Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 6 GG LF » Konserwacja podwozia czyli poprawiamy fabrykę ...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 6
EL
Jeździ: Mazda 6 GG LF
Wcześniej jeździł: Opel Astra, Mazda 626 GF FP
  • przebieg 82 400 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0 MZR
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 11086 razy
Data wydarzenia: 10.11.2010
Konserwacja podwozia czyli poprawiamy fabrykę ...
Kategoria: serwis
Auto wróciło po dwóch dniach z warsztatu, gdzie wykonano konserwację podwozia, nadkoli i innych elementów podatnych na rdzewienie (Mazda nie jest prymusem, jeśli chodzi o zabezpieczenie blach).
Warsztat rozpoczął robotę od dokładnego umycia/oczyszczenia spodu samochodu, potem kilka godzin suszenia (włącznie z użyciem dmuchawy), następnie specjalnym podkładem wiążącym rdzę pokryto miejsca, gdzie pojawił się niechciany nalot. Po wyschnięciu podkładu nałożono wzgl. wtryśnięto środki serii Valvoline Tectyl. Na koniec mycie karoserii.

Oczekuję, że zabezpieczenie wytrzyma trzy sezony zimowe. Po 12 i 24 miesiącach pojawię się w warsztacie na przeglądach gwarancyjnych i w razie stwierdzenia wad w zabezpieczeniu będą wykonane poprawki.

Przy okazji: Pierwotnie planowałem konserwację we wrześniu, ale akurat auto było cały czas w użyciu i termin w warsztacie przepadł. Polecam wykonanie takich operacji przy wysokich temperaturach otoczenia (lato, wczesna jesień), ponieważ po umyciu wzgl. nałożeniu podkładu łatwiej wysuszyć auto, a dodatkowo konserwowane powierzchnie w wyższej temperaturze lepiej "przyjmują" nakładane specyfiki. Jeśli chodzi o porządne środki do konserwacji, to ustaliłem, że jednymi z najlepszych są produkty Valvoline i Noxudol. W PL popularny jest Bitex, tańszy, ale wyraźnie gorszy.
Ostatnia aktualizacja: 10.11.2010 23:48:08
Dodano: 9 lat temu
Ja zabezpieczałem swój samochód w Auto Mix (łódź) i jestem mega zadowolony z ich usług. Auto jeździ już od kilku lat i nie ma na nim ani grama rdzy :)
Dodano: 11 lat temu
Do gumisKA:
To była reklama ...
Dodano: 11 lat temu
A gdzie robiłeś? Bo ja podobnie, czyli również bardzo dokładnie miałam wykonywaną konserwację w Warszawie przy liwskiej2. Nie wiem, czy to ten sam serwis, ale metody wykonywania zabezpieczenia bardzo podobne. Tu opis do tego, który wykonywali u mnie: http://sztukawyciszania.pl/antykorozja
Dodano: 12 lat temu
I po konserwacji. Firma zrobiła na mnie dobre wrażenie. Pytali czy mi się spieszy czy ma być solidnie. Jak odpowiedziałem, że nie spieszy mi się aż tak to powiedzieli - "no to odbiór dopiero jutro". Jednego dnia go dokładnie wymyli ciśnieniowo, przez noc sobie sechł w hangarze a na drugi dzień robota. Zdecydowałem się na kompletne zabezpieczenie (wszystkie profile zamknięte, w tym drzwi, klapy itp. wszystkie spawy, łączenia itp) - Valvoline, do tego cały spód obsmarkany masa bitumiczną (nie kapie, nie kruszy się - na firmowym parkingu ani plamki :D). A jak przyszedłem to facet mówi "ooo jeszcze z godzinka zejdzie", a wyglądało na skończone. Patrze a on jeszcze każdą uszczelkę przy drzwiach czymś psikał a potem jeszcze czym innym przecierał, wszystkie kanaliki udrożnione, a na dodatek (co mnie miło zaskoczyło) samochód kompletnie umyty i wytarty do sucha, łącznie z myciem tapicerki, ogólnie wnętrza i szyb (nawet dywaniki były ładnie umyte i zakamarki kołpaków). No po prostu polecam! Zobaczymy po zimie :)
Dodano: 12 lat temu
Do oscyp:
Ważne, żeby przy zabezpieczeniu nie zaczopowali na nowo otworów odpływowych w progach :).
Dodano: 12 lat temu
a ja zapisałem się na przyszły tydzień na Roosvelta na kompletne zabezpieczenie. Głównie dlatego, że po "wielkiej wodzie" na przełomie lipca/sierpnia w Łodzi dosłownie wylałem pół wiadra wody z progów...
Dodano: 12 lat temu
a ja zapisałem się na przyszły tydzień na Roosvelta na kompletne zabezpieczenie. Głównie dlatego, że po "wielkiej wodzie" na przełomie lipca/sierpnia w Łodzi dosłownie wylałem pół wiadra wody z progów...
Dodano: 12 lat temu
Nie tylko 6-tka ale też 3-ka w niektórych egzemplarzach miewa te same blacharskie niespodzianki, moja już miała poprawki i dodatkowe zabezpieczenie w newralgicznych punktach, pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Miałem to zrobić w byłej VB, ale sprzedałem. Ze względu że nie przewiduje się następcy Signum (w Insigni mało miejsca z tyłu) będę musiał zabezpieczyć Zielonego Smoka. Corsę już olewam, stara jest.
Dodano: 13 lat temu
Do morone:
U mnie spód miał w zasadzie kilka plamek rudej. Zrobiłem tę konserwację przede wszystkim ze względu na nadkola. Tzn. też są niby w idealnym stanie, ale wiadomo, ruda w tym miejscu potrafi baaardzo gwałtownie zaatakować i po pół roku od pierwszej oznaki jest tragedia. Potem darcie do gołej blachy, jakiś ocynk lub mini reparaturki, malowanie itp., a cała historia kończy się wydatkiem przynajmniej półtora kawałka ... Plus modlitwy, że nie było nawrotu choroby. Najbardziej dziwi mnie w tym wszystkim to, że taki masowy problem, który dotyczy nieprzerwanie modeli od roku 1997, nie został rozwiązany nawet w poliftowych GG/GY.
Dodano: 13 lat temu
Do depe74:
No fakt, tragedi nie ma.
Nadkola, typowa choroba 6tek I generacji, są zdrowe..
Ale Kolega-Mechanik gdzieś tam pod spodem Rudego wywęszył, tak że kiedyś się za niego wziąść będzie trzeba ;)
Dodano: 13 lat temu
Moja Avensis dopiero w tym roku pozna polskie drogi zimą - dotąd jeździła we Włoszech. Mam nadzieję, że dobrze to zniesie... :)
Dodano: 13 lat temu
@Nortonn: ul Mimozy 35, normalnie kosztuje to tyle co u lysego, czyli 400 zł (standardowy preparat nazywa się chyba CSV), u mnie zwyżka 150 zł za Valvoline. Robią jeszcze na Roosvelta, podobne ceny.
@Morone: A może spód auta w nieskazitelnym stanie i nie miałeś odpowiedniej motywacji ;). Mnie w zimę zdarza się jeździć po terenach, gdzie samorządy mają chyba dostęp do taniej soli, sypią na maksa, coś niesamowitego ...
Dodano: 13 lat temu
Ja, jak lysy, szykowałem się, szykowałem, ale jakoś nie dojechalem
W przyszłym roku...
Dodano: 13 lat temu
Ja tez sie wybieralem Toyka w tym roku, ale jakos nie dojechalem:( U mnie taki zabieg kosztuje okolo 400 zl.
Dodano: 13 lat temu
Madzia długo pozostanie w świetnej kondycji ;) Pochwalisz się gdzie można wykonać taką operację? Jestem ciekawe ile taka czynność by kosztowała przy moim autku a z pewnością przyda mu się. Pozdrawiam i szerokości ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl