Wpis w blogu auta
Citroen C3
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 17491 razy
Data wydarzenia: 19.08.2014
jak założyć listwy dachowe
Kategoria: serwis
I w supeł związał trąbę wspaniałą!(...)" jak pisał Julian Tuwim... Jednak założenie listew dachowych do C3ki trwało jednak nieco dłużej... Bo i materia nie ta, a i obycia technicznego nie tyle, mam, co doświadczony kowal z wiersza.
Pierwsza sprawa koszty: zakup dwóch firmowych listew kosztował mnie 110 zł za sztukę, czyli razem 220 zł. Pewnie można szukać gdzieś na szrotach, czy w internecie jakiś tańszych używanych zamienników, ale po doświadczeniu ze zgubieniem w trakcie jazdy, na autostradzie listew nie testowałem takiego rozwiązania. Tym bardziej, że pobieżny przegląd internetu wskazał, że propozycji zakupu nie było wiele, a ceny wahały się od 80 do 130 zł. A tak to mam chyba pierwszy w gospodarstwie domowym, firmowy produkt z Monaco...
Druga sprawa zakup: tu udałem się do sklepu, w którym zazwyczaj kupuję części. Oczywiście nie były one dostępne od ręki, więc musiałem czekać do następnego dnia na sprowadzenie. Być może w sklepie autoryzowanego serwisu byłoby od ręki, ale tego nie sprawdzałem.
Trzecia sprawa montaż: sprawa prosta. Choć, jak pisałem wyżej trwała dłużej niż przysłowiowa "sekunda" - bo kilka minut. Na co warto zwrócić uwagę:
- na to która listwa jest prawa, a która lewa... bo jak to bywa z produktami francuskimi oznaczone są one jedynie w języku Balzaka... Stąd poniżej fotki:"enjoliveur" to po francusku... kołpak, no powiedzmy atrapa, maskownica, czyli po naszemu listwa dachowa. Oznaczenie prawo - lewo też po francusku i to dodatkowo jedną literką: "D"- prawo, "G" - lewo.
- na odpowiednie umieszczenie listwy w taki sposób, żeby odstępy od innych elementów nadwozia, tzn. uszczelki szyby przedniej i spojlera były zbliżone do firmowych i takie same w obu listwach (prawej i lewej). Złe "wymierzenie" spowoduje, że ktoś postronny może stwierdzić, że auto "było bite", bo z z prawej strony ma większą szczelinę, a z lewej mniejszą...
- na konieczność mocniejszego "dobicia" listwy. O ile stare listwy (u mnie 8 letnie) praktycznie "same wychodziły", o tyle nowe trzeba mocno poczynając od jednej strony dociskać ręką, a najlepiej dobijać ręką. Następnie sukcesywnie przyciskając kolejny odcinek.
Trywialne. Ale może komuś się przyda
Ostatnia aktualizacja: 23.08.2014 21:35:11
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Listwy w nocy, na wietrze i deszczu nogami też nauczymy się zakładać
Te stare też Ci wypłowiały/zrobiły się szare?