robi diagnostyke, a dopiero pozniej ewentualnie wymiania silnik, a nie odwrotnie :)

Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl