Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Rio Sport » KIA Rio podsumowanie po 60 tys km







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Rio
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1367 razy
Data wydarzenia: 21.12.2011
KIA Rio podsumowanie po 60 tys km
Kategoria: obserwacja
Witam,

Jako pierwsza rzecz pragne zaznaczyc, ze ponizej opisane opinie, zdarzenia dotycza wersji Sport CRDI na rynek angielski.

Moze zaczne od tego ze auto nabylem jako nowe a w tej chwili ma przejechane 60 tys km(40 tys mil).
Uzywam auta od sierpnia 2009 roku i pragne sie podzielic z Wami spostrzezeniami na temat Rio II. Ot taki maly przewodnik dla ewentualnego kupujacego.

Autko nabylem w sierpniu 2009 roku, wiec juz ponad dwa latka za nami: )

Auto po wyprowadzeniu z salonu odwiedzilo ASO po raz pierwszy na nastepny dzien w celu poprawienia zbierznosci kol a pozniej jeszcze raz tydzien pozniej: P

Po 10 tys mil zaraz po pierwszym przegladzie zaczelo buczec lozysko lewego kola przedniego, ktore zostalo wymienione na nowe w ramach gwarancji.

Po okolo 16 tys mil znow odwiedzilem ASO na wymiane przednich tarcz chamulcowych wraz z klockami. Przyczyna wizyty w KIA byly zwichrowane/sfalowane tarcze kol przednich.
Warto dodac ze nowozalorzone spisuja sie bez zarzutu i nie ulegly sfalowaniu.

Przy okolo 20 tys mil stala sie rzecz ktora przyprawial mnie o zawrot glowy i palpitacje serca. mianowicie odkrecil sie po urzednim zerwaniu zawleczki sworzen przedniego wahacza z prawego przedniego kola, samo kolo stanelo sobie w poprzek kierunku jazdy: P.
Kia wymienila czesc w ramach gwarancji wraz z cala zwrotnica i przegubem za co im brawa. Niesmak jednak pozostal. W sumie gdyby to stalo sie podczas jady w wieksza predkoscia moglym dzis nie chodzic po tym swiecie: (

Wszystkie te awarie mozna uznac za pewne niedociagniecia materialowe gdyz zostalo mi zapewnione ze nie zglaszano takich usterek do serwisu w innych rio jakie nastapily u mnie.


Tyle o awariach. Nie jest ich duzo ani malo ale cos tam jest. Do waszej oceny pozostawiam czy to duzo czy tez nie.

Teraz moze cos o plusach i minusach w ujeciu generalnym.

Auto napewno nalerzy uznac za przestronne w porownaniu do innych aut segmentu B.

Auto jest zdecydowanie skierowane ku jezdzie miejskiej ze wzgledu na brak 6 biegu i stosunkowo krotkie przelorzenia biegow nie sprzyjajace szybkiej jezdzie na trasie.

Auto z cala pewnoscia mozna uznac za dobrze wyposazone. Mozna bylo zamawiac wersje z automatyczna klimatyzacja 6 poduszkami szyberdachem I innymi bajerami a cena tak wyposazonego auta z silnikiem diesla wynosila w Polsce chyba wtedy okolo 52 tys zl.

Serwis KIA przynajmniej w UK dziala poprostu pierwszorzednie i nie mozna mu nic zarzucic.

Serwis i ceny czesci naleza do najtanszych na tutejszym rynku.

Materialy tapicerskie uzyte na siedzenia i boczki sa dobrej jakosci (60 tys km-jak nowe) natomiast plastiki sa co najwyzej srednie i zaczynajac pobrzekiwac gdzie niegdzie.
Plusem plastikow na desce rozdzielczej jest to ze nie odpijaja swiatla slonecznego i nie powoduja oslepiania przez slonce. Sama deska rozdzielcza jest ladna . konsola srodkowa skierowana do kierowcxy z dobrze rozplanowanym radiem posiadajacym wejscie na USB i malego jacka.
Kierownica u mnie uszyta jest z ecoskory ktora wydaje mi sie ze moze nie dotrzymac 100tys i bedzie potrzebne jej obszycie ze wzgledu na wytarcie.

.
Zawieszenie przednie tego auta oceniam jako malo trwale, zawodne , glosne i nie dajace poczucia bezpieczenstwa podczas jazdy. Tylene jest jak najbardziej ok. Ceny elementow zawieszenia sa smiesznie niskie.

Samochod generalnie sprawia wrazenie dosc solidne.

Silnik. No coz tu moge sie wypowiedziec tylko o dieslu , ktorego posiadam.

1.5 crdi – konstrukcja wlasna koncernu z Korei. 16 zaworowa glowica z podwojnym walkiem generujaca moc 110 koni mechanicznych, posiada turbine o zmiennej geometrii lopatek. Napedzana lancuchem rozrzadu z jednomasowym kolem zamachowym bez filtra dpf w ukladzie wydechowym( sporo plusow jesli idzie o koszty obslugi).
Silnik ten jest naprawde mocny jak na to autko i sprawnie wprawia je w ruch. Srednie spalanie zawsze oscyluje u mnie w granicy 5.5-6.2 l/100km bez wzgledu na styl jazdy. Powiedzialbym, ze tyle sobie bierze i juz.
Silnik nie jest za glosny ale w kabinie go wyraznie slychac, ciagnie bardzo mocno z dolu wyraznie nie lubiac wyzszych obrotow.


Generalnie wydaje mi sie ze auto jest warte swoich pieniedzy i jesli ktos zdecydowalby sie kiedys szukac sobie na rynku wtornym Rio drugier generacji nie powinien czuc sie zawiedziony
Dodano: 12 lat temu
Fajnie pali, moja Astra H 1.7 CDTI 100 KM przy trasowej jeździe to jakieś 5,1-5,2, a w mieście jak go żona męczy to 8,2 nawet. Więcej od mojego Siga 3.0
Dodano: 12 lat temu
Fajny opis. Dobrze, że po początkowych wpadkach dalej nic się nie dzieje.
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: szczerosc ponad wszystko, to sie ceni!
Dodano: 12 lat temu
Do wildpolish: Właśnie też jestem tego zdania, że jak robić podsumowanie, to porządnie. Nie lubię lukrowania, o czym niech świadczy fakt mojej obiektywnej recenzji 60-konnego silnika VW: http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi/giernal/moja-opinia-o-silniku-aex-2660/
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: jednym wypadku ktory na szczescie po dokreceniu srob lepiej niz fabryka to potrafi nie wystepuje
ale masz racje wlos sie na glowie zjezyl
pisze o tym nie po to by podwazyc kie jako marke ale o tym co mnie spotkalo, bywa
ponoc tylko mi sie to stalo
poki co od wszystkich tych bolaczek zrobilem ponad 30 tys km i nic sie (odpukac) nie dzieje
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: prawda w 100% ale milo by bylo czytac o autach od kogos kto ma wlasnie takowe porownanie niz ach och ech moje jest najzajebia.....e jesli takowym nie jest
Dodano: 12 lat temu
Gratuluję cierpliwości i pobłażliwości, bo ja na Twoim miejscu straciłbym zaufanie do auta po takich wpadkach. ;)
Dodano: 12 lat temu
Do wildpolish: To prawda pewnie zależy do czego ma się porównanie, ja jeździłem głownie dieslami i to w większości TDi, i tu nawet Octavia była głośniejsza jeśli chodzi o silnik o Fabii 1,4 TDi nie wspominając ;), Focus miał zajeżdżony silnik już jak go dostałem, więc nie ma o czym mówić była tragedia(wstyd było gaz wcisnąć mocniej ;)), hałasu HDi w Peugeocie już nie bardzo pamiętam ;), jeśli chodzi o zestopniowanie skrzyni, mnie bardziej pasowały krótkie biegi w TDi (Skoda, VW).
Co do szczerości innych użytkowników, to myślę że nie do końca masz rację, większość nie ma pewnie porównania z autami takimi jak Volvo S80, więc mają po prostu inny punkt odniesienia jeśli przesiądziesz się z powiedzmy Golfa III na nową Skodę Fabię to trudno mieć o niej złe zdanie, jeśli przesiądziesz się na nią z S80 na pewno powiesz co innego, podobnie pewnie ktoś kto przesiądzie się z nowego Mercedesa klasy S na S80 będzie miał raczej inne zdanie niż Ty o S80.
Dodano: 12 lat temu
Co jak co ale trochę poważnych awarii było, auto stosunkowo młode i z niewielkim przebiegiem... Niech dalej spełnia swoją role i wozi bezpiecznie właściciela
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Nie wiem kolego drogi, moze ja mam zupelnie inne odczucia. Z regoly jezdze badz jezdzilem autami klasy wyzszej, szczegolnie teraz w Uk i do takich aut odnosze swoje spostrzezenia. Watpie by skrzynie biegow byly rozne w UK i w Polsce , te zapewne sa takie same i idzie tylko o subiektywne odczucia z jazdy. Porownojac do drugiej kijanki jaka mam , fakt zawieszenie jest twardsze i gorzej odbiera nierownosci szczegolnie poprzeczne. Silnik ciagnie wyraznie na dole w porownaniu do carnivala. Jesli porownac do dopiero co kupionego Volvo S80 mojego kolegi, ktorym ostatnio sam sporo jezdze to jesli idzie o zawieszenie to jest miekkie bo zle wybieranie nierownosci nie ma nic wspolnego z twardoscia zawieszenia a jesli idzie o silnik to tam w Volvo (tez diesel) silnik frowa wrecz powyzej 3 tys obrotow kiedy to w kia przygasa. O wrazeniach dzwiekkowych wewnatrz kabiny w porownaniu do w/w aut nawet nie ma co wspominac bo nie da sie ich porownac na niekorzysc dla rio. Zawsze staram sie byc subiektywny w ocenie aut jakie posiadam i tak tez tu zrobilem. Auto nie jest zle ale nie jest tez doskonale. Cenie sobie niezmiernie za zwinnosc, cene i obsluge w serwisie , ceny czesci zamiennych w przyszlosci i ogolny stosunek cena/jakosc. Niestety w zyciu nie bede w stanie stwierdzic ze auto jest na trase lub jest ciche w srodku majac porownanie do innych aut. I caly pic w tym jest by umiec ocenic wlasne auto w pryzmacie innych aut na rynku.

PS.
Chcialbym by inni czlonkowie AWC tez byli tak szczerzy , przynajmniej wtedy bylo by wiadomo co jakie auto jest warte ale niestety kazda pliszka swoj ogonek chwali.......nie ja
Dodano: 12 lat temu
Awarie... [totalszok]. Te przypadki naprawdę mrożące krew w żyłach [panna]
Dodano: 12 lat temu
Soczyście, bez owijania w bawełnę i to mi się właśnie podoba! [bigok]
Dodano: 12 lat temu
Najwyraźniej różnice w wersjach są nie tylko w zegarach ;), u mnie zawieszenie przednie owszem nieco hałasuje jednak jest twarde, powiedziałbym że na polskie warunki zdecydowanie za twarde, silnik słychać we wnętrzu dopiero powyżej 3 tyś obr/min ja jednak z takiego zakresu prawie nigdy nie korzystam, skrzynia biegów przydałaby się 6 biegowa fakt, jednak moja jeśli chodzi o jazdę w ruchu miejskim ma za długie przełożenia, bardziej pasujące na trasę.
Dodano: 12 lat temu
Do wildpolish:i bardzo dobrze...kto wie?..może uratowałeś właśnie parę istnień..;-}
A ten dopisek 'sport'..to chodzi o predyspozycje właściciela..? ;-}
Dodano: 12 lat temu
Do ALEXANDREX: Przynajmniej szerze opisuje co i jak a nie jak niektorzy jak te pliszki
Dodano: 12 lat temu
sorry,doczytałem tylko do 20 tysi mil(oczywiście)..i zdjęty przerażeniem odpuściłem sobie dalszą lekturę..takie serduszko mam delikatne..;-}
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl