Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta
»
Konserwacja komory silnika, nadkoli przednich, układ kierowniczy, układ wydechowy
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 7366 razy
Data wydarzenia: 08.08.2011
Konserwacja komory silnika, nadkoli przednich, układ kierowniczy, układ wydechowy
Kategoria: serwis
Czynności:
Komora silnika, nadkola przednie:
Mycie Karcherem z użyciem odpowiednich środków--> czyszczenie miejsc skorodowanych (nie było ich prawie wcale)--> potraktowanie odrdzewiaczem --> w razie potrzeby Hammerite -->2 warstwy preparatu do konserwacji podwozi.
Rok temu wykonałem ponadto konserwację podwozia w praktycznie ten sam sposób, nie było mowy o nakładaniu baranka na Rdzę!
Układ kierowniczy, napędowy, zawieszenie:
- Czyszczenie, rozbiórka przekładni kierowniczej, nowy smar, kasacja luzów.
- Konserwacja wachaczy przednich, wymiana tulei, sworzni.
- Konserwacja drążka stabilizatora, wymiana gum i tulei.
- Wymiana kompletnych drążków kierowniczych (drążek+ śruby+ końcówki).
- Czyszczenie, konserwacja półosi napędowych, wymiana przegubów wewnętrznych i zewnętrznych.
Układ wydechowy:
- Wymiana tłumika środkowego
- Wymiana gum mocujących i opaski tłumika tylnego
- Wymiana uszczelek za kolektorem i przed katalizatorem
Części wymienione:
Układ kierowniczy, napędowy, zawieszenie:
- Drążki kierownicze (Febi)
- Śruby rzymskie drążków kierowniczych (Febi)
- Końcówki drążków kierowniczych (Febi)
- Tuleje wahaczy przednich [komplet] (Febi)
- Sworznie wahacza (Febi)
- Końcówki drążka stabilizatora (Delphi)
- Gumy stabilizatora (Febi)
- Przeguby wewnętrzne i zewnętrzne (Metelli)
Układ wydechowy:
- Uszczelki układu wydechowego (Bosal)
- Tłumik środkowy
- Gumy mocujące (Bosal)
Inne:
- Filtr paliwa (Filtron)
- Osłona pod silnik
Ostatnia aktualizacja: 16.02.2012 11:40:08
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
4
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Do majcher836: Bez tej osłony pod silnikiem nie mógł bym spokojnie spać po tym wcześniejszym odpicowaniu
Co do kosztów to konserwacja kosztowała więcej pracy niż pieniędzy, chyba że pytasz o remont silnika? W tym przypadku zestawienie kosztów pojawi się jak będzie dało się pisać w nowym dzienniku kosztów bo narazie lipa;/
Do And1WT: Do Hammerite mam zaufanie ponieważ jak narazie mnie nie zawiódł
Do mamlecz: Ja szczerze polecam taką osłonę. Poprzednio auto było bez niej i zdecydowanie większa ilość brudu przedostawała się do komory silnika. Dodatkowo jest to ochrona przed bezpośrednim kontaktem wielu metalowych części z wodą, brudem np. mechanizm zmiany biegów nie dostaje już tyle brudu i nie zużywa się tak mocno. Rama jest dobrze osłonięta i kamienie w nią nie uderzają bezośrednio i nie niszczą konserwacji. Dużym plusem jest również dodatkowa osłona paska alternatora- nie zdaża się teraz jego ślizganie w przypadku wjechania w kałużę.
Podsumowując trochę brudu się przedostaje, ale wg mnie jest to góra 20-30% bez osłony. Problemów z niższym podwoziem w związku z osłoną nie odnotowałem.
Maglownica -
Tak to wiadomo co się ma.
Tylko nie wiem czemu użyłeś Hammerite. W tej cenie są o wiele lepsze środki.
ile cie to wszystko wyniosło?