Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra ASTERIX » Komputer pokładowy, kombinacje i inne warjacje...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 158 900 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.9 CDTI ECOTEC
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 25607 razy
Data wydarzenia: 25.07.2011
Komputer pokładowy, kombinacje i inne warjacje...
Kategoria: obserwacja
Po tym jak w moim ostatnim samochodzie, czyli Cytrusie miałem na wyświetlaczu na podszybiu na stałe włączone dane dotyczące spalania chwilowego nauczyłem się, że jazda z prędkościami wyższymi nie zawsze się opłaca, no chyba, że ewidentnie zbawi Cię te 10 min, o które będziesz szybciej na miejscu...

W każdym razie stwierdziłem, że muszę mieć Komputer Pokładowy w moim ASTERIXie, w skrócie BC...

Po wejściu w BC przed operacją był tylko TIMER, szybka weryfikacja wiedzy na różnych forach i jest pozytyw, da się...

Pierwsze pytanie przy okazji akcji chłodnica i klakson w ASO od razu ścięło mnie z nóg...Pan z rozbrajającą szczerością, ma Pan CarPas? Mam, to możemy spróbować, koszt 300 zł, pomyślałem CHYBA TY!!!

Kolejne poszukiwania, no i da się za 40 zł, trzeba podjechać...

Podjechałem, lekkie kombinowanie i dosłownie po 5 minutach miałem już odblokowany BC, dowiedziałem się przy okazji, że filtr DPF wypalał się 720 km temu, że jest teraz na poziomie 86% nasycenia, że przebieg który mam obecnie, czyli lekko pod 160 tys. km jest realny i prawdziwy i że mam moduł REC w swoim aucie i wreszcie, że jest 5 różnych wariantów włączenia świateł dziennych w mojej Astrze...a teraz po kolei słów kilka na te powyższe informacje...

1. BC - odblokowanie banalnie proste, trwa 5 min, włączasz magiczny sprzęt o nazwie OP-COM, wchodzisz w odpowiednie miejsce, przestawiasz KOD o jeden wyżej i już masz zakładki BC 1 i BC 2, oczywiście zależy to również od Twojego Wyświetlacza, których do ASTR było montowanych 4 rodzaje:
CID kolorowy
GID bursztynowy, monochromatyczny, najbardziej rozbudowany
BID j/w ale prostszy
TID j/w ale najprostszy z mozliwych,

ja miałem GID, czyli ten dobry i zdatny do wyświetlania danych; Opel generalnie w większości ASTR jak sądzę ładował BC ale zblokowany, więc gdy ktoś wybierał przy zakupie BC to diler pobierał chyba 500 zł za aktywację i tak w prosty sposób można zaoszczędzić trochę grosza...

Nauczyłem się również lekkiego EcoDrivingu, bo jednak magiczna suma spalania 26 litrów/100 km w mieście i średnie ze 120 km 9 litrów (jazda po mieście Wrocław) drażni oko i sprawia, że trzeba cisnąc troszku mniej na pedał gazu i celniej dobierać przełożenia...

2. FILTR DPF - sprawdzając nasycenie DPF-a dowiedziałem się, że mój styl jazdy jest całkiem miły mojej Astrze, więc chyba o to chodzi, odblokowanie BC pozwoliło mi kontrolować jeszcze ewentualne wypalanie filtra w jeździe miejskiej i tak się stało podjechałem sobie pod lotnisko i w oczekiwaniu na pasażera już miałem gasić silnik, a tu patrze na spalanie chwilowe 5 litrów/godzine, aha myślę, czerwona lampka, nie gasimy silnika tylko w drogę, że było trochę czasu przegoniłem auto po okolicznej autostradzie A8, po powrocie pod lotnisko, spalanie się unormowało, kolejne podpięcie pod OP-COM pozwoliło mi się dowiedzieć, że filtr wypalił sadzę prawidłowo,...udało się również mi dowiedzieć, że na daną chwilę parametry silnika są w normie i nie mam się o co martwić, oraz że nie ma żadnych błędów...

3. REALNOŚĆ PRZEBIEGU - gdzieś kiedyś jeszcze przed zakupem szukałem możliwości sprawdzania realności przebiegu w Oplach, dowiedziałem się, czytając i dyskutując na jednym z for internetowych, że w Oplach, a dokładniej w Astrach są jakby dwa liczniki, wyświetlaczowy na desce i drugi na pompie. Wartości tych liczników jeśli przebieg jest prawdziwy różnią się nieznacznie, U MNIE RÓŻNIŁY SIĘ O OKOŁO 600 KM, gdyby były identyczne wtedy przebieg może być kręcony, tak więc cieszy to, że można swobodnie sprawdzić sobie parametry...

4. MODUŁ REC i światła dziennie - REC czyli taki moduł komfortu, jak skłamię proszę poprawić, odpowiedzialny za światła, podpinanie haku, lusterko fotochromatyczne i także światła dziennie i ich programowanie, generalnie jeśli w aucie jest REC jest 5 różnych sposobów ustawienia świateł dziennych, jak go nie ma tylko 3, ja testowałem przez 2 dni światła dzienne, ale doszedłem do wniosku, że lepiej będę polegał na mojej mózgownicy i pamięci, bo kiedyś się zapomnę w innym aucie bez automatycznych światełek i będzie problem...tzn. mandat;)

Generalnie można uznać, że interfejs diagnostyczny o nazwie OP-COM to bardzo przydatna sprawa i nie zawsze warto iść do ASO i płacić jak za zboże...można przy odpowiednich umiejętnościach samemu ustawić sobie w zakładkach Radio, Telefon i BC, można wyłączyć portal telefonu, można wypalić stacjonarnie filtr DPF i można zrobić kilka innych rzeczy, oczywiście można też coś zepsuć, ale kierując się zasadą jeśli nie wiem do czego to służy nie przestawiam można temu zapobiec...
Ostatnia aktualizacja: 25.07.2011 20:31:40
Dodano: 12 lat temu
witam mam pytanie gdzie znajduje sie magiczny sprzęt op-com??prosze po kolei powiedziec w co mam wejsc aby dostac sie do tej opcji op-com!prosze o szybką odpowiedz
Dodano: 12 lat temu
Do stalowy22: co do świateł to można założyc przekaźnik co zapala drogowe na 30% mocy. Nielegalne ale wygodne i dobrze się sprawdza. Ja mam biksenony i chyba będzie cieżko to zamontować by H1 rozdzielić H1 od ksenonów.
Dodano: 12 lat temu
Do tabur: Myślę, że najważniejsze jest uświadomić, że jak ktoś ma DPF-a to musi czasem przed zgaszeniem silnika popatrzyć na spalanie chwilowe, pomijam fakt, że po "ostrej" jeździe warto wystudzić TURBINĘ, do tego fajnie wiedzieć, że mój ASTERIX od zawsze wyposażony był w komputer, tylko nie uaktywniony!:)
Dodano: 12 lat temu
Garść niezwykle przydatnych informacji! Dzięki!
Dodano: 12 lat temu
Hehe, właśnie też mój OP-COM do mnie jedzie, a poradnik z ZafiraClubPolska znam już prawie na pamięć:)
Dodano: 12 lat temu
a ja właśnie op-coma zamówiłem sobie. Mam też cały poradniczek użytkowania op-coma, od komfortowego domykania szyb po zmianę rozmiaru kół, wyłączanie sygnału niezapiętych pasów, kontroli DPFu i inne.
Dodano: 12 lat temu
Światła dzienne wyłączyłem bo mnie troszkę wkurzały, ale w zamiarze mam testowanie wariantu nr 5, generalnie tak jak mówisz, te wszystkie sprawy się włączają z małym wyjątkiem, ustawiłem tylko nocne ustawienia GIDa....

to co chcesz mieć w swoim aucie zależy od Ciebie, mnie nie przeszkadzają palące się rzeczy;
Dodano: 12 lat temu
eee, wyłączyłeś "światła dzienne"? Bez sensu. Jak zapalasz normalnie jadąc w dzień, to zapala ci się podświetlenie tablicy rej., deski rozdzielczej i GID przełącza się na tryb nocny. Wszystko niepotrzebnie. Ja w moich już 3ech oplikach mam zafundowane od dawna takie światła. To jest po prostu komfort.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl