Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo Poli :) » Koniec testowania Vervy,czas na V-Power







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
  • przebieg 16 769 km
  • rocznik 2009
  • silnik 1.6 TDI-CR DPF
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 12941 razy
Data wydarzenia: 04.11.2010
Koniec testowania Vervy,czas na V-Power
Kategoria: obserwacja
Witam
Zacznę może od tego iż postanowiłem zmienić rodzaj paliwa jaki zawsze tankowałem do swojej Poli. Wybór padł na stację Shella a paliwo najlepsze jakie mają czyli V-Power. Troszkę przeraziła mnie cena paliwa 4,87/litr to o całe 30 gr więcej niż na tankowanie Vervy. Jednak coś mnie podkusiło i postanowiłem spróbować czegoś innego.

Od razu zostałem mile zaskoczony, ponieważ podszedł do mnie miły starszy Pan, który stwierdził że za mnie wykona wszystkie czynności. Oczywiście nie obyło się bez zachwalania tegoż paliwa jakież to ono nie super, że mniej się zużywa, lepsze dla silnika i takie tam cuda na kiju;)
Przez cały proces tankowania gawędziłem se tak z tym Panem i nawet miło i śmiesznie było. Niby to paliwo prosto z Niemiec najwyższej jakości bez jakiś tam uszlachetniaczy i innej chemii.:) Oczywiście wszystko potraktowałem z dużą rezerwą bo i tak wszystko zweryfikują kolejne tankowania jak i same autko.A wracając z kasy do auta zobaczyłem że mi ten Pan nawet szyby umył :) Normalnie już polubiłem tą stację.

Jednak wracając do sedna tego wpisu. Sama Verva jest paliwem naprawdę dobrej jakości. Osiągałem na niej świetne spalanie. Autko dynamicznie przyspiesza a motor kulturalnie i cicho pomrukiwa. Nie mam narazie jakiegoś wyznacznika aby porównać oba paliwa. Muszę poczekać do kolejnych 3-4 tankowań V-Powera by to dokładnie sprawdzić.

W obu stacjach dystrybutory sa dobrze skalibrowane. Kolejny raz wlałem 43 l ropy. Pokonałem dystans 852 km co daje średnią 5l/100km

Tak więc poraz kolejny mój portfel został odchudzony o dokładnie 209 zł:)

Poniżej przedstawiam charakterystykę obu paliw:


Verva ON

Paliwa najnowszej generacji verva zostały stworzone z myślą o poprawie warunków pracy silnika w różnych warunkach atmosferycznych i przy zmiennym obciążeniu. Podwyższona zawartość dodatku myjącego zapewnia utrzymanie w czystości układu dolotowego, a wręcz pozwala na wyeliminowanie osadów powstałych podczas stosowania wcześniej paliwa nieznanego pochodzenia.

Paliwa verva są produkowane ze starannie dobranych komponentów, których jakość kontrolowana jest w sposób ciągły na każdym etapie produkcji w nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie rafinerii w Płocku.
Spełniają rygorystyczne wymagania europejskie dla paliw z grupy tzw. "bezsiarkowych" - zawartość siarki poniżej 10 mg/kg, które mają obowiązywać dopiero od 2009 roku.

Verva ON to produkt szczególne zalecany do samochodów osobowych, wyposażonych w nowoczesne silniki Diesla z pompo-wtryskiwaczami jak również z systemem typu "common rail".

Podwyższona liczba cetanowa oleju verva (55 wobec standardowego 51) poprawia właściwości eksploatacyjne pojazdu - ułatwia rozruch i obniża temperaturę pracy silnika.

Zastosowane specjalne dodatki smarne w verva ON zmniejszają zużycie paliwa i przyczyniają się do wydłużenia okresu bezawaryjnej eksploatacji pomp w układzie wtryskowym.

Verva ON wpływa korzystnie na żywotność silnika, zwiększając mechaniczną trwałość jego elementów (cylindrów, tłoków, pierścieni i zawarów).
Poczuj moc nowego oleju napędowego verva!

Dodatki uszlachetniające zastosowane w oleju napędowym verva ON:

* czyszczące - zapewnienie utrzymania czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminacja osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
* antykorozyjne - zabezpieczenie silnika przez obniżenie korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
* przeciwutleniające - ochrona przed degradacją i zapewnienie wysokiej stabilności paliw podczas przechowywania.



Shell V-Power Diesel

Stworzony, aby skutecznie oczyszczać silnik.
Shell V-Power zawiera silnie działające składniki czyszczące, które nie tylko zapobiegają powstawaniu osadów w układzie wtryskowym, ale również usuwają już istniejące zanieczyszczenia pozostawione przez inne paliwa. Paliwo Shell V-Power Diesel aktywnie oczyszcza wtryskiwacze w Twoim samochodzie, poprawiając tym samym efektywność procesu spalania i zapewniając więcej mocy na dłużej.
Wyjątkowa technologia paliwa syntetycznego z gazu ziemnego - GTL.

Shell V-Power Diesel to pierwsze i jedyne paliwo wyczynowe, które zawiera przełomową technologię syntetycznego paliwa z gazu ziemnego (GTL - Gas-To-Liquid). Paliwo GTL uzyskuje się z gazu ziemnego, co zapewnia doskonałą jakość zapłonu i wyjątkową czystość, a tym samym lepsze i czystsze spalanie. Shell jest liderem w pracach rozwojowych nad tym specjalnym składnikiem paliwa. Produkty spalania GTL są bezbarwne, bezzapachowe i praktycznie nie zawierają siarki.
Wysokosprawne silniki wysokoprężne potrzebują wielokrotnego wtrysku paliwa do komory spalania w ciągu każdej sekundy. Paliwo dostarczane jest za pomocą skomplikowanego i precyzyjnie działającego układu wtryskowego do silników wysokoprężnych. Zwykły olej napędowy może pozostawiać zanieczyszczenia, które osadzają się na wtryskiwaczach nowego silnika. Takie osady utrudniają prawidłowy przepływ i rozpylanie paliwa, co zmniejsza skuteczność spalania i powoduje straty mocy.

Stworzony, aby czyścić Twój silnik

Paliwo Shell V-Power Diesel zawiera specjalne składniki, które nie tylko zapobiegają powstawaniu osadów, ale również usuwają już istniejące zanieczyszczenia. Tym samym Shell V-Power Diesel przywraca silnikowi moc, którą utracił z powodu osadów, i pomaga utrzymać optymalne osiągi jednostki. Paliwo Shell V-Power Diesel aktywnie oczyszcza wtryskiwacze w Twoim samochodzie, zapewniając lepsze spalanie na stałe.

Dodano: 13 lat temu
[car]
Dodano: 13 lat temu
Hej,

Ja właśnie zamieściłem w moim dzienniku pokładowym, króciutkie podsumowanie używania Shell V-Power Racing w moim Polo. Bez rewelacji. Wracam do E95. :)
Dodano: 13 lat temu
A jakie paliwo zaleca w przypadku VW Polo instrukcja? Jeśli 95-tkę, to paliwo o wyższej liczbie oktanowej może wręcz zaszkodzić silnikowi (w perspektywie długofalowej). Jest za "suche" i wbrew pozorom mniej kaloryczne (więcej oktanów w tym przypadku nie da większego pałera). Dodatkowo lepiej wypłucze kieszeń, dając w zamian jakieś nędzne oszczędności w zużyciu ON.
Charakterystyka obu paliw mnie lekko rozbawiła, marketingowe bla bla, które jednak na pewno u niejednego wywoła bardzo fajny efekt placebo i pozwoli stwierdzić, że silnik pracuje z większą kulturą ;).

BTW: Znam człowieka, który ma starą Mazdę przystosowaną do paliw typu Verva, V-Power itp. Ma obiektywny test na sprawdzenie jakości tych paliw. Ponieważ auto jest w kiepskiej kondycji, na paliwach typu Verva i BP Ultimate zapala mu się kontrolka spalania stukowego. Jedynie V-Power daje radę.
Dodano: 13 lat temu
Ciekawy wpis, co do starszego pana, to osobiście mnie gościu tam drażni trochę :)
Dodano: 13 lat temu
Shell jest trochę za drogi wg mnie a szeroko pojęty komfort jazdy porównywalny z Vervą czy Ultimate'm. Pewnie każdy silnik inaczej "znosi" różne paliwa. Poza tym jakoś lepiej się czuję lejąc "lepszego" diesla a koszt przejechania 100km jest raptem o 60gr większy niż na zwykłym ON (wg statystyk OC, pewnie tak naprawdę to wychodzi taniej, bo ceny się zmieniają itd.)

Do Burdoror: wpis dotyczy diesla, z benzyną to zupełnie inna "bajka".
Dodano: 13 lat temu
Hm to ja testuję już od 10kkm;-) Pierwsze 7,5kkm w kilka miesięcy był sam bioester (ultra eko bo to w 96% czysty roślinny olej!) i teraz z ultimate ON skaczę do V-powera... Obecnie jest ultimate po dwóch do pełna v-powera poprzedzonych dwoma do pełna ultimate... niby wcześniej wydawało się, że v-power lepszy ale skłaniam się teraz jednak do ultimate. Jest jeszcze pół zbiornika (jakieś 35L) i ponownie wleję v-power i to koniec testów.
A najlepsze ON jakie wlałem do tego auta (przez 33kkm w PL) to wracając z Pragi, pod Pragą, miesiąc temu... po 5,3zł ale przybyło 100Nm momentu;-)
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: Ja cały proces tankowania miałem na oku aż do zamknięcia wlewu tylko teraz ktoś mnie w tym przypadku wyręczył:)
Dodano: 13 lat temu
fajny wpis. jestem ciekaw wyników. a co do tego pana który tankował Ci samochód. nie jestem jakoś do nich przekonany. zawsze odpowiadam że potrafię sam sobie zatankować. jestem uprzedzony do tych ludzi przez pewnego pana na Statoilu. podszedł facet, spytał za ile, powiedziałem że do pełna i kazał iść do kasy. po przyjściu podziękowałem i odjechałem. po kilkudziesięciu kilometrach gdy dojechałem do celu okazało się że ani nie zamknął zatrzasku,ani nie wkręcił korka. tego samego dnia tamtędy wracałem. owy facet stwierdził że on nie jest od wkręcania korków, tylko od tankowania! powiedziałem jemu i jego kierownikowi co o nich myślę i już więcej na Statoilu nie tankuję. kij im w oko. pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Ja od roku testuje 4 stacje: Benzina (Polski Orlen) - Verva100, OMV - Carrera 100, Shell - Vpower Racing i Agip - Natural 98.
Wnioski:
Verva - zamula mi samochod, rwie na niskich obrotach (korki)
OMV - switenie ciagnie, wiecej pali (o 1,5l/100km)
Shell - Najlepsza - malo pali, ciagnie rewelacyjnie.
Agip - dobrze na wysokich obrotach, w korkach, na malych - rwie (podobnie jak Verva).

Wniosek - Najdrozej znaczy w tym przypadku najlepiej. Ale jak spobie podliczylem roczne koszty, zdecydowalem sie na stale na OMV. Pali wiecej, jednak w skali roku i tak wydaje znacznie mniej, niz na Shell'u.

Njalepsza benzyna, jaka dotej pory tankowalem (nie liczac krajow na zachod) to BP Ultimate98. Niestety nie dostepna jest w CZ. Nie dosc, ze nie droga, to samochod malo pali (najmniej z wszystkich testowanych w CZ i PL) i swietnie sie zachowuje.
Dodano: 13 lat temu
V-Power Diesel polecam dobre paliwo Pozdro :)
Dodano: 13 lat temu
dzięki za ten wpis. przekonałeś mnie do tego typu eksperymentu, jak już nie będę na LPG. Po eksperymencie, podzielę się uwagami. Z tego powodu, w Twoim wpisie, brak mi wniosków końcowych, ale na to jeszcze za wcześnie.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl