Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Zafira 200KM OPC 2.0T + BRC
»
Idzie jesień - naprawa podgrzewania fotela była nieuchronna...
Wpis w blogu auta
Opel Zafira
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 11410 razy
Data wydarzenia: 18.10.2011
Idzie jesień - naprawa podgrzewania fotela była nieuchronna...
Kategoria: awaria
W serwisie koszt samej maty 444 zł (a to tylko jedna z trzech mat w każdym fotelu) - za kawałek drutu oporowego, gąbki, tkaniny i kabelka?
Pytanie o całkowity koszt naprawy już nawet nie padło
Podgrzewanie naprawione we własnym zakresie bez żadnych kosztów - poza kilkoma godzinami poświęconymi głównie na odkrywaniu jak się dobrać do wszystkich złącz i kabelków.
Naprawa polegała na przylutowaniu kawałka miedzianego kabla między uszkodzone końce przewodu grzejnego.
Gdyby ktoś borykał się z tym tematem, to warto wiedzieć, że przy kubełkowych fotelach Recaro są trzy maty - w oparciu, w siedzeniu i w wysuwanym podnóżku. Połączono je szeregowo, więc awaria dowolnej z nich powoduje, że podgrzewanie całego fotela nie działa.
Sprawdzenia mat można dokonać bez demontażu fotela.
Cały obwód sprawdzimy w kontrolerze (szare pudełeczko pod fotelem). Jeśli miernik wskazuje zwarcie między czerwonym a brązowym kablem to wszystkie maty są OK - chyba, że uszkodził się sam kontroler i w nim jest zwarcie, a nie przez grzałki zamykające obwód własnym, bardzo niskim oporem.
W przeciwnym razie: matę podnóżka sprawdzimy wypinając wtyczkę pod nim (kable: czerwony i czerwono-czarny). Zwarcie: OK. Oczywiście mierzymy na wtyczce OD STRONY PODNÓŻKA.
Mata oparcia podłączona jest szarą wtyczką z boku siedzenia. Zwarcie na stykach wtyczki kabla prowadzącego DO OPARCIA (czarno-niebieski i chyba brązowy). Zwarcie: OK.
Mata siedzenia: czarno-niebieski kabel wtyczki maty oparcia i czerwono-czarny kabel maty podnóżka (ale tym razem mierzymy na drugich częściach wtyczek - z kablem prowadzącym DO KONTROLERA). Zwarcie: OK.
Najbardziej prawdopodobna jest usterka maty siedzenia - tak jak w naszym przypadku.
Lutowanie skorodowanego przewodu grzejnego może być trudne - pomocna będzie pasta lutownicza, kalafonia a może oczyszczenia jakimś odrdzewiaczem? Na luty i gołe odcinki kabla grzejnego warto założyć koszulki termokurczliwe i/lub teflonowe.
Warto też przyłożyć się, zrobić wszystko porządnie i użyć w miarę grubego kabla, bo prąd płynący przez matę może mieć ponad 3-4A (40-60W). Kable należy dobrze skręcić przed lutowaniem by zminimalizować ryzyko kolejnej usterki.
WAŻNE: W razie konieczności rozłączenia głównych wtyczek fotela TRZEBA PAMIĘTAĆ O ODŁĄCZENIU AKUMULATORA, żeby nie strzeliły poduszki lub napinacze pasów!
Poza tym ich rozłączenie pierwszy raz może być kłopotliwe, bo zawierają czerwone i pomarańczowe zabezpieczenie przed wysunięciem - należy uprzednio je wysunąć.
W dużej, czarnej wtyczce należy od spodu wcisnąć zatrzask blokujący i trzymając go wysunąć wtyczkę.
Sporo zabawy jest też ze ściąganiem skóry. W razie potrzeby mogę spróbować co nieco wyjaśnić i opisać.
Przed rozpruwaniem fotela warto sprawdzić bezpieczniki 2 i 37 (Zafira A) oraz włączniki podgrzewania z potencjometrem.
Jeśli jeden z foteli działa, warto najpierw zamienić miejscami włączniki - jeśli po zamianie zadziała drugi fotel to oczywiście problem tkwi we włączniku i świetna zabawa z matami nam odpadnie
WAŻNE: Przed podłączeniem akumulatora należy sprawdzić czy główne wtyczki fotela są prawidłowo podłączone i zabezpieczone czerwoną i pomarańczową blokadą - żebyśmy sobie błędu poduszki albo podobnych atrakcji nie zafundowali.
Potem pozostaje ustawienie zegara, zdjęcie blokady radia, odpalenie auta i już możemy cieszyć się podgrzewanym zadkiem
A
Ostatnia aktualizacja: 09.11.2011 13:12:16
Najnowsze blogi
Dodano: 12 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

woj. opolskei
A z podgrzewaniem zadka to niezły patent zwłaszcza dla alergików bo szybko się nagrzewa i nie trzeba gorącym powietrzem się ratować, żeby nie marznąc.
Poza podgrzewaniem ten egzemplarz ma "Quickheat" (System szybkiego nagrzewania z grzałką 1kW - coś jak Webasto, tyle że elektryczne). Grzeje praktycznie zaraz po odpaleniu auta.
A
Ja o dziwo nie mam takiego bajeru u sibie ale powiem Ci, że pomimo skóry, w zimę nie jest zimno w d...
Nie było wyjścia - M nie mogła przeboleć, że jej zadka nie podgrzewa tylko mój
pozdrawiam
A