Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 17410 razy
Data wydarzenia: 10.07.2011
Kierownica multifunkcyjna :)
Kategoria: zmiany w aucie
Wiec do dzieła :D
Potrzebne narzędzia to Torx25 do poduszki, T8 do osłony kierownicy, specjalny klucz do kierownicy, albo Torx55 i ramie
u mnie moduł kierownicy obsługiwał już multifunkcję, więc wystarczyło kupić poduszkę z przyciskami i modułem w kierownice, oraz taśmę 12pinową (oryginalnie była 6pinowa), po zamontowaniu adaptacja taśmy, później kodowanie modułu kierownicy i radia
Zdjęcia przedstawiają proces rozbiórki, teraz pora na fabryczny moduł bluetooth i pozbycie się zestawu pod nokię z tunelu środkowego
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
1
komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
15
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Teraz to nic, tylko skombinować VAG, nauczyć się z tego korzystać i działać!!
Mam nadzieję, że mam właśnie MiddleLine'a
Moduły w zależności od wersji mają różne numery komponentów i tak wyróżniane są 3 warianty:
Lowline:
kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica
dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !)
numer VAG: 8E0953549F
MiddleLine:
kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna
dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control)
numer VAG: 8E0953549L, 8E0953549N
Highline:
kierownica : standardowa 4-ramienna kierownica, sportowa kierownica trójramienna, kierownica multifunkcyjna
dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer), tempomat (Cruise Control), kierownica podgrzewana
numer VAG: 8E0953549M, 8E0953549P
Czyli jeśli możesz do własnego modułu dołożyć tempomat, możesz też dołożyć multifunkcję ale tylko taką jak ja mam
Można również założyć z rolkami z B7 ale potrzebny jest moduł Q lub R
Adaptację robiłem sam, pod blokiem
pozdrawiam i powodzenia
Jak mogę sprawdzić czy moduł kierownicy obsługuje multifunkcję? Czy adaptacji dokonałeś samemu czy podjechałeś gdzieś?
A tu miłe zaskoczenie i wszystko na najwyzszym poziomie... A sama modyfikacja jest godna pozazdroszczenia Gratuluję i pozdrawiam.
Tak się składa, że pracuję przy testowaniu elektroniki do poduszek zasada jest prosta, po pierwsze poduszki należy wymieniać co 15lat - pokaż mi chociaż jedną osobę, która to zrobiła (zresztą koszty takiej operacji najpewniej pokierowałyby auto na złom), po drugie przykręcić należy ją starannie - nie może coś w ręku zostać albo co gorsze jakiegoś śrubokręta braknąć, poza tym w tym wypadku krytyczna jest taśma, bo w niej zawarty jest czujnik do esp, generalnie jakby coś poszło nie tak, zaświeci się odpowiednia lampka - i wtedy należy się martwić
Zresztą o tym czy poduszka jest bezpieczna dla użytkownika decyduje się w fabryce podczas jest składania, tam musi się wszystko zgadzać, później jest to komponent, którego się nie rozbiera, i nie modyfikuje, więc jeśli nie jest zbyt stary i nie była wypalona (to akurat widać) nadaje się do użycia
pozdrawiam
Pytam przez ciekawość, bo jako praworęczny facet z dwiema lewymi rękami, i tak bym się do takich przeróbek nie zabierał .
Pozdrawiam
Za poduszkę i taśmę zapłaciłem łącznie 315zł z wysyłką, niestety opcja z B7 kosztowała by około 900zł , ale tak i tak nie najgorzej się prezentuje