Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Alfa Romeo MiTo Rakieta vel MiTozaur
»
Kozaczki na zimę
Wpis w blogu auta
Alfa Romeo MiTo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 863 razy
Data wydarzenia: 18.10.2011
Kozaczki na zimę
Kategoria: inne
Zgodnie z wcześniejszym planem autko będzie zimą stykać się z podłożem za pośrednictwem obuwia firmy SAVA, model Eskimo HP, rozmiar 195/55 R16 (póki co nie stać mnie na drugi komplet stalówek, że o aluskach nie wspomnę...), indeks prędkości - 87 H.
Idę po browarka, trzeba chyba zadbać o to by się dobrze sprawowały, nieprawdaż?
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Zgadzam się z Tobą, miałem napisać to samo. Opony trochę szerokie jak na 78 KM, a już szczególnie jako zimowe.
Co innego tuning - gdzie użytkownik sam tego chce, a co innego fabryka, gdzie ogumienie powinno być dobrane kompromisowo z uwagi na właściwości jezdne, zużycie paliwa i osiągi danego samochodu....Wałkuję tak temat z uwagi na to, że dobitnie go przerobiłem na Civicu 1.8 - co oni nie mają toru testowego i nie czuli, że auto nie idzie na 225 R17 i jak męczy się na VI-tce na tych kołach ?Nie robili pomiarów przyspieszeń, elastyczności, zużycia paliwa ? Nie wierzę....po prostu mieli to w dupce i pakowali, pakują i będą pakować coraz większe koła
Ostatnio był tu artek bodajże o jakimś stuningowanym Audi z felgami w rozmiarze... 20 czy nawet 22" - to jest dopiero lans, nie?
Prawdę powiedziawszy po tym trendzie producentów montowania ogromnych, drogich kół w autach o małych mocach widzę gdzie mają ekologię, a co jest priorytetem - biznes, biznes i tylko biznes - sprzedaż drogich opon, które wcześniej montowano tylko w silnych, mocnych maszynach.....inaczej tego nie tłumaczę, no chyba że jeszcze mydlą oczy wyglądem....ale nic więcej....innego sensu w tym nie widzę....
No właśnie człowiek jest uwięziony niejako przez producenta....przerabiałem temat na Civicu 1.8 140 KM, który też ma za szerokie gumy fabrycznie...225/45 R17....jak założyłem stalówki z zimówkami Klebera 205/55 R16 wydawało się że auto straciło 100 kg, albo zyskało 20 KM i kilkadziesiąt NM......w ogóle nie poznawałem auta, jakby to był totalnie inny samochód, znacznie zadziorniejszy, o niebo bardziej dynamiczny i na dodatek mniej palący.....dopiero w tym roku, gdy zmieniłem letnie na Good Year Efficient o mega-niskich oporach toczenia szerokość 225 jest w miarę porównywalna do 205, choć jeszcze ciężka felga 17 " bruździ......
Nie tylko o komfort chodzi, ale i opory toczenia - osiągi, spalanie....uważam, że do takiego silnika to maks. np 175/60 R15 powinno być fabrycznie.....wiem, że wygląd, no i względy takie, że zbyt drogich dużych opon mają zapewniony....ale z drugiej strony jakiś kompromis powinien być...a nie wrzucać 195/55 R16 do małego autka o mocy 78 KM, jeszcze w dzisiejszych czasach, gdy auta znacznie przytyły.....kiedyś sensowniej fabrycznie dobierano opony....co do właściwości jezdnych to przy 78 KM spokojnie szerokość 175 wystarczy.....a i spalanie by spadło o ok. 0,5 l na 100 km.......
Mogłeś kupić spokojnie zimówki 185/60 R16 T - taniej i lepiej