Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Punto Kropek » Kropek-apetyt na paliwo.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Punto
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1060 razy
Data wydarzenia: 14.08.2012
Kropek-apetyt na paliwo.
Kategoria: obserwacja
Po dwóch latach użytkowania auta można już dokładnie powiedzieć jakie ma zapotrzebowanie na paliwo.Średnie spalanie Kropka na dystansie ponad 20 tys. km wyniosło 6.60 litra /100km,co jest zgodne z moimi oczekiwaniami.Najniższa miesięczna średnia to 6,10 l/100km a najwyższa 7,66.Najwyższe średnie spalanie miało miejsce w lutym 2012r przy dużych mrozach i jeżdżeniu sporo na krótkich odcinkach,oczywiście na zimówkach.Najniższe w sierpniu 2011 ,co dziwne w okresie gdy używa się klimatyzacji. Jeżdżąc bardzo eko można zejść poniżej 6 litrów ale ja zarzuciłem ten styl jazdy,bo korzyści jak zauważyłem to ok 0,5 l/100km a skutki uboczne jak doświadczyłem,szczególnie zimą mogą być przykre.Generalnie wynik powyżej 7 l /100km zdarza się rzadko.Biorąc pod uwagę,że konstrukcja silnika do nowoczesnych nie należy wyniki uważam za zadowalające.W porównaniu do Pandy,którą jeździłem poprzednio spalanie jest wyższe o około 0,4 litra .
Ostatnia aktualizacja: 14.08.2012 09:25:25
Dodano: 13 lat temu
spalanko zadowalające oby tak dalej :)
Dodano: 13 lat temu
Do MARAS68: Nowoczesne nie znaczy dobre jak dla mnie . Myślę , że będziesz zadowolony z tego motoru jak dbasz o niego.
Dodano: 13 lat temu
Do KULAWY:Czas pokaże czy to był dobry wybór.Głównie to zależało mi na trwałości i prostocie więc padło na ten niezbyt nowoczesny ośmio-zaworowiec.
Dodano: 13 lat temu
Dużo dobrych opinii słyszałem o tym silniku (77 KM) .Spalanie na dobrym poziomie - tak trzymać!!!
Dodano: 13 lat temu
Do Rybak1986: Gratuluję szczególnie zimowego wyniku,no ale multiair to nowoczesna jednostka i przystaje do mojego 8-zaworowca jak wół do karety :).
Dodano: 13 lat temu
To moze się dołączę do wątku:) jestem szcześliwym posiadaczem Evo multiair 1.4 105KM. W ramach eksperymentu mierzyłem spalanie cała "zimę" 2011/2012, gdzie "zima" to nie zima właściwa tylko czas od dnia zmiany kół na zimowe (185/65R15) do dnia zmian kół na letnie opony. Średnie spalanie wyszło 6.8 l/100km. Dokladnie taki sam pomiar prowadze teraz na oponach letnich (195/65R16). Spalane średnie 6.7 l/100KM). Przy czym, czy noc czy dzien, czy deszcz, czy slonce klimatronik chodzi. Spalanie zalezy od nogi kierowcy... Aby mieć realne porównanie, musiscie swoim stylem jazdy i na swoich trasach pojedzic innym autem. Ja mialem przyjemność jezdzić evo 1.4 77KM przez kilka dni i spalanie wyszlo 7.3 :)
Dodano: 13 lat temu
Spalanie podobnie jak u mnie :) W miejskich korkach i dyszka może wyjść, a ekstremalny emeryt-driving na trasie da nawet mniej niż piątaka(!) na setkę. Ale przyjemność z jazdy też trzeba mieć więc wiadomo, że cały czas człowiek nie da rady jechać za dziamdziunami bez wyprzedzania :P Ja zauważyłem, że zdecydowanie lepiej słuchać silnika i operować z wyczuciem pedałem gazu niż śledzić wskazania komputera dotyczące śpalania chwilowego.

PS. Moje Seicento paliło średnio 5,8 l benzyny na setkę a gazu 7 litrów i więcej :)
Dodano: 13 lat temu
Do Kropkojezdzca: Własnie o to chodzi aby znaleźć ten złoty środek :)
Dodano: 13 lat temu
Właśnie co do tego ecodrivingu macie racje, za niskie obroty absolutnie nie są eco. Mam ten sam silnik 1.4 8V i jesli próbuje jezdzic do 2-2.5 tys obrotów to spalanie nie jest za duże ale dynamiczność żadna. Natomiast gdy wkrecam go do 3tys to dynamika bardzo sie poprawia (zaczyna ciągnąć dopiero od 2.2tys) a spalanie takie same.
Dodano: 13 lat temu
Nawet Ktopek pić musi.
Dodano: 13 lat temu
Do MaArek77: Ale Multiair to nie Turbo .Ja osobiscie takim jeździłem i dlatego wiem,że pali mniej od mojego.Uważam,że ten własnie silnik(multiair 1,4) to taki złoty środek pomiedzy zwykłym 8V a multiair turbo,który rzeczywiscie dużo pali ale ma za to ponad 130 koników i zbiera się bardzo żwawo.Natomiast 900 twinair turbo,który miał tak mało palić w mieście w moim osobistym teście spalił prawie tyle co mój .
Dodano: 13 lat temu
Do MARAS68: No staruszek ale kolego nie wierz że silniki bendzynowe turbo pala mało, szczególnie w miescie, spokojnie 1,5 litra więcej od danych katalogowych.
Owszem jest moc i duzo niutonometrów ale chce sie jeżdzić a dynamika potrzebuje paliwa.
TSI wcale nie palą mało
Dodano: 13 lat temu
Do MaArek77: Właśnie 1,4 multiair który ma trochę ponad 100koników pali mniej od mojego o jakieś 0,5 litra .Mój to już konstrukcyjnie staruszek.
Dodano: 13 lat temu
Wynik 6-6,5 litra jest ok. Tak do siedmiu mozna sie nie martwić, chociaż to nie auto kompaktowe.Klasa wyżej powinna mieścić sie w "siódemce" średnio aby było ok - według mnie na dziesiejsze paskarskie ceny paliwa i nasze portfele.

Aż boję się ile takie Punto pali z silnikiem 90 konnym (najbardziej optymalnym i dynamicznym, nie za słabym) a o odmianach powyżej stu to szkoda gadać.
Dodano: 13 lat temu
Do wer1207: Oczywiscie masz rację.Ten silnik ,który mam lubi wysokie obroty.Z czasem nauczyłem sie z tego korzystać a spalanie praktycznie pozostało bez zmian.Od czasu do czasu trzeba go trochę przepalić szczególnie zimą aby się nie zatykał ;)
Dodano: 13 lat temu
Do MARAS68: raczej bym stawiał na za niskie obroty silnika, ecodriving nie zawsze jest taki eco. Mi pomaga komputer pokładowy; na nim widzę, że lepiej jechać np. na czwórce i obroty powyżej 2k niż na piątce i obroty poniżej 2k.
Niskie obroty więc nie są 'eco'.

Pozdro.
Dodano: 13 lat temu
Do FranzMaurer: Jak dla mnie to najekonomiczniejsza była m Panda,często srednia miesięczna wychodziła mi poniżej 6 litrów w cylku mieszanym.
Dodano: 13 lat temu
Do panda05: W tej chwili różnica dokładnie taka sama jak 2 lata temu około 7 tyś
Dodano: 13 lat temu
Do MARAS68:
Przemieszczanie się po mieście bądź na krótkich dystansach nie wpływa zbyt korzystnie na ekonomię spalania... A uzupełniając moją poprzednią wypowiedź, to Seico też miałem 0.9, Stilo 1.2, a Bravo 1.4 :).
Dodano: 13 lat temu
Do sliweczka1979:
Jazda w trasie, stąd ten wynik :).
Dodano: 13 lat temu
Do MARAS68: bo to jest dużo na aucie tej klasy, ale teraz chyba nie co tańszy jest???????
Dodano: 13 lat temu
Do panda05: Kiedy kupowałem swojego Kropasa to różnica w cenie między moim ośmiozaworowcem a multiairem to było 7 tyś zł.Jak dla mnie to było bardzo dużo.
Dodano: 13 lat temu
Do MARAS68: no właśnie, bo pewnie pierwszy właściciel który kupi go w salonie będzie się nim cieszył ale już kolejni właściciele mogą mieć problemy z elektroniką i tak dalej ale to się okaże za kilka lat;)
Dodano: 13 lat temu
Do panda05: Tylko czy nas będzie stać na te wszystkie wynalazki,które wytrzymałością to raczej nie będą grzeszyć.
Dodano: 13 lat temu
Do wer1207: Błąd naprawiony.Dzięki za zwrócenie uwagi.
Zimą było tak: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/fiat-punto/awaria-kropek-zamarzl-17100/
Dodano: 13 lat temu
Do MARAS68: no to tylko napawa optymizmem co do tego czym będzie się poruszać w najbliższej przyszłości;)
Dużo mocy i oszczędnie[jezyk]
Dodano: 13 lat temu
To normalne, że spalanie zimą jest wyższe. Zastawiania mnie czy zimniejsze (gęstsze) powietrze zimą też się do tego przyczynia. Ale napisz co tam się stało w zimie.

ps. coś takiego jak 'tyś' nie jest skrótem od 'tysiąc'.A Tyś tak napisał.
Dodano: 13 lat temu
Do panda05: Trzeba pamiętać ,że to zwykła 8 zaworówka o dość leciwej juz konstrukcji.Kumpel ma 1,4 multiair 100KM i pali mu około 0,4 l/100km mniej od mojego.
Dodano: 13 lat temu
Do FranzMaurer: Moje seicento 900 paliło troszkę powyżej 6 litrów dlatego jak sie przesiadłem do Pandy 1250 to byłem miło zaskoczony spalaniem ,bo było minimalnie niższe.
Dodano: 13 lat temu
Do sliweczka1979: ciężko się zamknąć w sajku w okolicach 5;)
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
47 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl