Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Astra ASTERIX
»
Komputer pokładowy, kombinacje i inne warjacje...
Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 26010 razy
Data wydarzenia: 25.07.2011
Komputer pokładowy, kombinacje i inne warjacje...
Kategoria: obserwacja
W każdym razie stwierdziłem, że muszę mieć Komputer Pokładowy w moim ASTERIXie, w skrócie BC...
Po wejściu w BC przed operacją był tylko TIMER, szybka weryfikacja wiedzy na różnych forach i jest pozytyw, da się...
Pierwsze pytanie przy okazji akcji chłodnica i klakson w ASO od razu ścięło mnie z nóg...Pan z rozbrajającą szczerością, ma Pan CarPas? Mam, to możemy spróbować, koszt 300 zł, pomyślałem CHYBA TY!!!
Kolejne poszukiwania, no i da się za 40 zł, trzeba podjechać...
Podjechałem, lekkie kombinowanie i dosłownie po 5 minutach miałem już odblokowany BC, dowiedziałem się przy okazji, że filtr DPF wypalał się 720 km temu, że jest teraz na poziomie 86% nasycenia, że przebieg który mam obecnie, czyli lekko pod 160 tys. km jest realny i prawdziwy i że mam moduł REC w swoim aucie i wreszcie, że jest 5 różnych wariantów włączenia świateł dziennych w mojej Astrze...a teraz po kolei słów kilka na te powyższe informacje...
1. BC - odblokowanie banalnie proste, trwa 5 min, włączasz magiczny sprzęt o nazwie OP-COM, wchodzisz w odpowiednie miejsce, przestawiasz KOD o jeden wyżej i już masz zakładki BC 1 i BC 2, oczywiście zależy to również od Twojego Wyświetlacza, których do ASTR było montowanych 4 rodzaje:
CID kolorowy
GID bursztynowy, monochromatyczny, najbardziej rozbudowany
BID j/w ale prostszy
TID j/w ale najprostszy z mozliwych,
ja miałem GID, czyli ten dobry i zdatny do wyświetlania danych; Opel generalnie w większości ASTR jak sądzę ładował BC ale zblokowany, więc gdy ktoś wybierał przy zakupie BC to diler pobierał chyba 500 zł za aktywację i tak w prosty sposób można zaoszczędzić trochę grosza...
Nauczyłem się również lekkiego EcoDrivingu, bo jednak magiczna suma spalania 26 litrów/100 km w mieście i średnie ze 120 km 9 litrów (jazda po mieście Wrocław) drażni oko i sprawia, że trzeba cisnąc troszku mniej na pedał gazu i celniej dobierać przełożenia...
2. FILTR DPF - sprawdzając nasycenie DPF-a dowiedziałem się, że mój styl jazdy jest całkiem miły mojej Astrze, więc chyba o to chodzi, odblokowanie BC pozwoliło mi kontrolować jeszcze ewentualne wypalanie filtra w jeździe miejskiej i tak się stało podjechałem sobie pod lotnisko i w oczekiwaniu na pasażera już miałem gasić silnik, a tu patrze na spalanie chwilowe 5 litrów/godzine, aha myślę, czerwona lampka, nie gasimy silnika tylko w drogę, że było trochę czasu przegoniłem auto po okolicznej autostradzie A8, po powrocie pod lotnisko, spalanie się unormowało, kolejne podpięcie pod OP-COM pozwoliło mi się dowiedzieć, że filtr wypalił sadzę prawidłowo,...udało się również mi dowiedzieć, że na daną chwilę parametry silnika są w normie i nie mam się o co martwić, oraz że nie ma żadnych błędów...
3. REALNOŚĆ PRZEBIEGU - gdzieś kiedyś jeszcze przed zakupem szukałem możliwości sprawdzania realności przebiegu w Oplach, dowiedziałem się, czytając i dyskutując na jednym z for internetowych, że w Oplach, a dokładniej w Astrach są jakby dwa liczniki, wyświetlaczowy na desce i drugi na pompie. Wartości tych liczników jeśli przebieg jest prawdziwy różnią się nieznacznie, U MNIE RÓŻNIŁY SIĘ O OKOŁO 600 KM, gdyby były identyczne wtedy przebieg może być kręcony, tak więc cieszy to, że można swobodnie sprawdzić sobie parametry...
4. MODUŁ REC i światła dziennie - REC czyli taki moduł komfortu, jak skłamię proszę poprawić, odpowiedzialny za światła, podpinanie haku, lusterko fotochromatyczne i także światła dziennie i ich programowanie, generalnie jeśli w aucie jest REC jest 5 różnych sposobów ustawienia świateł dziennych, jak go nie ma tylko 3, ja testowałem przez 2 dni światła dzienne, ale doszedłem do wniosku, że lepiej będę polegał na mojej mózgownicy i pamięci, bo kiedyś się zapomnę w innym aucie bez automatycznych światełek i będzie problem...tzn. mandat
Generalnie można uznać, że interfejs diagnostyczny o nazwie OP-COM to bardzo przydatna sprawa i nie zawsze warto iść do ASO i płacić jak za zboże...można przy odpowiednich umiejętnościach samemu ustawić sobie w zakładkach Radio, Telefon i BC, można wyłączyć portal telefonu, można wypalić stacjonarnie filtr DPF i można zrobić kilka innych rzeczy, oczywiście można też coś zepsuć, ale kierując się zasadą jeśli nie wiem do czego to służy nie przestawiam można temu zapobiec...
Ostatnia aktualizacja: 25.07.2011 20:31:40
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

to co chcesz mieć w swoim aucie zależy od Ciebie, mnie nie przeszkadzają palące się rzeczy;