Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Zafira 200KM OPC 2.0T + BRC
»
Idzie jesień - naprawa podgrzewania fotela była nieuchronna...
Wpis w blogu auta
Opel Zafira
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 11399 razy
Data wydarzenia: 18.10.2011
Idzie jesień - naprawa podgrzewania fotela była nieuchronna...
Kategoria: awaria
W serwisie koszt samej maty 444 zł (a to tylko jedna z trzech mat w każdym fotelu) - za kawałek drutu oporowego, gąbki, tkaniny i kabelka?
Pytanie o całkowity koszt naprawy już nawet nie padło
Podgrzewanie naprawione we własnym zakresie bez żadnych kosztów - poza kilkoma godzinami poświęconymi głównie na odkrywaniu jak się dobrać do wszystkich złącz i kabelków.
Naprawa polegała na przylutowaniu kawałka miedzianego kabla między uszkodzone końce przewodu grzejnego.
Gdyby ktoś borykał się z tym tematem, to warto wiedzieć, że przy kubełkowych fotelach Recaro są trzy maty - w oparciu, w siedzeniu i w wysuwanym podnóżku. Połączono je szeregowo, więc awaria dowolnej z nich powoduje, że podgrzewanie całego fotela nie działa.
Sprawdzenia mat można dokonać bez demontażu fotela.
Cały obwód sprawdzimy w kontrolerze (szare pudełeczko pod fotelem). Jeśli miernik wskazuje zwarcie między czerwonym a brązowym kablem to wszystkie maty są OK - chyba, że uszkodził się sam kontroler i w nim jest zwarcie, a nie przez grzałki zamykające obwód własnym, bardzo niskim oporem.
W przeciwnym razie: matę podnóżka sprawdzimy wypinając wtyczkę pod nim (kable: czerwony i czerwono-czarny). Zwarcie: OK. Oczywiście mierzymy na wtyczce OD STRONY PODNÓŻKA.
Mata oparcia podłączona jest szarą wtyczką z boku siedzenia. Zwarcie na stykach wtyczki kabla prowadzącego DO OPARCIA (czarno-niebieski i chyba brązowy). Zwarcie: OK.
Mata siedzenia: czarno-niebieski kabel wtyczki maty oparcia i czerwono-czarny kabel maty podnóżka (ale tym razem mierzymy na drugich częściach wtyczek - z kablem prowadzącym DO KONTROLERA). Zwarcie: OK.
Najbardziej prawdopodobna jest usterka maty siedzenia - tak jak w naszym przypadku.
Lutowanie skorodowanego przewodu grzejnego może być trudne - pomocna będzie pasta lutownicza, kalafonia a może oczyszczenia jakimś odrdzewiaczem? Na luty i gołe odcinki kabla grzejnego warto założyć koszulki termokurczliwe i/lub teflonowe.
Warto też przyłożyć się, zrobić wszystko porządnie i użyć w miarę grubego kabla, bo prąd płynący przez matę może mieć ponad 3-4A (40-60W). Kable należy dobrze skręcić przed lutowaniem by zminimalizować ryzyko kolejnej usterki.
WAŻNE: W razie konieczności rozłączenia głównych wtyczek fotela TRZEBA PAMIĘTAĆ O ODŁĄCZENIU AKUMULATORA, żeby nie strzeliły poduszki lub napinacze pasów!
Poza tym ich rozłączenie pierwszy raz może być kłopotliwe, bo zawierają czerwone i pomarańczowe zabezpieczenie przed wysunięciem - należy uprzednio je wysunąć.
W dużej, czarnej wtyczce należy od spodu wcisnąć zatrzask blokujący i trzymając go wysunąć wtyczkę.
Sporo zabawy jest też ze ściąganiem skóry. W razie potrzeby mogę spróbować co nieco wyjaśnić i opisać.
Przed rozpruwaniem fotela warto sprawdzić bezpieczniki 2 i 37 (Zafira A) oraz włączniki podgrzewania z potencjometrem.
Jeśli jeden z foteli działa, warto najpierw zamienić miejscami włączniki - jeśli po zamianie zadziała drugi fotel to oczywiście problem tkwi we włączniku i świetna zabawa z matami nam odpadnie
WAŻNE: Przed podłączeniem akumulatora należy sprawdzić czy główne wtyczki fotela są prawidłowo podłączone i zabezpieczone czerwoną i pomarańczową blokadą - żebyśmy sobie błędu poduszki albo podobnych atrakcji nie zafundowali.
Potem pozostaje ustawienie zegara, zdjęcie blokady radia, odpalenie auta i już możemy cieszyć się podgrzewanym zadkiem
A
Ostatnia aktualizacja: 09.11.2011 13:12:16
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

woj. opolskei
A z podgrzewaniem zadka to niezły patent zwłaszcza dla alergików bo szybko się nagrzewa i nie trzeba gorącym powietrzem się ratować, żeby nie marznąc.
Poza podgrzewaniem ten egzemplarz ma "Quickheat" (System szybkiego nagrzewania z grzałką 1kW - coś jak Webasto, tyle że elektryczne). Grzeje praktycznie zaraz po odpaleniu auta.
A
Ja o dziwo nie mam takiego bajeru u sibie ale powiem Ci, że pomimo skóry, w zimę nie jest zimno w d...
Nie było wyjścia - M nie mogła przeboleć, że jej zadka nie podgrzewa tylko mój
pozdrawiam
A