Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Kolektor dolotowy czyszczenie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
  • przebieg 256 710 km
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 3133 razy
Data wydarzenia: 03.09.2010
Kolektor dolotowy czyszczenie
Kategoria: serwis
Dziś postanowiłem że muszę kontynuować realizacje planu czyszczenia samochodu, więc teraz padło na kolektor dolotowy.

Sytuacja wygląda następująco:

- do zabawy potrzeba śrubokręt gwiazdka (najlepiej jak najdłuższy, oraz aby jego rękojeść nie była gruba -> jest pewna śruba do której trudno się dostać)

-śrubokręt płaski
-grzechotka z przedłużką najlepiej średnią i nasiadówkami o rozmiarach 10 i 11.
-żaba bmw aby wyciągnąć bolce

-oraz przynajmniej dzień zabawy przy autku

Na początek musimy odkręcić wszystkie obudowy łącznie z bocznymi przy filtrze oleju, która jest przymurowana do kolektora.

Uwaga!!!
Niektóre obudowy ciężko zdjąć, więc lepiej być cierpliwym i delikatnym.

1 plastik: osłona wentylatora chłodenia i kanał doprowadza powietrze do filtra powietrza 4 kołeczki plastikowe -> wyciągnąć żabą

2 plastik: przedłużka do filtra powietrza (1 śruba )-> śrubokręt gwiazdka


3 ochrona zaworu erg-> mocowane na 3 śruby ->wymagane ściągnięcie przedłużki do filtra powietrza

4 plastik opakowanie filtra powietrza montowanie 4 śruby ->jedna przy szybie

-> wymagane : ściągniecie półki wraz z filtrem kabiny

5 plaski ochrona pompy wtryskowej (tak mi się wydaje) montaż 3 śruby. Uwaga wyciągać ostrożnie.


Po ściągnięciu wszystkich plastików warto zdemontować ściankę ochronną od nawiewu wentylatora ponieważ jest jedna śruba od kolektora do której trudno się dostać.

Na koniec przechodzimy do kolektora dolotowego. Montowany on jest na 13 śrub o rozmiarze 10 i 11.

Ja odkręcałem również zawór erg aby łatwiej wyciągnąć kolektor. Nie musicie tego robić ale powinniście odłączyć przewody doprowadzone do zaworu erg (odkręcamy lub popuszczamy opaski zaciskowe, okręcamy śrubokrętem płaskim).

Odkręcamy 8 śrub o rozmiarze 10 (Uwaga!! wymagana duża siła).

Najlepiej odkręcać od strony pasażera ponieważ dla niektórych śrub jest mały dostęp swobody w manewrowaniu grzechotką.

Następnie zmieniamy końcówkę o rozmiarze 11 oraz dołączamy przedłużkę pomiędzy grzechotkę a końcówkę.

UWAGA!!!!!!!

Podczas odkręcania może zdarzyć się że nakrętkę wykręcimy razem z szpilką, należ uzyskać informacje jak wkręcić szpilkę kluczem dynamometrycznym.

Po ściągnięciu kolektora i tu uwaga na wtyczkę od komputera która ma żyłkę zabezpieczającą. (nie wyciągać dynamicznie kolektora z bloku silnika).

Następnie należy przeczyścić gruntownie wiele razy przepłukać kolektor dolotowy. Najprostsza metoda jechać na myjkę ciśnieniową lub dokonać samemu czyszczenia kolektora (potrzebny środek czyszczący do nagarów takich samych co w zaworze ERG).

Po zakończeniu zabawy z czyszczeniem montujemy kolektor wraz z resztą plastików w odwrotnej kolejności czyli zaczynamy od ścianki chroniącej dmuchawę od wentylacji, a kończymy na osłonie wentylatora chłodzenia.

Dodaje również parę zdjęć które zrobiłem podczas mojej pracy przy aucie. Jeśli macie jakieś pytania proszę pisać. Dziękuje za przeczytanie mojego wpisu i pozdrawiam czytelników.
Ostatnia aktualizacja: 04.09.2010 00:05:59
Dodano: 15 lat temu
Świetne wszystko opisałeś jakbym czytał jakąś instrukcję obsługi Tak powinny wyglądać wszystkie wpisy na AWC Brawo świetna robota:)
Dodano: 15 lat temu
Brawa za słusznie spędzony czas!;-) Każdy w swoim TD niezależnie od marki powinien to zrobić jeszcze przed zimą. Ale za miejsce czyszczenia kolektora to zdecydowanie doradzę myjnię bezdotykową i od razu wlewa się to wszystko w odpływ, a nie paprać sobie czy komuś w garażu bo syf straszny;-) Z mikroproszkiem i grzaną woda schodzi wszystko do gołego. I świetnym środkiem rozpuszczającym to błoto jest AKRA, taka butla 500ml za 8-9pln. Świetnie działa.
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl