Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Scenic ŻABOL » Hamulcowy wydatek







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Scenic
  • przebieg 126 510 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.6 i 16V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 5794 razy
Data wydarzenia: 09.11.2011
Hamulcowy wydatek
Kategoria: awaria
Hamulce z tyłu mojego scenica "się skończyły", nawet wulkanizator zapowiadał że trochę to kosztuje w Renault. Tarcze były marne strasznie wręcz się kruszyły (pewnie nie zmieniane od nowości), klocki cienkie jak żyletki, więc zdecydowałem się na wymianę całego kompletu. Okazało się, że w scenicu jest taki patent, że tarcza jest w komplecie z łożyskiem i piastą 3w1 i cena też 3w1. Dodatkowo mój model przejściowy zaskoczył tym, że tarcze były ze scenic II a klocki scenic I, problem był też z dostępnością tarcz, mogłem je dostać na drugi dzień z dosyć dobrej firmy nazwy nie pamiętam za jakieś 700zł za dwie (dramat). No ale okazało się, że w hurtowni motoryzacyjnej mieli na stanie te tarcze ale oryginał francja Renault, bałem się zapytać o cenę, ale po rabacie stałego klienta cena wyniosła 870zł za komplet, więc z bólem je wziąłem, do tego klocki Bosch 60zł.
Wymianę wykonał mi znajomy mechanik za 80zł, nie obyło się oczywiście bez problemów - automatyczny hamulec postojowy trzymał i uniemożliwiał demontaż hamulców. Czytałem na forum o sposobach na to, ale żaden nie działał, ani na zapłonie nie puszczał, ani nie pomagało wciskanie tego przycisku przy dźwigni, nic, a nie uśmiechało nam się robić tego 2 godziny przy pracującym silniku, szarpanie za linkę awaryjną w bagażniku też nie pomagało, dopiero mechanik szarpnął za nią z taką siłą jakby miał ją wyrwać i wtedy puściło. Wymiana poszła gładko, ale po złożeniu części świecił błąd hamulca postojowego, ale pomogła sugestia mechanika by przejechać autem metr do przodu i metr do tyłu, wtedy błąd zniknął i wszystko działa bez zarzutu.
Trochę drogi interes przy tym patencie, ale podobno w Lagunie też tak jest, chyba tak Renault po prostu robi.
Cała ta sytuacja trochę zniechęciła mnie do tego automatycznego hamulca, może to i wygodne przy ruszaniu pod górę bo fajnie bez trzymania hamulca, ale ja na przykład nigdy nie używam ręcznego w zimę a tu mi się zaciąga sam. Nie wiem też jakby padł akumulator czy da się takie auto zapalić poprzez pchanie z powodu tego hamulca, czy po zerwaniu linki w bagażniku i przetoczeniu się kliku metrów sam się nie zaciągnie....
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Scenica!!!!
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: Ciekawe jak w Fordzie [niewiem] QRV nie mogłem sobie pomagać "rękawem" przy zabawie na śniegu. Nie zaciąga się cholernik gdy jedzie się szybciej niż 5km/h. Kto wymyślił taki debilizm? Przecież nie nawet czym się ratować gdy pieprzną główne hamulce. Miałem taką akcję w Uno i zatrzymałem się dzięki ręcznemu przed skrzyżowaniem. Klocki były już tak cienkie, że tłoczek się wysunął i płyn poszedł pawia puścić, a pedał w podłodze. Żeby nie ręczny to by było grubo. Swoją drogą to nie myślałem, że jest aż tak skuteczny ale i tak mało co nie popuściłem w majtosy ;-)
Dodano: 12 lat temu
Niestety w nowych samochodach idea jest tylko jedna ASO
Pozdrawiam,
Dodano: 12 lat temu
No i już wiem, wyszukałem w sieci instrukcji i wyczytałem, że muszę pociągnąć do siebie dźwignię z ręcznego, przytrzymać ją i jednocześnie wcisnąć przycisk z diodą przy ręcznym - no i działa. Mogę tak go nawet zostawić i zamknąć, fajnie, szkoda że tego wcześniej nie szukałem. No ale sposób ten działa tylko przy odblokowanej kierownicy. W instrukcji zalecają użycie linki awaryjnej z bagażnika tylko w przypadku gdy padnie akumulator.
Mam go 8 miesięcy i ciągle go poznaję....
Dodano: 12 lat temu
Do kurcok: Nie nie. Tu akurat bylem wymienic opony na zimowe i chcieli bym zostawil auto bez hamulca, bo brali auto na podnosnik. W instrukcji wyczytalem!
Dodano: 12 lat temu
Do pyza7474: Tej dźwigienki nie pociągasz do siebie a naciskasz, przytrzymujesz i wciskasz pedał hamulca. Trochę dziwne byłoby aby nie było możliwości w łatwy sposób odblokowania hamulca. Poza tym poszukaj gdzieś instrukcji obsługi najlepiej.
Dodano: 12 lat temu
Nie zazdroszczę takich cen... U mnie zamienniki tarcz to koszt około 120-150zł, a klocki na przód 60-140zł (zależnie od producenta)
Dodano: 12 lat temu
Do Egontar: Bo Ci pewnie powiedzieli;)
Dodano: 12 lat temu
N to niezły patent z tymi tarczami,droga impreza,kto takie badziewie wymyśla. Z ręcznym też zonk sostawisz auto,dziwne musi byc sposób żeby na twoje życzenie zeby się nie zaciągał.
Dodano: 12 lat temu
Dziękuję Ci murphy6 za podanie sposobu, nie wiedziałem o nim, ale właśnie go sprawdziłem w aucie i nie działa. Próbowałem przy wciśniętym hamulcu wciskać i pociągać dźwigienkę ręcznego, wciskałem guzik z diodą i nic, nie puszcza, co ciekawe nie puszcza nawet przy zapalonym silniku - jedynym sposobem jest próba ruszenia z miejsca, wtedy puszcza. Robiłem też w odwrotnej kolejności czyli najpierw dźwignia i następnie wciśnięcie pedału hamulca i nic. A nawet jak jadę i zatrzymam się i zaciągnę dźwignię to nie da się go zwolnić w inny sposób niż ruszenie z miejsca....
Dodano: 12 lat temu
Mechanik mnie właśnie przestrzegał jak kupowałem Scenica RX-4 przed tym hamulcem a mój ma na szczęście zwykłe tarcze z systemem siły hamowania tylnych kół ze zwykłym ręcznym.
Dodano: 12 lat temu
Współczesnych samochodów to się nie zapala "na pych".
Dodano: 12 lat temu
U mnie patent z wduszeniem diody na zapłonie działa. Po wymianie klocków nie było żadnych problemów z działaniem hamulca. Co do cen tych tarcz jest to nieporozumienie.
Dodano: 12 lat temu
Aby odblokować wystarczy nacisnąć dźwigienkę el. hamulca oraz nacisnąć pedał hamulca(nie trzeba mieć włączonego silnika). Nie wiem czy o tym wiedziałeś, może w starszych "renówkach" tego nie było, ale ja tak mam w Lagunie i Koleosie.
Dodano: 12 lat temu
Oczywiście z recznym elektrycznym problemy są. Nie da sie np takim autem drifftować! ;) Tem mialem problem w warsztacie, bo mechanik powiedział zeby auto zostawić na luzie i bez zaciagnietego hamulca. W Citroenach pomaga nacisnięcie pedału hamulca i przytrzymanie dzwigienki ręcznego. Ale do tego doszedłem dopiero po powrocie do domu!
Najnowsze blogi
Dodano: 14 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl