Wpis w blogu auta
Mazda 3
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1477 razy
Data wydarzenia: 16.06.2011
Instalacja Turbo Inlet Pipe
Kategoria: inne
Wczoraj cos mnie wzielo na zmiane oryginalnego TIP-a (Turbo inlet pipe). Jest to rura (w oryginale plastikowa) doprowadzajaca powietrze z dolotu (filtra powietrza) wprost do turbiny.
Aftermarketowa rure kupilem od wlasciciela MPS6. Od 3 misiecy lezal i kurzyl sie na polce, bo nie moglem poradzic sobie z jedna ze srub. Taka franca jedna - co to potrafi za skore zajsc. Znajomi z AWC polecali nafte, ale ja czlek oswiecony jestem i zakupilem specjalistyczno specjalizowany srodek srubo-bojczy. Pomoglo.
Srube odkrecilem i box od akumulatora zdjalem.
I zaczela sie masakra. Tragedii ze zdjeciem starego tipa jako takiej nie bylo, ale pierwsze zwiastuny koszmaru instalacji powoli sie uwidacznialy.
Jak to japoncy robia, ze potrafia w tak malej przestrzni upchac tak wiele? Kable, przewody, wtyki, pompy, i inne cuda - wszystko pomieszane ze soba bez skladu. Tak, ze reki nie da sie wcisnac.
Okazalo sie, ze nowy TIP jest dluzszy i co gorsza szerszy u nasady od oryginalu. Ile krwi napsulem, rak poharatalem, zeby go zdolac umiescic na miejscu. Wszystkie elmenty w komorze uparly sie, zeby mi zycie uprzykrzyc. 2 razy pod silnik wpadly mi narzedzia i 2 kurna razy musialem odkrecac oslone silnika, bo oczywiscie od gory wyjac sie nie da... reka wchodzi do polowy i klin...
Nie obeszlo sie bez problemow z natury "jestem inny - nie pasuje do tego otoczenia". Tak sie okazalo, ze dolot K&N, ktory staralem sie podlaczyc do tip-a firmy CPE. Jak to w zyciu bywa, kazda z tych firm ma wlasna filozofie budowy czesci, ich wielkosci i spasowania. W skrocie - nie chcialy ze soba wspolpracowac i sie polaczyc, scalic.. zespolic...ehh
Duma mnie teraz rozpiera, bo zwalczylem ich opor poslugujac sie wyszukanym slownictwem, sila dloni (nie piesci) i skalpelem
Prace zakonczylem o 4 nad ranem. Na 7:30 mialem umowionego mechanika na sprawdzenie lozyska w przednim kole - piszczy cos i ociera okrutnie. Jak budzik oznajmil, ze za 2 godziny i 15min mam pobudke - wybuchlem pustym, bezdzwiecznym smiechem. Mechanik moze poczekac
Jaki jest cel tej zmiany?
Oryguinalny tip jest dosc restrykcyjny w podawaniu powietrza do turbiny. Wieksza rura oznacza wiecej powietrza. A to z kolei lepsza rekacje na gaz i zmniejszenie turbo dziury.
Czy tak jest faktycznie - dowiem sie za jakies 50km. Na razie musze dostroic komputer. Zaleca sie jazde ponizej 3krpm przez ok 80km.
Wybaczcie jakosc zdjec, ale HTC to telefon, a nie aparat :D
Ostatnia aktualizacja: 16.06.2011 15:44:42
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
36
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Czekam na info o efektach
Dobra robota, jestem ciekaw jakie będą efekty Twojej walki, czekam na dalszą relacje
a perswazja zawsze pomoże, nic na siłę wszystko młotkiem
pzdr