Wpis w blogu auta
Fiat Punto
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 700 razy
Data wydarzenia: 28.02.2011
Hamulce to podstawa!
Kategoria: serwis
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

A wymiana to prosta robota
Fakt faktem, że kupując auto nie zawiozłem go do mechanika na przegląd ale usprawiedliwieniem niech będzie to, że auto kupowałem od znajomego mojego ojca, który o nie względnie dbał i wymieniał na bieżąco to, co wymiany wymagało.
Nie przyszło mi do głowy że auto z ABS-em nie ma zainstalowanych czujników zużycia klocków hamulcowych (nawet Polonez Truck z tego rocznika miał takie czujniki, mimo że nie miał ABS-u), więc dopiero pierwsze sygnały akustyczne zaalarmowały o konieczności wymiany.
Z przekory dodam, że podziwiam wiedzę i doświadczenie, skoro jesteś w stanie usłyszeć że klocki hamulcowe mają mniej niż ~4mm. Wyprzedzając ewentualną odpowiedź, do mechanika na przegląd wybierałem i dalej się wybieram na wiosnę, po 120.000 km.
pozdrawiam, Tom
Masz rację, hamulce to podstawa. Jak miałem kiedyś poloneza, to taki "ekspert" zapytał mnie ile to to potrafi pojechać? odpowiedziałem, zresztą zgodnie z prawdą, że nie wiem, bo już przy 110 hamowanie wychodzi mu dosyć kiepsko. A jeśli tak, to po jakiego grzyba sprawdzać dalej jego szybkość?