Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 3.0TDI Quattro 270KM » Kawałek druta, a cieszy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 2231 razy
Data wydarzenia: 15.01.2011
Kawałek druta, a cieszy
Kategoria: zmiany w aucie
Wczoraj wieczorem zostawiłem samochód w zaprzyjaźnionym warsztacie, żeby wymienić pewien drut na grubszy. Dzisiaj o 10:15 samochód wrócił pod dom, a ja zacząłem testować zmianę.
Zmiana polegała na wymianie tylnego stabilizatora standardowego na stabilizator od RS4. Z przodu mam stabilizator taki jak w RS4, stąd tylko wymiana tego z tyłu.
Standardowy stabilizator miał 18mm grubości, a ten nowy 22mm. Niby tylko 4mm różnicy, ale tak naprawdę to jest prawie 1.5 razy większy przekrój. Tak, ten cieńszy ma w przekroju 1017mm2, a grubszy 1520mm2. To już pokazuje, jaka to różnica. Sztywność takiego pręta, jest wyraźnie większa.
Ale do rzeczy, co to miało dać, a co dało. Teoretycznie chciałem uzyskać większą sztywność samochodu i mniejsze "pokłony" w zakrętach. I tak na zawieszeniu S-line (1BE) nie były wielkie, ale zakładałem, że da się lepiej.
Praktyczne testy wykazały dokładnie to co chciałem uzyskać. Wczorajsze testy na pustym rondzie pokazywały, że przy pewnej prędkości tył zaczynał uciekać i trzeba było kontrować kierownicą. Nie było to specjalnie trudne do opanowania, ale wymagało trochę wprawy. Dzisiejsze testy (po zmianie) pokazują, że przy tej samej prędkości, co wczoraj nie ma żadnych problemów z kręceniem się wokół ronda. Samochód sunie jak po szynach. Dopiero wyższa prędkość powoduje trudności. Ale o dziwo zupełnie inne. Tym razem zaczynają się uślizgiwać przednie koła, które zaczynają tracić przyczepność. ESP sobie z tym radzi bez pomocy kierowcy, ale jednak nie jest to już płynna jazda.
Generalnie każdemu polecam takie zmiany, bo na pewno przesuwają one granice bezpieczeństwa, nie wpływając w żaden sposób na twardość zawieszenia i nie przekładają się na komfort jazdy.
W przyszłym sezonie muszę tylko pomyśleć o jeszcze lepszych oponach, żeby ograniczyć uślizgi przedniej osi.:-)
Ostatnia aktualizacja: 15.01.2011 15:53:42
Dodano: 15 lat temu
Wkrótce może następna - zawieszenie Eibach Pro System, a przynajmniej same springi Eibacha.
Dodano: 15 lat temu
pogratulować dobrej wymiany, jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach:)
Dodano: 15 lat temu
[car]
Dodano: 15 lat temu
Do tabur: Właśnie takie mody lubię najbardziej. Na zewnątrz nic nie widać, a jednak samochód inaczej jeździ.:)

Pojeździłem nim dzisiaj jeszcze trochę i naprawdę jestem pod wrażeniem ile może zmienić taka prosta i nawet nie taka droga modyfikacja.:)
Dodano: 15 lat temu
Wszelkie modyfikacje poprawiające trakcję, a co za tym idzie bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, są godne naśladowania!
Dodano: 15 lat temu
[up][tuning]
Dodano: 15 lat temu
To już jakieś R050/70 lub 888
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3 komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl