Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Dominik85 » jakie Auto wybrać - moim zdaniem ;-)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Dominik85
LU
Jeździ: Audi A3
Wcześniej jeździł: Mazda 626 sedan, Honda Civic, Audi 80 Smoczyca
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2448 razy
Data wydarzenia: 09.03.2011
jakie Auto wybrać - moim zdaniem ;-)
Kategoria: inne
Najważniejszą rzeczą przy zakupie auta jest jego wygląd, ekonomiczność i niezawodność. Te trzy aspekty kierują nami przy zakupie auta. A zatem jaki samochód wybrać. Nie będę tutaj namawiał do wybrania określonej marki lecz omówię ważne aspekty jakimi powinniśmy się kierować.
Jeżeli wybierzemy sobie już markę warto zastanowić się nad silnikiem i ewentualnym układem zasilania tego silnika. Nowości wprowadzane przez producentów samochodów szybko zajmują miejsca w salonach zastępując poprzednie rozwiązania. Debatując nad silnikiem o zapłonie samoczynnym warto zastanowić się nad układem zasilania opartym na Common Rail. Volkswagen w swojej ofercie odchodzi już od pompowtryskiwaczy i zastępuje je wtryskiwaczami Common Rail w silnikach 2.0 TDI. Silniki oparte na Common Rail charakteryzują się doskonałą kulturą pracy i osiągami, okazując przy tym niski apetyt na paliwo. Nowoczesne silniki Diesla w dzisiejszych czasach doskonale wykorzystują swoje możliwości. Wysokie ciśnienie wtrysku jakie zapewniają nam układy zasilania Common Rail w porównaniu z innymi układami podnoszą osiągi takich pojazdów, a dodatkowo wyposażone w układy recyrkulacji spalin i inne ograniczające emisję CO2 do atmosfery podnoszą sprawność takich pojazdów wykorzystując produkty spalania do ponownego cyklu pracy. W dzisiejszych czasach silniki ZS w większości opierają się na takich samych podzespołach dzięki współpracy różnych producentów europejskich produkujących samochody i ich podzespoły. W dzisiejszych czasach, właściwie jedyna rzeczą jaka rozróżnia producentów aut jest kształt nadwozia. a zatem czy nie lepiej zastanowić się nad ewentualnym wyglądem, wyposażeniem i jakością wykończenia niż nad samym silnikiem, zastanawiając się jakiego Diesla wybrać. Wszystkie marki europejskie stosują układy zasilania typu Common Rail. Rożnica jaka w nich jest to wielkość wtryskiwaczy, maksymalne ciśnienie wtrysku, rodzaj turbiny i elektronika w postaci zapisanych map wtrysku, które to wymienione rzeczy odpowiadają za to czy silnik będzie miał większą moc czy mniejszą, przy takiej samej pojemności skokowej. Normy emisji spalin narzuciły na producentów prace nad efektywnym wykorzystaniem energii kinetycznej drzemiącej w paliwie jakim jest ON, ograniczając jego popyt i podnosząc całokształt kultury pracy takich silników.
W silnikach benzynowych także dokonał się wielki postęp. Zaczynając od silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa GDI kończąc na zmiennych fazach rozrządu i zmiennej długości kanałów dolotowych. Silniki TSI wykorzystują zmienne fazy rozrządu dla poprawy pracy i powodują lepsze wykorzystanie mocy w różnych przedziałach obrotowych. Silnik TSI wyposażony w kompresor idealnie pobudza silnik już od niskich prędkości obrotowych, a dodatkowo wyposażony w turbosprężarkę, eliminuje turbodziurę. Efektywnie wykorzystuje ładunek paliwa i powietrza przez zmianę czasów otwarcia i zamykania zaworów. Również Fiat dokonał przełomu w układach zasilania silników ZI. Silniki wyposażone w MultiAir wyprzedzają w osiągach i zmniejszaj zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych związków, w porównaniu do konstrukcji np MultiJet. Silniki benzynowe Starają się odpowiednio wykorzystać słup powietrza dla poprawy pracy tych silników, natomiast silniki Diesla skupiają się nad idealnym uzyskaniem mieszanki stechiometrycznej (homogenicznej) sterując odpowiednim czasem i katem wtrysku.
Jetta 1.2 TSI rozpędza się do 100 km/h w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Przy takich osiągach wartości spalania i emisji nie mają sobie równych: 5,7 l/100 km (134 g/km CO2) w wersji standardowej lub 5,3 l/100 km (123 g/km CO2) w wersji z BlueMotion Technology.Wszystkie nowinki techniczne prowadza do jednego, do obniżenia emisji spalin dlatego np. wprowadzono system odzyskiwania energii kinetycznej KERS. zatem jakie auto wybrać? przede wszystkim aby był bezpieczne, podobało nam się i odznaczało się ekonomicznością.
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2011 09:50:36
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzatut: Zgadzam się w 100%
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzatut: I tak się właśnie kształtują kryteria jak piszesz. Zestaw kryteriów jest indywidualny dla każdego kupującego. I dobrze, stad taka różnorodność i szeroki wybór na rynku.
Dodano: 13 lat temu
Do besti444: No ja się przejechałem i diesel, którego się trochę obawiałem bardzo mnie mile zaskoczył. Do tego ekonomia przy dystrybutorze. Na razie nie widzę minusów i oby tak pozostało.
Dodano: 13 lat temu
Do giernal: zgadzam się z Tobą...;)
Dodano: 13 lat temu
Do thththth: No niby tak, ale świadomie przesiąść się do dużo bardziej wyeksploatowanego auta? Teraz wiem co mam i czego mogę się spodziewać. Zaś w trzynastoletnim aucie z takim przebiegiem może zepsuć się praktycznie wszystko. Nie wspominając już faktu, że części do Diesla są sporo droższe.
Dodano: 13 lat temu
Do giernal: pamiętasz mojego Czołga? Miał nalatane prawie 229 tys i chodził jak zegarek (pomijam kwestie odmy) To są cholernie wytrzymałe auta... 300-400 tys nie robi na nich większego wrażenia, a co mówić o dieslu...
Dodano: 13 lat temu
Do Dominik85: Ten Golf był/jest naprawdę zadbany (m.in. książka serwisowa, faktury na wszystkie wymiany części lub płynów eksploatacyjnych, itd.). Niemniej jednak dla mnie ten przebieg, to już kosmos. Ja w swojej Polówce mam połowę z tego i jakoś nie mógłbym się psychicznie przestawić na tak wyeksploatowne auto. :(
Dodano: 13 lat temu
Do Dominik85: dokładnie puki się nie przejedzie . powodzenia
Dodano: 13 lat temu
Do besti444: Osiagi w porównaiu z dawnymi dieslami to niebo a ziemia, natomiast dzisiejsze diesle kontra benzyna-zalezy kto co lubi, ale każdy ma swoje zdanie póki sie nie przejedzie
Dodano: 13 lat temu
Do Mamed: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html
Dodano: 13 lat temu
Do Dominik85: Nie wdaję się w dyskusję szczegółową na temat „ważniejszości” kryteriów wyboru. Nie o to mi chodzi. Mój wpis miał zwrócić uwagę wyłącznie na zacytowany przeze mnie fragment Twojej wypowiedzi. Jak widzę wyraziłem się chyba w sposób niezbyt jasny, więc teraz raz jeszcze. Nie miałbym żadnych uwag gdyby w Twoim wpisie pojawił się zwrot typu „moim zdaniem”, „dla mnie najważniejsze” etc.
Nie ma jednego uniwersalnego zestawu kryteriów po których spełnieniu przy szukaniu samochodu dla siebie na końcu uzyskamy efekt w postaci zadowolenia z zakupu.
P.S. w razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji.
Dodano: 13 lat temu
moment obrotowy duży to znaczy że autem ruszysz bez dodania gazu (traktorem też) lol
Dodano: 13 lat temu
Fiat Sedici 2.0Multijet DPF 135KM Dynamic
Dodano: 13 lat temu
Do giernal: nie patrz na przebieg, silniki Diesla TDI są bardzo wytrzymałe wszystko zależy od DBANIA. Silniki te latają do 400tys. km i więcej. Przy takim przebiegu wiadomo że można się obawiać ale to wszystko zależny co się bierze jak to wygląda i jak to chodzi :-)
Dodano: 13 lat temu
Do Dominik85: Kolego tlumaczyć takich rzeczy to Ty mi nie musisz, ale chyba nie sądzisz że przykładowo auto 50 km i 400 nm bedzie szybsze niz auto 200 koni i powiedzmy 100 nm ? :)
Dodano: 13 lat temu
Kolego polecam wszystko tylko na benzynie - common raill to dżuma XXI wieku o Dieslu w common raill lub pompowtr poczytaj na VWSZROT.PL sporo z tego dotyczy wszystkich współczesnych disluff . Ochrona środowiska załatwiła disle na dobre- wyśrubowane normy CO2
Dodano: 13 lat temu
Do Mamed: Kolego Konie mechaniczne to jest moc i to wiemy, wpływa on na Vmax, ale POŚREDNIO, dlaczego?bo to własnie zależy od MO i rodzaju przekładni!!!mając większy moment obrotowy Ty jesteś pierwszy, natomiast odnośnie stwierdzenia że przyspieszenie bez koni jest niczym, nie rozumiem tego i pierwszy raz słyszę takie słowa;-) Kolego konie biorą się z mocy wyrażonej w KW a moc to jest stosunek właśnie owego Momentu obrotowego razy prędkość obrotowa dzielona przez 9550. Reasumując, Konie są zależne od momentu obrotowego i nie możesz tego rozdzielać na dwa różne nie mające związku pojęcia. Kolego przeanalizuj trochę charakterystyki chociażby zewnętrzne.pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Ja jeszcze dodam, że ważną rzeczą przy zakupie auta jest jego przebieg.
Wczoraj oglądałem pięknego Golfa IV z 1.9 TDI o mocy 110 KM. Byc może bym się na niego skusił, ale sześciocyfrowa liczba zaczynająca się od cyfr - 2, 6 i 2 skutecznie mnie zniechęciła. :(
Dodano: 13 lat temu
Bardzo ciekawie napisane!
Dodano: 13 lat temu
Do grzegorzatut: Kolego powiedziałeś o pewnych aspektach, które można wziąć pod uwagę jak najbardziej, myślę że w dzisiejszych czasach bezpieczeństwo i wykończenie każdy bierze pod uwagę można tu się spierać odnośnie ekonomiczności, zależy kogo na co stać, ale mimo wszystko odwołując się do ekonomiczności chodziło mi o systemy jakie ta ekonomiczność powodują, do aut bez tych systemów, zaznaczając iż nowe auta tak czy siak odznaczają się ekonomicznością z racji nawet norm emisji spalin EURO V. Możemy tu polemizować, ja starałem się nie wchodzić w aspekty społeczne i porównywać na co patrzy pan nr1 poruwnując do pana nr 2. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do fjerzy: tak kolego, biorąc pod uwagę zasób portfela, przeanalizowałem wszystkie aspekty, nie ukrywając iż oceniany przez was artykuł dotyczy samochodów nowych, bo te właśnie pojazdy miałem na myśli, dlaczego? ponieważ wszystkie charakteryzuje jedna rzecz-są nowe, czyli, w ocenie maja taki sam start, nie bierzemy pod uwagę stanu technicznego bo nie ma potrzeby. pozdrawiam kolegę
Dodano: 13 lat temu
Do Dominik85: Jak nic nie dadzą ? Tu się mylisz, konie bardzo dużą dają, odgrywają rolę najważniejszą rolę choćby przy Vmax ;) od momentu obrotowego zależy jedynie przyśpieszenie, które i tak bez koni jest niczym ;)
Dodano: 13 lat temu
Do aprox: Kolego kuce Ci nic nie dadzą, najważniejszy jest MOMENT OBROTOWY :-) pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
tak wybierałeś samochód dla siebie???
Dodano: 13 lat temu
Cały Twój wywód na temat tego (cytat) : „omówię ważne aspekty jakimi powinniśmy się kierować.” Nie ma żadnego uniwersalnego znaczenia. Ty wymieniasz aspekty, które są ważne dla Ciebie, ale to nie oznacza, że są, były lub będą ważne dla innych. Dla wielu osób mogą być one zupełnie bez znaczenia.
Najważniejszym i najistotniejszym czynnikiem jest: ZADOWOLENIE WŁAŚCICIELA.
Oprócz zestawu czynników obiektywnych wpływających na decyzje zakupowe, w tym ograniczeń finansowych, klimatycznych lub wynikających z obowiązujących przepisów, każdy może stosować swoje własne kryteria oceny i wyboru.
Auto ma być jak smaczne jedzenie – to jedzący mówi czy mu smakuje ;) Inni biesiadnicy siedzący przy tym samym stole wcale nie muszą się z nim zgadzać i to nie zmienia smaku ;)
Zestaw składników z których powstanie to smaczne danie w każdym przypadku może być inny. Tak jak nie ma jednego uniwersalnego smaku, nie ma jednej recepty na zadowolenie z zakupu samochodu.
I nie ma tu kryteriów lepszych czy gorszych; jeden lubi jak mu auto mało pali, drugi jak może w nie napchać cały swój dobytek, a jeszcze inny musi obowiązkowo palić gumę, a jeszcze inny za tysiąc złotych chce się uniezależnić od środków masowej komunikacji (i jeszcze wiele innych).
Jakie to szczęście, że jesteśmy różni :)
Dodano: 13 lat temu
ja wygląd kompletnie olewam na przykłąd więc nie wszytskie podane kryteria są uniwersalne. Znam teżtakich któzy niespecjalnie liczą się z kasą - auto ma dawać max frajdy, za co są w stanie wyłożyć większą kasę na zakup czy serwis...
Dodano: 13 lat temu
Ja przy zakupie następnego auta ekonomiczność schowam głęboko do szafy - już sobie powiedziałem że motor będzie musiał mieć min 250 kucy - natomiast z dwoma pozostałymi aspektami się zgadzam :)
Dodano: 13 lat temu
Do debrek3: Po trzykroć potwierdzam.
Dodano: 13 lat temu
fajny wpis :)
ale wydaje mi się że jednak większość kierowców przy zakupie auta kieruje się możliwościami finansowymi.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
36 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl