Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Punto autoEVOlution » Instalacja gazowa Landi Renzo OMEGAS







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Punto
  • przebieg 3 089 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.4
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1937 razy
Data wydarzenia: 09.07.2010
Instalacja gazowa Landi Renzo OMEGAS
Kategoria: inne
Do samochodów z sekwencyjnym wtryskiem

LPG, w stanie ciekłym , wypływa ze zbiornika poprzez wielozawór ( który poprzez zewnętrzne gniazdo wlewu służy także do tankowania LPG ) i skierowane zostaje do komory silnika przez przewód, na którym umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy silniku pracującym i przełączniku ustawionym w pozycji “GAZ”. Komora silnika zawiera reduktor, gdzie następuje redukcja ciśnienia LPG i jego zamiana z cieczy w gaz.

Wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego LANDIRENZO OMEGAS należy do najnowszej generacji, dostępnych na rynku, systemów przejścia z zasilania na benzynę na zasilanie LPG w fazie lotnej. Komputer ECU gazu określając aktualny czas wtrysku gazu opiera się na przejętych, podczas działania na gaz, czasach wtrysku benzyny.

Oznacza to, że kontrola nad silnikiem leży w gestii komputera wtrysku paliwa, podczas gdy komputer gazu zajmuje się przetwarzaniem poleceń wygenerowanych dla wtryskiwaczy paliwowych na odpowiednie polecenia dla wtryskiwaczy gazu.

Aby zachować idealną zgodność z systemem paliwowym, komputer ECU gazu uruchamia wtrysk gazu na tym samym cylindrze, z którego został pobrany czas wtrysku benzyny.

Krótko mówiąc możemy stwierdzić, że komputer gazu przekształca pewną ilość energii, która powinna być wyzwolona za pośrednictwem benzyny w odpowiednią ilość energii, która rzeczywiście zostanie wygenerowana przez gaz.

LANDIRENZO OMEGAS może korzystać z różnego typu wtryskiwaczy w zależności od późniejszego zastosowania oraz cech silnika, w którym system ten jest instalowany.

LANDIRENZO OMEGAS w minimalnym stopniu narusza oryginalny system zasilania na benzynę i jest w stanie zintegrować się w sposób wydajny z głównymi (kontrola stężenia mieszanki, cut off, EGR, odcięcie paliwa przy zadanych obrotach , itd) i dodatkowymi (kontrola sprzęgła klimatyzatora, nadciśnienie wspomagania kierownicy, obciążenia elektryczne, itd) funkcjami tegoż systemu.

Przejście z czasu wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu jest realizowane w oparciu o szereg parametrów, które to, oprócz czasów wtrysku benzyny, są pozyskiwane przez komputer ECU gazu: ciśnienie gazu na listwie, temperatura gazu, temperatura wody w silniku, obroty silnika .

REDUKTOR

Reduktor/parownik włączony jest w obieg układu chłodzenia silnika. Zaopatruje system w gaz o odpowiednim ciśnieniu (w wyniku podgrzania ciekły gaz przechodzi w stan lotny), które stale kontroluje. Prosta konstrukcja zapewnia długą i bezawaryjną obsługę. Model reduktora dobierany jest do danego modelu silnika.

KOMPUTER

Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości liczby obrotów silnika i czasy wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury wody- zainstalowany przed reduktorem (opcja) – dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu i korekcji całości mapy otwarć wtryskiwaczy gazowych.. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od ilości obrotów silnika. System posiada ponadto funkcje diagnostyczne oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.

LISTWA WTRYSKIWACZY

Gaz LPG pochodzący z filtra zasila wtryskiwacze i dozowany w odpowiedni sposób wydobywa się z nich docierając do kolektora ssącego i silnika. Wtryskiwacze są sterowane z komputera ECU gazu. Na listwie mogą być zainstalowane 2, 3 lub 4 wtryskiwacze, co pozwala na pokrycie szerokiego pola możliwych zastosowań. Na listwie wtryskiwaczy pobierane są sygnały ciśnienia, temperatury gazu. Sterowanie wtryskiwaczami jest typu peak and hold. Maksymalne ciśnienie pracy wynosi 250 kPa.



Przełącznik - wskaźnik

Moduł sterowania elektronicznego posiada następujące funkcje:- dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna i wskazania rodzaju paliwa aktualnie używanego przy użyciu dwóch diód świetnych. Przełącznik jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu niskiego ciśnienia, powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
12 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
15 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl